| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Sanat ve Müze Eğitimi | SBO3742 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Meryem Hayır Kanat |
| Dersi Veren(ler) | Seza SİNANLAR USLU |
| Asistan(lar)ı | Fatih Özdemir, Mehmet Umut Akbakla |
| Dersin Amacı | Sosyal Bilgiler Öğretmen adaylarına sanatın önemini kavratmak ve bir sınıf dışı öğrenme ortamı olarak müzeleri |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Estetik, yaratıcılık, sanat eleştirisi ve sanat tarihi gibi kavramların tanımlanması; başlangıcından günümüze değin farklı kültürlerde ve dönemlerde ortaya konan sanat eserlerinden örneklerin incelenmesi; çağdaş bir sanat ve estetik anlayışı; müze ve müzenin işlevi; sosyal bilgilerde müzenin eğitim amaçlı kullanımının önemi; müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulamaları. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Sanatta ve estetik ilişkisini açıklar.
- Estetik algının değişkenliğini örnekler.
- Sanat eserini estetik açıdan analiz edebilir
- Sanatın Sosyal Bilimler alanıyla olan ilişkisini ve katkılarını değerlendirebilir.
- Sanatla ilişkilenmenin sosyal varlık olan insanın yaşamındaki önemini kavrar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Estetik kavramının ortaya çıkışı , Antikitede sanat ve estetik ilişkisi: Platon, Pisagor ve Herakletios’un tartışmaları | Kaynak 1, 2,3 |
| 2 | Hristiyanlık öncesi pagan dünyada sanat ve estetik olgunun Roma İmparatorluğu heykel örnekleri üzerinden değerlendirilmesi | Kaynak 1 |
| 3 | Erken Hristiyanlık sürecinde İstanbul’da ortaya çıkan sanat yapıtları | Kaynak 1 |
| 4 | Ortaçağ dünyasına genel bakış ve sanat üretiminde anonimleşme (9.-11.yy) | Kaynak 1 |
| 5 | Skolastik felsefede sanatın yeri (11-14.yy) | Kaynak 1 |
| 6 | Ortaçağda İslam dünyasında sanat ve felsefe ilişkisi Buhara’dan İspanya’ya etkileşimler | Kaynak 1 |
| 7 | Rönesans estetik algısının ortaya çıkışı, matematik ve sanat ilişkisi (15.yy) | Kaynak 1 |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Aynı çağın iki büyük ustası: Michelangelo ve Mimar Sinan (16.yy) | Kaynak 1 |
| 10 | Sanatta Klasikten Neoklasiğe Kant’ın estetik anlayışı (17-18.yy) | Kaynak 1 |
| 11 | Sanayileşmeyle gelen Yeni Sanat Akımı (Art Nouveau) (19.yy) | Kaynak 1 |
| 12 | 20.yüzyılın ilk yarısında Sanat ve Estetik ilişkisi: Soyut sanat anlayışı | Kaynak 1 |
| 13 | 1950 Sonrası sanat teorileri | Kaynak 1 |
| 14 | Bienal kavramı ve çağdaş sanat örnekleri | Kaynak 1 |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | Kaynak 1 2 3 4 5 6 |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 1 | 10 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|