Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Polimerik Kompozit MalzemelerKIM350235300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Kimya Lisans Programı (%30 İngilizce)
Seçmeli @ Fizik Lisans Programı (%30 İngilizce)
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimKimya Bölümü
Dersin KoordinatörüFatih Çakar
Dersi Veren(ler)Fatih Çakar, Dolunay ŞAKAR DAŞDAN, Volkan UĞRAŞKAN
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere detaylı bilgiye ulaşmayı öğrenme, planlama, uygulama ve sunum yapabilme becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiKompozit ve bileşiminin tanımı; kompozitlerin sınıflandırılması, polimerik kompozitler; takviyelendiriciler (güçlendiriciler); farklı polimerik kompozitlerin özellikleri ve uygulama alanları; üretim kusurları ve tahribatsız kontrol metotları.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Kompozit Malzemelere Giriş, Yusuf Şahin,Seçkin yayın evi, 3.Baskı, 2015.
  • Polimer Kimyası, Mehmet Saçak, Gazi kitap evi, 3.Baskı, 2006.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler polimerik kompozit malzemeler hakkında temel bilgi edineceklerdir.
  2. Öğrenciler kaliteli ürün sağlama becerisi kazanacaklardır.
  3. Öğrenciler bilgiye ulaşma ve uygulama becerisi kazanacaklardır.
  4. Öğrenciler kompozit malzemeler hakkında temel bilgi edineceklerdir.
  5. Öğrenciler polimerler hakkında temel bilgi edineceklerdir.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Konu Anlatımı: Kompozit malzemelerin tanınması ve sınıflandırılması Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Kompozit malzemelerin tanımı ve inceleme alanı ile ilgili öğrenciler ile soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Kompozit malzemelerin tanımı ve inceleme alanı ile ilgili öğrenciler ile sınıf içi tartışma uygulamasının yapılmasıŞahin, Yusuf. Kompozit Malzemelere Giriş, Seçkin kitapevi, 2015. 31-60
2Konu Anlatımı: Kompozit malzemelerin tanınması ve sınıflandırılması Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Kompozit malzemelerin tanımı ve inceleme alanı ile ilgili öğrenciler ile soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Kompozit malzemelerin tanımı ve inceleme alanı ile ilgili öğrenciler ile sınıf içi tartışma uygulamasının yapılması Şahin, Yusuf. Kompozit Malzemelere Giriş, Seçkin kitapevi, 2015. 31-60
3Konu Anlatımı: Kompozitler için kullanılan matriks malzemeler Sınıf-içi Uygulama (5 dk): matriks malzemeler ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): matriks malzemeler ile öğrencilerle sınıf içi tartışma uygulamasının yapılması Şahin, Yusuf. Kompozit Malzemelere Giriş, Seçkin kitapevi, 2015. 104-127
4Konu Anlatımı: Polimerik kompozitlerde kullanılan takviye ediciler Sınıf-içi Uygulama (5 dk): Takviye ediciler ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): takviye ediciler ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Kısa Sınav 1 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılmasıŞahin, Yusuf. Kompozit Malzemelere Giriş, Seçkin kitapevi, 2015. 127-150
5Konu Anlatımı: Polimerik kompozitlerde kullanılan takviye ediciler Sınıf-içi Uygulama (5 dk): Takviye ediciler ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): takviye ediciler ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Şahin, Yusuf. Kompozit Malzemelere Giriş, Seçkin kitapevi, 2015. 127-150
6Konu Anlatımı: Polimer esaslı kompozitlerin hazırlanması Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Polimer esaslı kompozitlerin ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Polimer esaslı kompozitlerin ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılmasıSaçak, Mehmet. Polimer teknolojisi. Gazi kitapevi, 2005. 275-294
7Konu Anlatımı: Polimer esaslı kompozitlerin hazırlanması Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Polimer esaslı kompozitlerin ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Polimer esaslı kompozitlerin ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Kısa Sınav 2 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılmasıSaçak, Mehmet. Polimer teknolojisi. Gazi kitapevi, 2005. 275-294
8Ara Sınav 1
9Konu Anlatımı: Fiberle güçlendirilmiş polimerik kompozitlerin özellikleri ve uygulama alanları Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Fiberle güçlendirilmiş polimerik kompozitler ile öğrenciler ile soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Fiberle güçlendirilmiş polimerik kompozitler ile öğrenciler ile soru cevap uygulamasının yapılmasıŞahin, Yusuf. Kompozit Malzemelere Giriş, Seçkin kitapevi, 2015. 190-250
10Konu Anlatımı: Fiberle güçlendirilmiş polimerik kompozitlerin özellikleri ve uygulama alanları Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Fiberle güçlendirilmiş polimerik kompozitler ile öğrenciler ile soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Fiberle güçlendirilmiş polimerik kompozitler ile öğrenciler ile soru cevap uygulamasının yapılması Kısa Sınav 3 (15 dk.): Ters yüz edilmiş öğrenme (flipped learning) yöntemi çerçevesinde, ders başında, öğrenciye verilen ön hazırlık görevinde yer alan konuları içeren bir kısa sınavın yapılmasıŞahin, Yusuf. Kompozit Malzemelere Giriş, Seçkin kitapevi, 2015. 190-250
11Konu Anlatımı: Polimerik kompozitlerin üretim metotları Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): üretim metotları ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): üretim metotları ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Saçak, Mehmet. Polimer teknolojisi. Gazi kitapevi, 2005. 295-308
12Konu Anlatımı: Polimerik kompozitlerin üretim metotları Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): üretim metotları ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): üretim metotları ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Kısa Sınav 4 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılmasıSaçak, Mehmet. Polimer teknolojisi. Gazi kitapevi, 2005. 295-308
13Konu Anlatımı: Polimerik kompozitler, üretim kusurları ve tahribatsız kontrol metotları Sınıf-içi Uygulama: (5 dk) üretim kusurları ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma: (5 dk.) üretim kusurları ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Şahin, Yusuf. Kompozit Malzemelere Giriş, Seçkin kitapevi, 2015. 174-194
14Konu Anlatımı: Polimerik nanokompozitler Sınıf-içi Uygulama: (5 dk) Polimerik nanokompozitler ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma: (5 dk.) Polimerik nanokompozitler ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Şahin, Yusuf. Kompozit Malzemelere Giriş, Seçkin kitapevi, 2015. 329-346
15Konu Anlatımı: Polimerik nanokompozitler Sınıf-içi Uygulama: (5 dk) Polimerik nanokompozitler ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma: (5 dk.) Polimerik nanokompozitler ile öğrencilerle soru cevap uygulamasının yapılması Şahin, Yusuf. Kompozit Malzemelere Giriş, Seçkin kitapevi, 2015. 329-346
16Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım130
Laboratuar00
Uygulama00
Arazi Çalışması00
Derse Özgü Staj00
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği410
Ödev110
Sunum/Jüri110
Projeler00
Seminer/Workshop00
Ara Sınavlar130
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati143
Laboratuar00
Uygulama00
Arazi Çalışması00
Sınıf Dışı Ders Çalışması133
Derse Özgü Staj00
Ödev120
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği42
Projeler00
Sunum / Seminer115
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok