| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Konu Anlatımı: Veri kümelerine genel bir bakış; Veri kümelerini tanıma Sınıf-içi Uygulama (15 dk.): Veri kümeleri ile ilgili basit örneklerin yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Veri kümeleri ile ilgili tartışmanın yapılması | 1. Veri kümeleri ile ilgili genel kavramların hatırlanması etkinleştirilmesi Kaynak: Ders kitabı [1], 1-16. |
| 2 | Konu Anlatımı: Yer ve ölçek parametreleri; Yer ve ölçek parametreleri için temel robust tahmin yöntemleri Sınıf-içi Uygulama (15 dk.): Yer ve ölçek parametreleri için robust tahmin yöntemlerine ilişkin basit örneklerin yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Yer ve ölçek parametreleri Robust tahmin yöntemleri ile ilgili tartışmanın yapılması | 1. Yer ve ölçek parametrelerinin incelenmesi Kaynak: Ders kitabı [1], 17-49. |
| 3 | Konu Anlatımı: Yer ve ölçek parametreleri için temel robust tahmin yöntemlerinin R ile uygulanması Sınıf-içi Uygulama (60 dk.): Yer ve ölçek parametreleri için robust tahmin yöntemlerine ilişkin basit R uygulamalarının yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (15 dk.): R uygulamalarına ilişkin çıktıların tartışılması Kısa Sınav 1 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | 1. Yer ve ölçek parametreleri için robust tahmin yöntemlerini içeren R uygulamalarının incelenmesi Kaynak: Ders notları. 2. Kısa sınav 1 (Yer ve ölçek parametreleri için temel robust tahmin yöntemleri) |
| 4 | Konu Anlatımı: Yer ve ölçek parametreleri için M tahminci ailesinin kullanılması Sınıf-içi Uygulama (15 dk.): Yer ve ölçek parametreleri için M tahminci ailesine ilişkin basit örneklerin yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): M tahmincisinin yer ve ölçek parametresi için kullanılması ile ilgili tartışmamanın yapılması | 1. M tahmin edici ailesi ile ilgili araştırmanın yapılması Kaynak: Ders notları. |
| 5 | Konu Anlatımı: Yer ve ölçek parametreleri için M tahminci ailesinin R ile uygulanması Sınıf-içi Uygulama (60 dk.): Yer ve ölçek parametreleri için M tahminci ailesine ilişkin basit R uygulamalarının yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (15 dk.): R uygulamalarına ilişkin çıktıların tartışılması Kısa Sınav 2 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | 1. M tahmin edici ailesine ilişkin R uygulamalarının incelenmesi Kaynak: Ders notları. 2. Kısa sınav 2 (Yer ve ölçek parametreleri için M tahmincisi) |
| 6 | Konu Anlatımı: Robustlık ölçüm yöntemleri: Etki fonksiyonu, Kırılma noktası, Maximum asimptotik yanlılık Sınıf-içi Uygulama (15 dk.): Robustlık ölçümü için basit örneklerin yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Robustlık ölçümü için kullanılan yöntemler ile ilgili tartışmanın yapılması | 1. Robustlık ölçüm yöntemlerinin incelenmesi 2. Etki fonksiyonu, Kırılma noktası, Maximum asimptotik yanlılık kavramlarının araştırılması Kaynak: Ders kitabı [1], 51-85. |
| 7 | Konu Anlatımı: Robustlık ölçütlerinin yer ve ölçek parametrelerinin robust tahmin yöntemlerine uygulanması Sınıf-içi Uygulama (15 dk.): Yer ve ölçek parametrelerinin robust tahmininde robustlık ölçütlerinin kullanılmasına ilişkin basit örneklerin yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Farklı robustlık ölçütleri ile ilgili tartışmanın yaptırılması | 1. Robustlık ölçüm yöntemlerinin hatırlanması Kaynak: Ders kitabı [1], 51-85. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: Regresyon modellerinde robust yöntemlerin kullanılması Sınıf-içi Uygulama (15 dk.): Robust tahmin yöntemlerinin regresyon modellerinde kullanılmasına ilişkin basit örneklerin yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Robust tahmin yöntemlerinin regresyon modellerinde kullanımına ilişkin tartışmanın yaptırılması | 1. Regresyon modellerinde kullanılan robust tahmin yöntemlerinin araştırılması Kaynak: Ders kitabı [1], 87-114. |
| 10 | Konu Anlatımı: Regresyon modellerinde robust yöntemlerin kullanılması Sınıf-içi Uygulama (15 dk.): Robust tahmin yöntemlerinin regresyon modellerinde kullanılmasına ilişkin basit örneklerin yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Robust tahmin yöntemlerinin regresyon modellerinde kullanımına ilişkin tartışmanın yaptırılması Kısa Sınav 3 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | 1. Regresyon modellerinde kullanılan robust tahmin yöntemlerinin araştırılması Kaynak: Ders kitabı [1], 115-173. 2. Kısa sınav 3 (Regresyon modellerinde robust yöntemleri) |
| 11 | Konu Anlatımı: M, S, MM, MM-Liu tahmin edicileri ve R ile uygulanması Sınıf-içi Uygulama (60 dk.): M, S, MM, MM-Liu tahmin edicilerine ilişkin basit örneklerin yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): R uygulamalarına ilişkin çıktıların tartışılması | 1. M, S, MM, MM-Liu tahmin edicilerinin incelenmesi Kaynak: Ders notları. |
| 12 | Konu Anlatımı: Çok boyutlu veri kümeleri için robust yöntemlerin uygulanması Sınıf-içi Uygulama (15 dk.): Robust tahmin yöntemlerinin çok boyutlu veri kümelerinde kullanılmasına ilişkin basit örneklerin yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Robust tahmin yöntemlerinin çok boyutlu veri kümelerinde kullanımına ilişkin tartışmanın yaptırılması | 1. Çok boyutlu veri kümelerinde kullanılan robust tahmin yöntemlerinin araştırılması Kaynak: Ders kitabı [1], 175-228. |
| 13 | Konu Anlatımı: PRM, RR-MM, PRM-Liu tahmin edicileri ve R ile uygulamaları Sınıf-içi Uygulama (60 dk.): PRM, RR-MM, PRM-Liu tahmin edicilerine ilişkin basit örneklerin yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): R uygulamalarına ilişkin çıktıların tartışılması Kısa Sınav 4 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | 1. PRM, RR-MM, PRM-Liu tahmin edicilerinin incelenmesi Kaynak: Ders notları. 2. Kısa sınav 4 (PRM, RR-MM, PRM-Liu tahmin edicileri) |
| 14 | Konu Anlatımı: Seçilen bir tahmin yöntemi için R paketi oluşturulması Sınıf-içi Uygulama (180 dk.): R programlama dilinde teorik kavramların pratik uygulamasına ilişkin R paketinin oluşturulması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Uygulamaya ilişkin tartışmanın yapılması | 1. Robust tahmin yöntemlerinin hatırlanması Kaynak: Ders notları. |
| 15 | Konu Anlatımı: Konu Tekrarı ve Uygulamaları Sınıf-içi Uygulama (180 dk.): Örnek problem çözümü | 1. Bu haftaya kadar işlenen konuların tümünün tekrar edilmesi Kaynak: Ders notları. |
| 16 | Final | |