Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Yüzey KaplamaKIM437235300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Kimya Lisans Programı (%30 İngilizce)
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimKimya Bölümü
Dersin KoordinatörüMevlüde CANLICA
Dersi Veren(ler)Mevlüde CANLICA
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıSanayide birçok alanda kullanılan parçaların sağlamlığı, korozyona karşı dayanıklılığı ve dekoratif amaçlı olarak kaplanması bu sektörün büyük ilgi görmesini sağlamaktadır.
Dersin İçeriğiGalvano Tekniğin Genel Esasları / Elektroliz,İletkenlik,Akış Şiddeti, Madde Miktarı Hesabı / Galvano Atölye Tesisatı , Banyo Kapları , Isıtıcıları / Banyoların kuruluşunda Genel Prensipler / Kaplanacak Parçaların Hazırlanması / Nikel, Krom, Kobalt, Bakır, Çinko, Kalay, Gümüş ve Altın Banyoları / Banyoların Kontrolü ve Banyoların Analizi / Kazalara ve Zehirlenmelere Karşı Alınacak Tedbirler.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Galvano Teknik, M.Nafiz Maraş
  • Elektroplating Engineering Handbook. Graham, A.K Third Editİon, New York 1971
  • Journel of the Elektrocheniciel Society Vansson-A,Thornell-G , Johansson-S Vol 28
  • Applied Surface Science ; Velichenko AB Portillo-J , Sarnet-M.Muller C Vol 198, (1999)
  • İlgili Araştırma Makaleleri
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler Galvanoteknik ile ilgili temel kavramları öğrenecektir.
  2. Öğrenciler Galvano Tekniğin Genel Esasları hakkında bilgi edinecektir.
  3. Öğrenciler Kaplamanın yapısını inceleme becerisi kazanacaktır.
  4. Öğrenciler Kaplamaların özellikleri arasındaki ilişkiyi analiz edebilecektir.
  5. Öğrenciler, günlük hayatta kaplamanın uygulamalarını ve önemini öğrenecektir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Konu Anlatımı: Elektroliz, İletkenlik, Akış Şiddeti, Madde Miktarı Hesabı Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Ders işleyişi hakkında genel bilgi ve beslemenin genel tanımı ile ilgili öğrenciler ile soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Ders işleyişi hakkında genel bilgi ve beslemenin genel tanımı ile ilgili öğrenciler ile soru cevap uygulamasının yapılması 1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4, 5.
2Konu Anlatımı: Galvano Tekniğin Genel Esasları Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Galvano Tekniğin Genel Esasları ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Galvano Tekniğin Genel Esasları ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4, 5.
3Konu Anlatımı: Galvano Atölye Tesisatı Sınıf-içi Uygulama (5 dk): Galvano Atölye Tesisatı ile ilgili öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Galvano Atölye Tesisatı ilgili öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4, 5.
4Konu Anlatımı: Banyo kapları, Isıtıcılar Sınıf-içi Uygulama (5 dk): Banyo kapları, Isıtıcılar ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Banyo kapları, Isıtıcılar ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Kısa Sınav 1 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4, 5.
5Konu Anlatımı: Banyonun Kuruluşunda Genel Prensipler Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Banyonun Kuruluşunda Genel Prensiplerile ilgili öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Banyonun Kuruluşunda Genel Prensiplerile ilgili öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4, 5.
6Konu Anlatımı: Kaplanacak Parçaların Hazırlanması Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Kaplanacak Parçaların Hazırlanması ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Kaplanacak Parçaların Hazırlanması ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4, 5.
7Konu Anlatımı: Nikel Banyolar ve Krom Banyolar Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Nikel Banyolar ve Krom Banyolar ile ilgili olarak öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Nikel Banyolar ve Krom Banyolarile ilgili olarak öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Kısa Sınav 2 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4, 5.
8Ara Sınav 1
9Konu Anlatımı: Kobalt Banyolar ve Bakır Banyolar Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Kobalt Banyolar ve Bakır Banyolarile soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Kobalt Banyolar ve Bakır Banyolarile soru cevap uygulamasının yapılması 1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4, 5.
10Konu Anlatımı: Çinko Banyolar ve Kalay Banyolar Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Çinko Banyolar ve Kalay Banyolar ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Çinko Banyolar ve Kalay Banyolar ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Kısa Sınav 3 (15 dk.): Ters yüz edilmiş öğrenme (flipped learning) yöntemi çerçevesinde, ders başında, öğrenciye verilen ön hazırlık görevinde yer alan konuları içeren bir kısa sınavın yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4, 5.
11Konu Anlatımı: Gümüş Banyolar ve Altın Banyolar Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Gümüş Banyolar ve Altın Banyolar ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Gümüş Banyolar ve Altın Banyolar ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4, 5.
12Konu Anlatımı: Kazalar, Zehirlenmeler ve Atıkların Yönetimi Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Kazalar, Zehirlenmeler ve Atıkların Yönetimi ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Kazalar, Zehirlenmeler ve Atıkların Yönetimi ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4, 5.
13Konu Anlatımı: Banyoların Kontrolü ve Banyoların Analizi Sınıf-içi Uygulama: (5 dk) Banyoların Kontrolü ve Banyoların Analiziile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma: (5 dk.) Banyoların Kontrolü ve Banyoların Analizi ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması 1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4, 5.
14Konu Anlatımı: Yeni Teknolojiler ve Yerinde Üretim Gözleme Sınıf-içi Uygulama: (5 dk) Yeni Teknolojiler ve Yerinde Üretim Gözleme ile öğrencilerle soru cevap ve sunum uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma: (5 dk.) Yeni Teknolojiler ve Yerinde Üretim Gözleme ile öğrencilerle soru cevap ve sunum uygulamasının yapılması1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4, 5.
15Uygulama1. Kitaplar, literatür kaynaklarından ilgili üniteler, kaynak 1, 2, 3, 4, 5.
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği510
Ödev110
Sunum/Jüri120
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması135
Derse Özgü Staj
Ödev17
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği51
Projeler
Sunum / Seminer112
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)113
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok