| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Koruma ve Onarıma Giriş | KVK1011 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mehmet Fevzi UĞURYOL |
| Dersi Veren(ler) | Rabia Özakın, Mehmet Fevzi UĞURYOL, Drahşan Uğuryol, Nevra Ertürk Güngör, Burcu KIRMIZI |
| Asistan(lar)ı | Musa Ünsal, Didem ÇOLAK BÜYÜKSOY, Cem Akgün |
| Dersin Amacı | Koruma ve Onarım disiplinini tanıtmak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Koruma bilimi ve koruma bilimcisinin faaliyet alanı; Konservatör ve restoratörün meslek tanımı, çalışma alanı, birlikte çalıştığı ve işbirliği içinde olduğu diğer meslek elemanları; Yurt dışında ve Türkiye’de koruma ve onarım eğitimi; Koruma ve onarımın genel basamakları; Mimari koruma, arkeolojik koruma, sualtı kalıntılarının, müze koleksiyonlarının, çağdaş sanat eserlerinin, kütüphane ve arşiv malzemelerinin korunması gibi korumanın farklı dalları ve uygulama alanları. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Koruma ile ilgili temel kavramları öğrenir.
- Korumanın farklı dalları hakkında genel bilgi sahibi olur.
- Konservatör-restoratör ile birlikte çalışması muhtemel disiplinleri tanır.
- Ülkemizde ve yurt dışında koruma ve onarım eğitimi hakkında bilgi sahibi olur.
- Ülkemizde ve yurt dışında konservatör-restoratörün çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olur.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Koruma bilimi ve koruma bilimcisinin faaliyet alanı; Konservatör ve restoratörün meslek tanımı, çalışma alanı, birlikte çalıştığı ve işbirliği içinde olduğu diğer meslek elemanları. | |
| 2 | Yurt dışında ve Türkiye’de koruma ve onarım eğitimi. | |
| 3 | Koruma ve onarımın genel basamakları. | |
| 4 | Mimari koruma çalışmalarına örnekler. | |
| 5 | Arkeolojik koruma çalışmalarına örnekler. | |
| 6 | Sualtı kalıntılarını koruma çalışmalarına örnekler. | |
| 7 | Önleyici koruma çalışmalarına örnekler. | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Kütüphane ve arşiv malzemelerini koruma çalışmalarına örnekler. | |
| 10 | Kerpiç koruma çalışmalarına örnekler. | |
| 11 | Ahşap koruma çalışmalarına örnekler. | |
| 12 | Tekstil koruma çalışmalarına örnekler. | |
| 13 | Çağdaş sanat eserlerini koruma çalışmalarına örnekler. | |
| 14 | Ara sınav 2 | |
| 15 | Konu tekrarı | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 9 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 9 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|