| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Çocukta Sosyal Beceri Eğitimi | OKL2140 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Özkan Sapsağlam |
| Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarının sosyal beceri eğitimi hakkında genel bilgi sahibi olmaları ve okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma; sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlamasıdır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar; davranış gelişiminin kuramsal temelleri; sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü; sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki, problem davranışların sınıflandırılması; sosyal beceri ve problem; sosyal beceri ve problem davranışlarda etkili olan faktörler; okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı; okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma; sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, sosyal becerilerin kazanılmasının önemini açıklar.
- Öğrenciler, değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolünü açıklar.
- Öğrenciler, okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlar.
- Öğrenciler, sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlar.
- Öğrenciler, sosyal becerilerinin eksikliğinin nedenlerini açıklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Davranışın tanımı; olumlu ve olumsuz davranışlar | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Davranış gelişiminin kuramsal temelleri | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Sosyal becerilerin tanımı, sosyal becerilerin kazanılmasının önemi | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Değerler eğitiminin sosyal becerilerin kazanılmasındaki rolü | İlgili Kaynaklar |
| 5 | Sosyal beceri eksikliğinin nedenleri, sosyal becerilerin kapsamı | İlgili Kaynaklar |
| 6 | Problem davranışların tanımı, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki | İlgili Kaynaklar |
| 7 | Problem davranışların sınıflandırılması, sosyal beceri ve problem davranış arasındaki ilişki | İlgili Kaynaklar |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | İlgili Kaynaklar | |
| 10 | Okul öncesinde sosyal beceri eğitim programı | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Okul öncesinde sosyal becerileri geliştirmeye ve problem davranışların azaltılmasına yönelik eğitim programı örnekleri hazırlama ve sunma | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Sosyal becerileri geliştirmeye problem davranışların azaltılmasına ilişkin eğitim programı örnekleri hazırlama | İlgili Kaynaklar |
| 15 | İlgili Kaynaklar | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 20 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|