| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Okullarda Psikolojik Danışma ve Rehberlik | EGT1001 | 3 | 7 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Rehberlik ve Psikolojik Danışma Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | M.Engin Deniz |
| Dersi Veren(ler) | Fulya Yüksel Şahin, M. Engin DENİZ |
| Asistan(lar)ı | Seher Merve Erus |
| Dersin Amacı | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik, Rehberliğin Amaçları, Rehberliğin İlkeleri |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Temelleri; Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik;, Rehberliğin Amaçları; Rehberliğin İlkeleri; Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Etik Kuralları; Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Araştırma. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, okullarda yürütülen hizmetleri sayabilir ve açıklayabilir
- Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri kapsamına giren hizmetleri sayabilir ve açıklayabilir.
- Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri ile psikolojik danışma ve rehberlik ilişkisini kurabilir, açıklayabilir.
- Öğrenciler, öğrenci kişilik hizmetleri kapsamındaki hizmetler arasından okul psikolojik danışmanının görev alanında olan ve olmayan hizmetleri nedenleriyle açıklayibilir.
- Öğrenciler, okullarda yürütülen psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin hedeflerini açıklayabilir.
- Öğrenciler, okul rehberlik programının hazırlanma sürecini ve ilgili kurum ve kişilerin görevlerini açıklayabilir
- Öğrenciler, okul rehberlik programının oluşturma sürecini tanımlayabilir.
- Öğrenciler, okul rehberlik programında yer alan hizmet alanlarını tanımlayabilir
- Öğrenciler, okul psikolojik danışmanlarının mesleklerini icra ederken uyacakları yasal düzenlemeleri bilir
- Öğrenciler, okul psikolojik danışmanlarının görevlerini icra ederken karşılaşabilecekleri sorunları açıklayabilir
- Öğrenciler, okuldaki öğrenciler, öğretmenler, veliler ve idari görevliler (Müdür ve yard.) ve diğer çalışanların ve ilgililerin, okul rehberlik servisinden beklentilerini sayabilir, açıklayabilir.
- Öğrenciler, okul rehberlik servisinden gerçekçi olan ve gerçekçi olmayan beklentileri ayırt edebilir.
- Öğrenciler, okullarda yürütülen hizmetleri değerlendirebilir, önerilerde bulunabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 | DÖÇ-10 | DÖÇ-11 | DÖÇ-12 | DÖÇ-13 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığa giriş | İlgili kaynakların okunması |
| 2 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması |
| 3 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın tarihsel gelişimi | İlgili kaynakların okunması |
| 4 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlığın amaçları ve ilkeleri | İlgili kaynakların okunması |
| 5 | Rehberlik ve psikolojik danışmanlıkta başlıca hizmet türleri | İlgili kaynakların okunması |
| 6 | Bir sınıfın incelenmesi | İlgili kaynakların okunması |
| 7 | Eğitsel rehberlik | İlgili kaynakların okunması |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Kaynaştırma öğrencilerinin gözlenmesi | İlgili kaynakların okunması |
| 10 | Mesleki Rehberlik | İlgili kaynakların okunması |
| 11 | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberliğin Etik Kuralları | İlgili kaynakların okunması |
| 12 | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Araştırma | İlgili kaynakların okunması |
| 13 | Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlikte Değerlendirme | İlgili kaynakların okunması |
| 14 | Genel Değerlendirme | İlgili kaynakların okunması |
| 15 | Sürecin değerlendirilmesi ve önerilerin alınması | İlgili kaynakların okunması |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 25 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|