| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilgiler Öğretiminde Materyal Tasarımı | SBO2410 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Şahin Oruç |
| Dersi Veren(ler) | Şahin Oruç, Genç Osman İlhan, Mustafa Şeker |
| Asistan(lar)ı | Fatih Özdemir, Mehmet Umut Akbakla |
| Dersin Amacı | Öğretim teknolojilerinin alan eğitimine entegrasyonu konusunda öğretmen adaylarını bilgi sahibi yapmak, öğretim teknolojilerinin ve materyallerin öğrenme ve öğretmedeki yeri ve önemi hakkında bilgi kazandırmaktır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Öğretim teknolojilerindeki tarihsel gelişim. İletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önem ve yeri Öğretimde kullanılan araç gereçler. Öğretimde sık kullanılan araçların özellikleri Kazanımlara uygun materyaller geliştirme Bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyalleri hazırlama. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması ve istasyon yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğretim teknolojilerindeki gelişime tarihsel olarak örnekler verir.
- İletişim sürecinde öğretim teknolojilerinin önem ve yerini açıklar.
- Öğretimde kullanılan araç gereçlere örnekler verir.
- Öğretimde sık kullanılan araçların özelliklerini bilir.
- Kazanımlara uygun materyaller geliştirebilir.
- Bilgisayar teknolojisini kullanarak öğretim materyali hazırlayabilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İlgili Kaynakların okunması | Geçen yıl yapılmış olan örnek proje dosyalarının incelenmesi |
| 2 | Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim teknolojilerinin öğretim sürecindeki yeri ve kullanımı. | Grupların olası proje konuları üzerinde tartışmaları |
| 3 | Okulun ya da sınıfın teknoloji ihtiyaçlarının belirlenmesi, uygun teknoloji planlamasının yapılması ve yürütülmesi, Türkiye'de ve dünyada öğretim teknolojilerinin kullanım durumu. | Grupların olası proje konuları üzerinde tartışmaları |
| 4 | Görsel tasarım öğeleri ve ilkeleri, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesinin planlanması. | Birlikte çalışılacak kuruluşlarla işbirliği çalışması, yazışmalar ve planlama |
| 5 | Öğretmenlerin araç-gereç seçimini etkileyen faktörler. | Öğrencilerin Bilgi ve Birikimlerini Kullanarak Toplumsal Bir Projede Yer Almaları. |
| 6 | Öğretim gereçlerinin geliştirilmesi(kavram ve zihin haritaları, çalışma yaprakları, etkinlik tasarlama, tepegöz saydamları, slaytlar, görsel medya (VCD, DVD) gereçleri, bilgisayar temelli gereçler). | Bir sivil toplum kuruluşunda inceleme |
| 7 | Eğitim yazılımlarının incelenmesi, çeşitli nitelikteki öğretim gereçlerinin değerlendirilmesine yönelik teorik bilgiler. | Konferans, panel, seminer vb. türden bir etkinliğe katılım |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Eğitimde internetin kullanılması ve uzaktan eğitimin yararları. | Öğrencilerin Bilgi ve Birikimlerini Kullanarak Toplumsal Bir Projede Yer Almaları. |
| 10 | Öğrenciler tarafından tepegöz saydamlarının hazırlanması ve sunulması. | Bu konuda daha önce yapılmış proje örneklerinin tartışılması |
| 11 | Sunumlarının öğrenci ve öğretmen tarafından değerlendirilmesine yönelik tartışmalar. | Panel, açık oturum, seminer vb. düzenleme ve değerlendirme |
| 12 | Çalışma yaprakları, iki boyutlu, ve üç boyutlu öğretme-öğrenme materyallerinin hazırlanması ve sunulması. | Bir organizasyonda görev değerlendirme |
| 13 | Bilgisayar destekli ders materyallerinin (power-point, movie-maker vb.) hazırlanması ve sınıfta sunulması. | Uygulanan projelerin yazımı |
| 14 | Sunulan bilgisayar destekli öğretim materyallerinin değerlendirilmesi. | Grup projelerinin sunumu |
| 15 | İlgili Kaynaklar | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 20 |
| Projeler | 1 | 20 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | 14 | 2 | |
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 0 | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|