| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Eğitimde Program Dışı Etkinlikler | EGT2230 | 2 | 3 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı Seçmeli @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı (%30 İngilizce) Seçmeli @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı Seçmeli @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Seçmeli @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Bülent ALCI, Banu Yücel Toy |
| Asistan(lar)ı | Büşra Tombak İlhan |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, formal programda yer alan öğrenmeleri desteklemek, formal program dışında öğrencinin bireysel, sosyal, duygusal ve yaşam becerilerini geliştirmektir. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Eğitimde formal program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul;okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, program dışı faaliyetlerin ne olduğunu açıklar.
- Öğrenci, program dışı faaliyetlerin önemini ifade eder.
- Öğrenci, farklı program dışı faaliyetler arasındaki ilişkiyi analiz eder.
- Öğrenci, program dışı faaliyetleri eğitim öğretim sürecinde nasıl kullanacağını ifade eder.
- Öğrenci, program dışı faaliyetlerin öğrenen motivasyonuna etkisini ifade eder.
- Alanının öğretiminde ne tür program dışı faaliyetleri kullanacağını ifade eder.
- Öğrenci, Program dışı faaliyetlerin bireysel gelişim üzerindeki etkilerini açılar.
- Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri ve tedbirleri ifade eder.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Program dışı faaliyet kavramı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 2 | Program dışı faaliyet türleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 3 | Program dışı faaliyetlerin eğitim öğretim sürecinde kullanımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 4 | Program dışı faaliyetler ve öğrenen motivasyonu | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 5 | Program dışı faaliyetlerin ve kalıcı öğrenme | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 6 | Program dışı faaliyetler ve sosyal gelişim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 7 | Program dışı faaliyetler ve duygusal | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Program dışı faaliyetler ve ruhsal gelişim | |
| 10 | Program dışı faaliyetler ve ruhsal gelişim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 11 | Program dışı faaliyetler ve bilişsel gelişim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 12 | Program dışı faaliyetlerde alınması gereken güvenlik önlemleri | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 13 | Gönüllülük ve Girişimciliğe yönelik program dışı faaliyet | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 14 | Dersin değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 10 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 16 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|