| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) | 
|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocuklukta Drama | OKL3302 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 | 
| Önkoşullar | Yok | 
|---|
| Yarıyıl | Bahar | 
|---|
| Dersin Dili | Türkçe | 
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı | 
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri | 
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze | 
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi | 
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Remziye Ceylan | 
| Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, eğitimde bir öğretim yöntemi olarak dramayı tanımak, oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını kavramak ve okul öncesi eğitimde drama etkinlikleri planlamaktır. | 
|---|---|
| Dersin İçeriği | Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması. | 
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 
 | 
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok | 
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler drama kavramının tanımını ve anlamını tanımlar.
- Öğrenciler dramanın bir yöntem olarak eğitim-öğretimdeki gerekliliğini açıklar.
- Öğrenciler drama türlerini listeler; dramanın dramatizasyon, tiyatro ve oyundan farklılıklarını karşılaştırır.
- Öğrenciler dramanın yurt dışındaki ve Türkiye deki tarihsel gelişimini tartışır.
- Öğrenciler eğitimde dramanın temel öğelerini ve aşamalarını açıklar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | 
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Dramanın terimin tanımı ve anlamı | İlgili Kaynaklar | 
| 2 | Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler ve oyun uygulaması | İlgili Kaynaklar | 
| 3 | Eğitsel dramanın tarihçesi | İlgili Kaynaklar | 
| 4 | Oyun ve dramanın çocuk gelişimi ve eğitimindeki önemi ve yararları, doğaçlama örnekleri | İlgili Kaynaklar | 
| 5 | Okul öncesi dönemde kullanılan yaratıcı drama teknikleri, fotoğraf tekniği | İlgili Kaynaklar | 
| 6 | Yaratıcı dramada hikayelerden yararlanma | İlgili Kaynaklar | 
| 7 | Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri | İlgili Kaynaklar | 
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | İlgili Kaynaklar | |
| 10 | Öğrenme türleri ile drama arasındaki ilişki Dramatik oyun | İlgili Kaynaklar | 
| 11 | Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması Pandomim uygulaması | İlgili Kaynaklar | 
| 12 | Dramanın değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar | 
| 13 | Dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri | İlgili Kaynaklar | 
| 14 | Örnekler geliştirilmesi ve uygulanması. | İlgili Kaynaklar | 
| 15 | İlgili Kaynaklar | |
| 16 | Final | 
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı | 
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 | 
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 | 
| Final | 1 | 40 | 
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü | 
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 8 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok | 
|---|
 
         
                
                 
                
                 
         
                     
        