Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Yöneylem AraştırmasıMAT324035300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin Diliİngilizce, Türkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Matematik Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMatematik Bölümü
Dersin KoordinatörüFatma Tiryaki
Dersi Veren(ler)Fatma Tiryaki
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıVerilecek kararlarda en iyi sonucu elde etmek için geliştirilmiş kantitatif modelleri ele alarak gerçek hayatta karşılaşılan uygulama alanlarını göstermek ve çözüm yöntemlerini öğretmektir.
Dersin İçeriğiTanımı ve tarihsel gelişimi. Karar teorisi ve karar modelleri. Tamsayılı Lineer Programlama. Şebeke (Network) Analizleri: Maksimum akış,En kısa yol ve Minimal yayılma problemleri. PERT-CPM ile proje programlama. Stok (envanter) modelleri. Kuyruk (bekleme hattı) modelleri. Markov zinciri ve analizleri. Dinamik Programlama. Geometrik Programlama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • 1. Mehmet Ahlatçıoğlu, Fatma Tiryaki, Kantitatif Karar Verme Teknikleri, YTÜ Yayın No: YTÜ.FE.DK-98.0349, İstanbul, 1998
  • 2. Frederick S. Hillier, Gerald J. Lieberman, Introduction to Operations Research 9e, McGraw Hill, 2009
  • 3. H.A. Taha, Operations Research: An Introduction, The MacMillan Company, NewYork, 7th edition, 2003
  • 4. H.A. Taha, Çeviren ve Uyarlayanlar: Ş. Alp Baray, Şakir Esnaf, Yöneylem Araştırması, 6. Basımdan Çeviri, Literatür Yayınevi
  • 5. İ. İlhami Karayalçın, Yöneylem (Harekât) Araştırması, Kantitatif Planlama ve Karar Verme Yöntemleri, İTÜ İşletme Fak., Geliştirilmiş 3. Baskı, Menteş Kitabevi, 1993
  • 6. W.L. Winston, Operations research Applications and Algorithms, Second Edition, Duxbury Press, California, 1991
  • 7. D.R. Anderson, D.J. Sweeney, T.A. Williams, An Introduction to Management Science, Quantitative Approaches to Decision Making, Eighth Edition, West Publishing Com., Minneapolis, 1997
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler optimal karar verme gereği olan her alanda mevcut bilginin en verimli şekilde kullanılmasını öğrenirler.
  2. Öğrenciler karar vermede karşılaşılan bir problemi formüle etme, matematik modelini kurma, modelden çözümünü elde etme, modeli ve çözümünü kontrol etme, değerlendirme, gerekirse değişiklikler yapma, ve nihayet, elde edilen çözümü uygulama bilgi ve becerisini kazanırlar.
  3. Öğrenciler ele alınan sistemlerin ya da problemlerin çoğunun fiziki, biyolojik, psikolojik, sosyal, ekonomik ve mühendislik cephelerinin bulunması nedeniyle de grup halinde çalışma fikrini ve becerisini edinirler.
  4. Öğrenciler problemleri dinamik olarak planlayabilir ve çözebilirler.
  5. Öğrenciler proje planlamasını ve yönetimini yapabilirler.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Değerlendirme Sistemi

AKTS İşyükü Tablosu

Diğer NotlarYok