| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Koruma Araştırmaları Semineri | KVK4211 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mehmet Fevzi UĞURYOL |
| Dersi Veren(ler) | Mehmet Fevzi UĞURYOL |
| Asistan(lar)ı | Musa Ünsal |
| Dersin Amacı | Koruma alanındaki bir soruna çözüm üretmek için inceleme, araştırma yapabilme ve yöntem önerebilme becerisi kazandırmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Koruma alanında bilimsel araştırmanın temel öğeleri; Veri toplama yöntemleri (gözlem, izleme, ölçüm, analiz gibi tespit ve teşhise yönelik araçlar); Literatür taraması; Koruma araştırmalarında deneysel tasarımlar; Koruma alanındaki bir soruna çözüm üretmek için öğrenciler tarafından inceleme, araştırma yapılması ve yöntem önerilmesi. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- "Bilimsel Araştırma ve Yazma Yöntemleri” dersinde edindiği bilgiyi bu ders kapsamında bir araştırmada kullanarak pekiştirir.
- Araştırma sonuçlarını yazılı olarak sunabilir ve raporlaştırabilir.
- Araştırma sonuçlarını dinleyici kitlesi önünde sözlü olarak sunabilir.
- Bu ders kapsamında yürütülen küçük ölçekli araştırmayı akademik metin haline getirebilir.
- “Bitirme Çalışması” dersine yönelik deneyim kazanır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Koruma alanında bilimsel araştırmanın temel öğeleri. Veri toplama yöntemleri (gözlem, izleme, ölçüm, analiz gibi tespit ve teşhise yönelik araçlar). | |
| 2 | Koruma araştırmalarına yönelik literatür taraması. Koruma araştırmalarında deneysel tasarımlar. | |
| 3 | Ödev konularının belirlenmesi. | |
| 4 | Ödev konularına yönelik araştırma yapılması. | |
| 5 | Ödev konularına yönelik araştırma yapılması. | |
| 6 | Ödev konularına yönelik araştırma yapılması. | |
| 7 | Ödev konularına yönelik araştırma yapılması. | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Ödev konularına yönelik araştırma yapılması. | |
| 10 | Ödev konularına yönelik araştırma yapılması. | |
| 11 | Ödev sunumları. | |
| 12 | Ödev sunumları. | |
| 13 | Ödev sunumları. | |
| 14 | Ödev sunumları. | |
| 15 | Konu Tekrarı | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 15 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|