Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Lisans Programı

Genel Bilgiler

Program Eğitim Amaçları

  1. Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım alanında çalışabilmek için gerekli olan bilgi ve becerilere sahip olan, arkeoloji, müzecilik, sanat tarihi ve mimarlık tarihi gibi disiplinlerdeki kuramsal ve kavramsal bilgileri anlayıp uygulayabilen konservatör-restoratörler yetiştirmektir.
  2. Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım alanında araştırma ve uygulama çalışmalarını sürdürebilmek için, ulusal ve uluslararası düzeyde geçerli olan yasal düzenlemelere, bilimsel ilkelere, standartlara ve mesleki etik değerlere uygun davranabilen konservatör-restoratörler yetiştirmek hedeflenmektedir.
  3. Alanındaki belgeleme, koruma-onarım ve analiz çalışmalarını, hem geleneksel hem de çağdaş yöntemleri araştırarak, bu yöntemleri detaylı bir şekilde karşılaştırıp sorgulayarak gerçekleştirebilen, bilgili ve yetkin konservatör-restoratörler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
  4. Fen bilimleri, sosyal bilimler ve sanat alanındaki ilgili disiplinlerle iş birliği yaparak çalışmalarını yürütebilen, donanımlı ve yetkin konservatör-restoratörler yetiştirmektir.
  5. Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak kültür varlıklarının sorunlarını tespit edebilen, bu sorunları derinlemesine analiz ederek yorumlayabilen, etkili ve yenilikçi çözüm önerileri geliştirebilen, bu doğrultuda kapsamlı projeler hazırlayabilen ve uygulayabilen yetkin konservatör-restoratörler yetiştirmektir.
  6. Meslek alanıyla ilgili konularda güncel teknolojileri etkin bir şekilde kullanabilen, teknolojik yeniliklere açık ve bu yenilikleri çalışmalarıyla bütünleştirebilen donanımlı konservatör-restoratörler yetiştirmektir.
  7. Eğitimin yaşam boyu devam eden bir süreç olduğunu benimseyen, sürekli öğrenmeye açık olan ve meslektaşlarıyla etkili iş birliklerini sürdürebilen yetkin konservatör-restoratörler yetiştirmektir.
  8. Ulusal ve uluslararası düzeyde etkinlik gösteren kurum, kuruluş ve araştırma gruplarının Koruma Bilimi (Conservation Science) alanındaki araştırmalarında görev alabilecek konservatör-restoratörler yetiştirmektir.
  9. Yükseköğretim kurumlarında akademisyen olarak görev alabilecek konservatör-restoratörler yetiştirmektir.

Program Çıktıları

  1. Kültür varlıklarını koruma ve onarım alanı ile bu alanı destekleyen arkeoloji, müzecilik, sanat tarihi ve mimarlık tarihi alanlarında kuramsal/kavramsal, teknoloji ve uygulamaya dair bilgiye sahip olmak.
  2. Alanı ile ilgili araştırma ve uygulama çalışmalarını yürütebilmek için bilimsel ilkelere ve meslek etiği değerlerine sahip olmak.
  3. Kültür varlıklarının korunmasına dair ulusal ve uluslararası ölçekte yürürlükte olan mevzuat ve mesleki standartlarla ilgili bilgi sahibi olmak.
  4. Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak kültür varlıklarının sorunlarını tespit edebilmek, yorumlayabilmek, çözüm önerileri geliştirebilmek ve bu doğrultuda projeler hazırlayabilmek.
  5. Kültür varlıklarını koruma ve onarım alanında edindiği kuramsal/kavramsal ve uygulamaya dayalı bilgi ve becerileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak alanında uygulayabilmek.
  6. Kültür varlıklarının korunması ve onarımı ile ilgili faaliyetleri hem bireysel olarak hem de fen bilimleri, sosyal bilimler ve sanat alanındaki ilgili disiplinlerle işbirliği içinde gerçekleştirebilmek.
  7. Alanındaki belgeleme, koruma-onarım, analiz çalışmalarını geleneksel ve çağdaş yöntemleri araştırarak, karşılaştırma yaparak ve sorgulayarak gerçekleştirebilmek.
  8. Ulusal ve küresel ölçekte alanındaki bilimsel, teknolojik gelişmeler ile yasal düzenlemeleri takip ederek, uygulama çalışmaları yapabilmek.
  9. Genel ve alanı ile ilgili güncel sorunların farkında olarak mesleki sorumluluklarını yerine getirebilmek.
  10. Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, alanında sürekli öğrenimi kişisel olarak yönlendirebilmek.
  11. Kültür varlıklarının koruma ve onarımına dair kuramsal bilgileri; araştırma ve uygulama projelerini uzman olan ve olmayan kişilere görsel, yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek.
  12. Bir yabancı dili kullanarak, alanın terminolojisini anlayabilmek, alandaki küresel gelişmeleri, yayınları takip edebilmek, yabancı meslek elemanları ve uzmanlar ile iletişim kurabilmek.
  13. Kültür varlıklarını koruma ve onarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve bilgisayar tabanlı bilişim teknolojilerini kullanabilmek.

Müfredat

Ders & Program Çıktıları Matrisi

Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi

BİLGİBECERİLERYETKİNLİKLER
KuramsalUygulamalıKavramsal/BilişselUygulamalıBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliğiÖğrenme Yetkinliğiİletişim ve Sosyal YetkinlikAlana Özgü Yetkinlik
PÇ-1XXXXXX
PÇ-2XXXXX
PÇ-3XX
PÇ-4XXXXXXX
PÇ-5XXXXXXXX
PÇ-6XXXXXX
PÇ-7XXXXXX
PÇ-8XXXXXX
PÇ-9XXXX
PÇ-10XXXX
PÇ-11XXXX
PÇ-12XXX
PÇ-13XXXX

Program Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları (PÇ) İlişki Matrisi

EA-1EA-2EA-3EA-4EA-5EA-6EA-7EA-8EA-9
PÇ-1XXXXXXXXX
PÇ-2XXXXXXXX
PÇ-3XXXXXXXXX
PÇ-4XXXXXXXXX
PÇ-5XXXXXXXX
PÇ-6XXXXXXXXX
PÇ-7XXXXXXXX
PÇ-8XXXXXXXX
PÇ-9XXXXXXX
PÇ-10XXXXXX
PÇ-11XXXXXXX
PÇ-12XXXXXXXXX
PÇ-13XXXXXXX