| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Türkçe Öğretimi 1 | SNF4311 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Sınıf Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu becerilerini geliştirmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; okuma, yazma, dinleme, konuşma, görsel okuma ve sunu, anlama becerilerinin geliştirilmesi; okuma güçlüklerinin tanılanması ve giderilmesi; okuma metinlerinin yapısı; bilgilendirici ve hikaye edici metinlerin öğretimi, metinler arası okuma ve yazma; metinlerden anlam kurma, metinlerle ilgili sorular ve türleri; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; hızlı okuma ve teknikleri; ana fikir öğretimi ve yöntemleri; okumanın amaçları, türleri ve kuralları; okuma, yazma, dinleme, konuşma ve anlamanın değerlendirilmesi; İlköğretim Türkçe programının incelenmesi, diğer derslerle ilişkisi, programa ilişkin örnek etkinlik uygulamaları. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, dinleme, konuşma, okuma, yazma, görsel okuma ve görsel sunu konularında beceriler geliştireceklerdir
- Öğrenciler, Türkçe'yi sevme ve doğru kullanma konusunda duyarlılık kazanacaklardır
- Öğrenciler, Türkçe öğretiminde kullanacağı yöntem ve teknikler hakkında teorik ve pratik bilgiler edineceklerdir
- Öğrenciler, ilköğretim Türkçe programını tanır, içeriği hakkında fikir sahibi olacaklardır
- Öğrenciler, Türkçe programının uygulanmasına yönelik pratik ve uygulamalı beceriler kazanacaklardır
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türkçe öğretiminin gelişimi ve Türkçe programı | İlgili kaynak |
| 2 | Dinleme- Konuşma | İlgili kaynak |
| 3 | Dinleme- Konuşma | İlgili kaynak |
| 4 | Okuma ve anlama | İlgili kaynak |
| 5 | Okuma ve anlama | İlgili kaynak |
| 6 | Okuma ve anlama | İlgili kaynak |
| 7 | Yazma eğitimi | İlgili kaynak |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Yazılı anlatım biçimleri | İlgili kaynak |
| 10 | Görsel okuma ve sunum | İlgili kaynak |
| 11 | Medya okuryazarlığı | İlgili kaynak |
| 12 | Ara sınav 2 | İlgili kaynak |
| 13 | Kelime öğretimi ile ilgili yöntemler | İlgili kaynak |
| 14 | Şiir öğretimi | İlgili kaynak |
| 15 | Metinlerin yapısı ve anlam kurma, Sorular ve metinler arası okuma | İlgili kaynak |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 2 | 20 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 3 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 3 | 10 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 2 | 8 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 8 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|