| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilim Tarihi | FEL3231 | 3 | 5 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Felsefe Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Caner TASLAMAN |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Eleştirel düşünceyi geliştirmek, analitik düşünceyi geliştirmek, bilimin bugünkü durumuna gelirken hangi aşamalardan geçtiğini göstermek, bilimin temellerinin analiz edilmesi. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Bilim Tarihinin Özeti, Tümevarım Sorunu, Popper ve Yanlışlamacılık, Thomas Kuhn ve Paradigma, Imre Lakatos ve Araştırma Programları, Althusser, Feyerabend, Realizm ve Araçsalcılık. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrencilerin bilim felsefesinin bilimin gelişimindeki önemini anlamaları amaçlanmaktadır.
- Öğrencilerin mantıksal argümantasyon kurma yeteneği kazanmaları amaçlanmaktadır.
- Öğrencilerin bilimin tarihsel gelişiminin felsefi analizini yapmaları amaçlanmaktadır.
- Öğrencilerin görüşleri anlaşılır bir şekilde sunma yeteneğini kazanmaları amaçlanmaktadır.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilim Tarihi Özeti | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 2 | Francis Bacon | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 3 | Bilimsel Devrim (Kopernik’ten Newton’a) | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 4 | Modern Bilim (Mikrodan Makroya) | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 5 | Realizm ve Araçsalcılık | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 6 | Tümevarım Sorunu | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 7 | Popper ve Yanlışlamacılık | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Thomas Kuhn ve Paradigma | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 10 | Popper’a Eleştiriler | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 11 | Kuhn’a Eleştiriler | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 12 | Imre Lakatos ve Araştırma Programları | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 13 | Althusser | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 14 | Feyerabend | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 15 | En İyi Açıklama Olarak Çıkarım | Ders kitabının ilgili bölümü |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 60 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 28 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 38 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|