Kimya Lisans Programı (%100 İngilizce)

Genel Bilgiler

Program Eğitim Amaçları

  1. EA1 Kimya ve ilgili alanlarında teorik veya uygulamalı bilgi donanımına sahip, kimya laboratuvarlarında çalışma becerisi kazanan kimyagerler yetiştirmek.
  2. EA2 Kimya alanında kullanılan enstrümental analiz yöntemlerini kavrayan, cihazların çalışma prensiplerini bilen ve cihazlardan alınan çıktıları yorumlayabilen kimyagerler yetiştirmek.
  3. EA3 3.1 Kimya ile ilgili araştırma-geliştirme (Ar-Ge) faaliyeti yapan kurum veya kuruluşlarda görev alan, takım çalışmasına yatkın olan ve uyumlu olarak çalışabilen, 3.2 Üretim yapan kurum veya kuruluşlarda görev alan, takım çalışmasına yatkın olan ve uyumlu olarak çalışabilen, 3.3 Kalite-kontrol yapan kurum ve kuruluşlarda takım çalışmasına yatkın olan ve uyumlu olarak çalışabilen kimyagerler yetiştirmek.
  4. EA4 Kanıta ve araştırmalara dayalı bilimsel yöntemler ile birlikte, kimya alanındaki temel kavramları kullanarak karmaşık problemlere çözümler üreten kimyagerler yetiştirmek.
  5. EA5 Kimya alanı ile ilgili güncel bilgilere ulaşmak için en az bir yabancı dil bilgisiyle literatürü izleyen, kütüphane veya elektronik bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanan kimyagerler yetiştirmek.
  6. EA6 Teorik veya uygulamalı olarak kazandığı bilgiyi ve deneyimini, toplum yararına olacak şekilde ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalar yapmakta ve projeler üretmekte kullanabilen kimyagerler yetiştirmek.
  7. EA7 Mesleki yeterlilik ve bilimsel etik bilincine sahip kimyagerler yetiştirmek.
  8. EA8 Sahip olduğu düşünceleri, sözlü ve yazılı iletişim araçlarını etkili bir şekilde kullanarak aktaran kimyagerler yetiştirmek.
  9. EA9 Lisansüstü programlara başvuruyu ve kabulü sağlayacak bilgi ve yeterliliğe ulaşan kimyagerler yetiştirmek.

Program Çıktıları

  1. Kimya ve kimya ile ilgili alanlarda güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen bilimsel yaklaşımı ön plana alacak şekilde ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve bunları beraber kullanabilme becerisine sahiptir.
  2. Kimya ve kimya ile ilgili alanlardaki problemlerin incelenmesi için deney tasarlayıp çözüm yöntemi geliştirir, uygun analitik yöntemler ve teknikler kullanarak problemleri çözer, verileri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
  3. Kimya ve kimya ile ilgili alanlarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
  4. Kimya ve ilgili alanlarda bağımsız olarak ve paydaşlarıyla ortaklaşa çalışmalar yürütebilir ve analitik düşünme yeteneğini kullanabilir.
  5. Kimya ve ilgili alanların gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir.
  6. Kimya alanında özümsediği bilgi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir.
  7. Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir.
  8. Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisini ve sorumluluk alma özgüvenini geliştirir.
  9. Yaşam boyu öğrenme ve öğretme sorumluluğunu üstlenir, kimya ve ilgili alanlardaki güncel gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara aktararak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
  10. Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
  11. Kimya ve ilgili olduğu alanların uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir.
  12. Kimya ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini, Türkçe yazılı veya sözlü etkin iletişimi kullanarak ifade eder.
  13. Alanı ile ilgili bilgileri takip edebilecek ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde, en az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim ve tartışma yeteneğine sahiptir.
  14. Mesleki sorumluluk ve etik bilincine sahiptir, mesleki etik ve yasal ilkelere uygun davranır, kimya ve ilgili olduğu alanlarda sahip olduğu insan sağlığı ve çevre bilinci konularındaki bilgi birikimini toplum yararına kullanır.

Müfredat

Ders & Program Çıktıları Matrisi

Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi

BİLGİBECERİLERYETKİNLİKLER
KuramsalUygulamalıKavramsal/BilişselUygulamalıBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliğiÖğrenme Yetkinliğiİletişim ve Sosyal YetkinlikAlana Özgü Yetkinlik
PÇ-1XXXXXXX
PÇ-2XXXXXXX
PÇ-3XXXXXXXX
PÇ-4XXXXXXXX
PÇ-5XXXXXXX
PÇ-6XXXXXXX
PÇ-7XXXXXX
PÇ-8XXXXXXXX
PÇ-9XXXXXXXX
PÇ-10XXXXXX
PÇ-11XXXXX
PÇ-12XXXXXXXX
PÇ-13XXXXXXXX
PÇ-14XXXXXXXX

Program Eğitim Amaçları ve Program Çıktıları (PÇ) İlişki Matrisi

EA-1EA-2EA-3EA-4EA-5EA-6EA-7EA-8EA-9
PÇ-1XXXXXX
PÇ-2XXXXXX
PÇ-3XXXXXXX
PÇ-4XXX
PÇ-5X
PÇ-6XXX
PÇ-7X
PÇ-8X
PÇ-9X
PÇ-10XXXX
PÇ-11X
PÇ-12XXX
PÇ-13XX
PÇ-14XX