| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Küreselleşme ve Toplum | SBO1310 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Mustafa Sağdıç |
| Dersi Veren(ler) | Mustafa Sağdıç, Meryem Hayır Kanat |
| Asistan(lar)ı | Fatih Özdemir, Mehmet Umut Akbakla |
| Dersin Amacı | Küreselleşmeyi tüm boyutları ile kavramak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Küreselleşme ve Türkiye’ye etkileri; dünyada son yüzyılda meydana gelen gelişmeler; çevre üzerindeki değişimler; askeri ve ekonomik birliktelikler; küreselleşmenin az gelişmiş ülkelere etkileri; Türkiye’nin küreselleşme karşısındaki durumu; çoğulculuk ve çok kültürlülük gibi kavramlar (ve bunların sosyal bilgilerde öğretimindeki yeri) ve çok kültürlü eğitim uygulamaları. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Küreselleşmeyi farklı perspektiflerden analiz eder.
- Küreselleşme ve yerelleşme ilişkisini kavrar
- Küreselleşme ve şehirleşme ilişkisini analiz eder
- Küreselleşmenin ekonomik, siyasi ve kültürel boyutlarını bilir.
- Küreselleşmenin eğitime olan etkisini eleştirir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin Amacının ve İçeriğinin Tanıtılması, Küreselleşme nedir? | İlgili kaynaklar okunacak |
| 2 | Küreselleşmeye giden yolda son yüzyılda meydana gelen önemli gelişmeler | İlgili kaynaklar okunacak |
| 3 | Teknolojik gelişmeler ve küreselleşme | İlgili kaynaklar okunacak |
| 4 | Küreselleşme ve şehirleşme | İlgili kaynaklar okunacak |
| 5 | Küreselleşme ve yerelleşme | İlgili kaynaklar okunacak |
| 6 | Küreselleşmenin ekonomik boyutları | İlgili kaynaklar okunacak |
| 7 | Küreselleşmenin sosyal ve kültürel boyutları | İlgili kaynaklar okunacak |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Küreselleşmenin siyasi ve askeri boyutları | İlgili kaynaklar okunacak |
| 10 | Küreselleşme ve çevre sorunlarI | İlgili kaynaklar okunacak |
| 11 | Küreselleşmenin az gelişmiş ülkeler üzerindeki etkileri | İlgili kaynaklar okunacak |
| 12 | Küreselleşme ve Eğitim | İlgili kaynaklar okunacak |
| 13 | Çoğulculuk ve çok kültürlülük | İlgili kaynaklar okunacak |
| 14 | Küreselleşme ve sosyal bilgiler eğitimi | İlgili kaynaklar okunacak |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum/Jüri | 1 | 15 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 30 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|