| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi | OKL2001 | 3 | 5 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Okulöncesi Eğitimi |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Nesibe Özgül Turgay |
| Asistan(lar)ı | Feride Gök Çolak |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin, Türkiye’deki ve dünyadaki müzik türlerini tanıması, okul öncesinde öğretilebilecek çocuk şarkılarını seslendirmesi, şarkılara bir enstrümanla eşlik edebilme becerisi geliştirmesi amaçlanmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Okul öncesi eğitimde müziğin önemi, müzik ve eğitim ilişkisi; 0-8 yaş çocuğunun müzik gelişimi ve müzikal becerileri; okul öncesi eğitim programındaki hedeflere ulaşmada müziğin kullanımı ve buna uygun repertuar oluşturma; çocuk şarkılarının tanıtımı ve analizi, çocuk şarkılarının seçiminde dikkat edilecek ölçütler; okul öncesi çocuklarına şarkı öğretme teknikleri; okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi ile ilgili eğitim ortamı ve donanımın oluşturulması; müzik etkinlikleriyle bütünleştirilmiş sarmal eğitim modeli |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler Türkiye'deki ve dünyadaki müzik türlerini tanımlar.
- Öğrenciler temel olarak notaları kavrayıp okuyabilme, solfej yapar.
- Öğrenciler okul öncesinde öğretilebilecek çocuk şarkılarını seslendirir
- Öğrenciler şarkılara bir enstrümanla eşlik edebilme becerisi geliştirir.
- Okul öncesi döneme yönelik çocuk şarkılarını bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk döneminde müzik eğitimi | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Erken çocukluk döneminde müziğin önemi | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Erken çocukluk dönemine yönelik çocuk şarkıları | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Okulöncesi müzik eğitiminin uygulama konuları | İlgili Kaynaklar |
| 5 | Okul öncesinde ritim eğitimi | İlgili Kaynaklar |
| 6 | Ritim çalışmaları | İlgili Kaynaklar |
| 7 | Anaokulunda kulak ve ses eğitim | İlgili Kaynaklar |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | İlgili Kaynaklar | |
| 10 | Ses eğitimi uygulaması | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Erken Çocukluk Eğitimi Kurumlarında Planlanan Faaliyetlerin Uygulanması | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Toplu ses eğitimi | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Anaokulunda Müzikli Oyunlaştırma (Dramatizasyon) | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Okul Öncesinde Müzik Merkezi | İlgili Kaynaklar |
| 15 | İlgili Kaynaklar | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | 1 | 30 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 10 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 12 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|