| Dersin Amacı | Bu dersin amacı gelişim süreci içerisinde bireylerin ilgi, yetenek ve değerleri doğrultusunda bireyi tanıma, kariyer gelişim kuramlarına göre kariyeri planlama ve örgün eğitim sonrası kariyer planlamasında neler yapılabileceğine ilişkin bilgi ve becerilerin kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Kariyer kavramı
Kariyer planlaması
Kariyer planlamasnının mesleki danışmanlıkla ilişkisi
Bireysel kariyer gelişimi
Özgeçmiş hazırlama ve özgeçmiş çeşitleri
İş görüşmesi
Kariyer planlama süreci
Türk eğitim sisteminin kariyer planlaması doğrultusunda değerlendirilmesi
Kariyer danışmanlığının okullarda uygulanabilirliği
Yaşam boyu kariyer planlaması
Emeklilikte kariyer planlaması |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Kuzgun, Y. (2003). Meslek Rehberliği ve Danışmanlığına Giriş. Ankara: Nobel
Erdoğmuş, N. (2003). Kariyer Geliştirme. Ankara, Nobel,
Kulaksızoğlu, A. (2005). Ergenlilk Psikolojisi. İstanbul Remzi.
Kuzgun, Y. (2003). Meslek Danışmanlığı Kuramlar Uygulamalar. Ankara: Nobel.
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıda yer alan Mesleki Yeterlilik Kurumu “Psikolojik Danışman” ve “Okul Psikolojik Danışmanı” yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir:
• Hizmetlerin tanıtım ve görünürlüğüne katkı vermek
• Hizmet alanlara uygun değerlendirme yöntemlerini belirlemek
• Nicel ve nitel değerlendirme yöntemlerini uygulamak
• Konsültasyon yapmak
• Bireysel gelişime yönelik rehberlik uygulamaları gerçekleştirmek
• Uygun hizmete ve/veya uzmana yönlendirmek
• Öğrencilerin akademik, kariyer, kişisel-sosyal gereksinimlerini belirlemek
• Bireysel mesleki gelişimini sağlamak
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır.
• Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev, ders içi etkinliklere katılım dikkate alınmaktadır. Ödev olarak ders konularına yönelik çalışmalar ödev olarak verilir.
|