| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Açık ve Uzaktan Eğitim | EGT2130 | 2 | 4 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | Yavuz Erişen, Mine Çeliköz |
| Asistan(lar)ı | Büşra Tombak İlhan |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, açık ve uzaktan eğitimin önemini açıklamak, öğretim sürecinde açık ve uzaktan eğitimin kullanımını, birey motivasyonu ve öğrenmesi üzerindeki etkisinin açıklanması açıklanmaktadır. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Açık ve uzaktan eğitimin tanımını yapar
- Açık ve uzaktan eğitimin önemini açıklar
- Açık ve uzaktan eğitim arasındaki farklılıkları açıklayabilir.
- Geçmişten günümüze açık ve uzaktan eğitimin kullanımı açıklayabilir
- Geçmiş ve günümüz açık ve uzaktan eğitim kullanımlarını karşılaştırır
- Açık ve uzaktan eğitimin öğrenme üzerine etkisini açıklar
- Açık ve uzaktan eğitimin öğrenen motivasyonu üzerindeki etkisini bilir
- Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçları sıralar
- Açık ve uzaktan eğitimde rehberlik ve destek bilgilerini açıklar.
- Farklı ülkelerde açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını açıklayabilir
- Farklı ülkelerde açık ve uzaktan eğitim uygulamaları hakkında karşılaştırma yapar
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 | DÖÇ-6 | DÖÇ-7 | DÖÇ-8 | DÖÇ-9 | DÖÇ-10 | DÖÇ-11 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Açık ve uzaktan eğitime ilişkin temel kavramlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 2 | Açık ve uzaktan eğitim; benzerlikler ve farklılıklar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 3 | Geçmişte açık ve uzaktan eğitimin kullanımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 4 | Günümüzde açık ve uzaktan eğitimin kullanımı | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 5 | Öğrenme, açık ve uzaktan eğitim ilişkisi | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 6 | Öğrenen motivasyonu, açık ve uzaktan eğitim | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 7 | Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçlar | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Açık ve uzaktan eğitimde kullanılan araçlar | |
| 10 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 11 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 12 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 13 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 14 | Farklı kurumlarda açık ve uzaktan eğitim uygulamalarını | İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi |
| 15 | ||
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 16 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 15 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|