| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Güçlüğü | EGT2180 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | M. Engin DENİZ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrenme güçlüğü yaşayan çocukların temel özelliklerini öğretmektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Öğrenme güçlüğünün tanımı, özellikleri ve sınıflandırılması: Eğitsel, psikolojik, tıbbi etmenler; yaygınlık ve görülme sıklığı; öğrenme güçlüğünün nedenleri; erken müdahale; müdahaleye tepki modeli; tarama/tanılama: tıbbi, gelişimsel ve eğitsel tarama/tanılama; akademik ve akademik olmayan özellikler; ekip ve işbirliği; eğitim-öğretim ortamları; bilimsel dayanağı olan uygulamalar; okuma,yazma ve matematik becerilerini destekleme; akademik olmayan becerileri destekleme. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Rehberliğin Öğrenciler özel eğitimin ilkelerini bilir.
- Öğrenciler erken eğitim ve adaptasyon hakkında bilgi sahibi olur. - zihinsel engelleri bilir ve öğrenme güçlüklerini bilir.
- Öğrenciler dil ve konuşma bozukluklarını bilir. İşitme güçlükleri hakkında biilir. Görme güçlüklerini bilir.
- Öğrenciler duygusal ve davranışsal bozukluklarını bilir.
- Öğrenciler otizmi bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Özel Eğitim Kavramının Temeli ve ilkeleri | İlgili kaynakların okunması. |
| 2 | Erken Eğitim Ve Adaptasyon | İlgili kaynakların okunması. |
| 3 | Zihinsel Engeller | İlgili kaynakların okunması. |
| 4 | Öğrenme Güçlükleri | İlgili kaynakların okunması. |
| 5 | Dil Ve Konuşma Bozuklukları | İlgili kaynakların okunması. |
| 6 | İşitme Güçlükleri | İlgili kaynakların okunması. |
| 7 | Görme Güçlükleri | İlgili kaynakların okunması. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | ||
| 10 | Otizm | İlgili kaynakların okunması. |
| 11 | Otistik çocukların eğitimi | İlgili kaynakların okunması. |
| 12 | Görme Bozukluğu Olan Çocukların Eğitimi | İlgili kaynakların okunması. |
| 13 | Konuşma Ve Dil Engelli Çocuklar Ve Uyumsuz Ve Üstün Yetenekli Çocuklar | İlgili kaynakların okunması. |
| 14 | Ders değerlendirmesi | İlgili kaynakların okunması. |
| 15 | İlgili kaynakların okunması. | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 38 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 14 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|