| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Okul Aile ve Çevre İşbirliği | OKL4141 | 2 | 6 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı okul öncesi öğretmen adaylarının okul-aile ve okul-çevre işbirliğinin kapsamını açıklamak, okul-aile işbirliğinin yasal dayanaklarını tanımak, okul-aile işbirliğinde okula ve aileye düşen görev ve sorumlulukları belirlemek, eğitime ailenin katılımının önemini açıklamak, okul-aile ve okul-çevre işbirliğini geliştirme etkinlikleri geliştirmek ve okul, aile ve çevre işbirliği etkinliklerinin nasıl planlanması gerektiğini analiz etmektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Okul-aile işbirliğinin tanımı, kapsamını, ve önemi, işbirliğini etkileyen etmenler, okul-aile işbirliğinin yasal dayanakları, okul-aile işbirliğinde okula, öğretmene ve aileye düşen görev ve sorumluluklar, eğitime ailenin katılımını kapsamı ve amaçları, ailenin eğitime katılımının çocuklara, ailelere ve okula sağladığı yararlar, aile katılımını engelleyen etmenler, okul-aile işbirliğinde okul atmosferi ve anne baba tutumlarının önemi, okul-çevre işbirliğinin kapsamı, okulun sosyal, ekonomik, politik ve yönetsel özellikleri, yönetim kuramları ve eğitim felsefeleri açısından okul çevre işbirliği, okul-çevre işbirliğini geliştirme, okul, aile ve çevre işbirliği etkinlikleri planlanma. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler okul-aile işbirliğinin tanımı, kapsamını, ve önemi açıklar
- Öğrenciler okul-aile işbirliğini etkileyen etmenleri tartışır
- Öğrenciler okul-aile işbirliğinin yasal dayanaklarını açıklar
- Öğrenciler okul-aile işbirliğinde okula, öğretmene ve aileye düşen görev ve sorumlulukları açıklar
- Öğrenciler eğitime ailenin katılımının kapsamı ve amaçlarını açıklar
- Öğrenciler ailenin eğitime katılımının çocuklara, ailelere ve okula sağladığı yararları tartışır
- Öğrenciler aile katılımını engelleyen etmenleri tartışır
- Öğrenciler okul-aile işbirliğinde okul atmosferi ve anne baba tutumlarının önemi açıklar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin, kaynakların, ve değerlendirme sisteminin tanıtımı | Kaynaklar |
| 2 | Okul-aile işbirliğinin tanımı, kapsamını, ve önemi | Kaynaklar |
| 3 | Okul-aile işbirliğini etkileyen etmenler | Kaynaklar |
| 4 | Okul-aile işbirliğinin yasal dayanakları | Kaynaklar |
| 5 | Okul-aile işbirliğinin yasal dayanakları | Kaynaklar |
| 6 | Okul-aile işbirliğinde okula, öğretmene ve aileye düşen görev ve sorumluluklar | Kaynaklar |
| 7 | Eğitime ailenin katılımının kapsamı ve amaçları | Kaynaklar |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Ailenin eğitime katılımının çocuklara, ailelere ve okula sağladığı yararlar | Kaynaklar |
| 10 | Aile katılımını engelleyen etmenler | Kaynaklar |
| 11 | Okul-aile işbirliğinde okul atmosferi ve anne baba tutumlarının önemi | Kaynaklar |
| 12 | Okul-çevre işbirliğinin kapsamı, okulun sosyal, ekonomik, politik ve yönetsel özellikleri | Kaynaklar |
| 13 | Yönetim kuramları ve eğitim felsefeleri açısından okul çevre işbirliği | Kaynaklar |
| 14 | Okul-çevre işbirliğini geliştirme, okul, aile ve çevre işbirliği etkinliklerinin planlanma | Kaynaklar |
| 15 | Proje Sunumları | Kaynaklar |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 5 | 10 |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | 3 | 30 |
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 20 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 16 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | 3 | 20 | |
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|