| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Konu Anlatımı: Panel Veriler, temel kavramlar, panel veri kullanımında avantajlar, sorunlar Sınıf-içi Uygulama (10 dk.): Panel Veriler, Temel Kavramlar, Panel veri kullanımında avantajlar, sorunlar ile ilgili örnek yapılması, panel veri kaynaklarının online incelenmesi Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Gündelik hayattaki panel veri örneklerinin tartışılması, | 1. Panel Veriler, Temel Kavramlar, Kaynak: Ders Kitabı, 1-9 2. Panel Veriler, Temel Kavramlar,[1], 1-14 |
| 2 | Konu Anlatımı: Yazılımlar, Genel Görünüm ve Pencereler, Yazılımlar ile Panel Veri Modellerine Giriş Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Yazılımlar, Genel Görünüm ve Pencereler, Yazılımlar ile Panel Veri Modellerine Giriş konularında bilgisayar üzerinde uygulama yapılması Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): yazılımlar ve kullanılabilirlikleri konusunda tartışma yapılması | 1. STATA programı, Kaynak: Ders Kitabı, 40-49 |
| 3 | Konu Anlatımı: Doğrusal Panel Veri Modelleri ve Tahmin Yöntemleri Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Doğrusal Panel Veri Modelleri ve Tahmin Yöntemleri üzerinde farklı verilerle uygulama yapılması Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): neden doğrusal panel veri modelleri konusunda tartışma yapılması | 1. Doğrusal Panel Veri Modelleri ve Tahmin Yöntemleri, Kaynak: [1], 37-68 |
| 4 | Konu Anlatımı: Panel veri modellerinin tahmini paket programlar ile uygulama Sınıf-içi Uygulama (40 dk.): Panel Veri Modellerinin Tahmini- Paket Programlar ile STATA üzerinde örnek Uygulama yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Panel veri modellerinin tahminindeki sorunlar hakkında tartışma Kısa Sınav 1 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | 1. STATA programı, Kaynak: Ders Kitabı, 53-61 2. Kısa Sınav 1: (STATA) Kaynak: Ders Kitabı, 53-61 |
| 5 | Konu Anlatımı: Tek yönlü birim etkiler panel veri modelleri ve tahmin yöntemleri Sınıf-içi Uygulama (40 dk.): Tek yönlü birim etkiler panel veri modelleri ve tahmin yöntemlerine ilişkin uygulama yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): zaman ve/veya kesit etkisinin modele dahil edilmesi konusunda tartışma yapılması | 1. Tek Yönlü Birim Etkiler Panel Veri Modelleri,[1], 79-97 |
| 6 | Konu Anlatımı: Tek Yönlü Birim Etkiler Panel Veri Modelleri ve Tahmin Yöntemleri-En Çok Olabilirlik, Genelleştirilmiş En Küçük Kareler Yöntemi Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): Tek yönlü birim etkiler panel veri modelleri ve tahmin yöntemleri-en çok olabilirlik, genelleştirilmiş en küçük kareler yöntemine ilişkin uygulama yapılması Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): uygulamadaki örnekleri üzerine tartışma yapılması Kısa Sınav 2 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | 1. Tek Yönlü Birim Etkiler Panel Veri Modelleri,[1], 97-103 2. Kısa Sınav 2: (Tek Yönlü Birim Etkiler Panel Veri Modelleri) Kaynak: [1], 97-103 |
| 7 | Konu Anlatımı: Tesadüfi Etkiler Modeli Sınıf-içi Uygulama (50 dk.): Tesadüfi Etkiler Modellerine ilişkin uygulama yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Tesadüfi Etkiler Modellerine ilişkin kısıtların tartışılması | 1. Tesadüfi Etkiler Modeli, Kaynak: [1], 103-120 |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: Birimlere ve / veya zamana göre tesadüfi etkiler modelleri Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): Birimlere ve / veya zamana göre tesadüfi etkiler modelleri üzerinde uygulama yapılması Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): zaman ve/veya birim etkisinin modele dahil edilmesi konusunda tartışma yapılması Kısa Sınav 3 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | 1. Tesadüfi Etkiler Modeli, Kaynak: [1], 103-120 2. Kısa Sınav 3: (Tesadüfi Etkiler Modeli) Kaynak: [1], 103-120 |
| 10 | Konu Anlatımı: Tek Yönlü (Zaman Etkileri), İki Yönlü ve Çoklu Etkiler Panel Veri Modelleri Sınıf-içi Uygulama (40 dk.): Tek yönlü (zaman etkileri), iki yönlü ve çoklu etkiler panel veri modellerine ilişkin uygulama yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): tek yönlü ve iki yönlü modeler arasındaki tercih konusunda tartışma yapılması | 1. Kaynak: [1], 133-153 |
| 11 | Konu Anlatımı: Panel veri modellerinin tahmin yöntemleri arasında tercihler Sınıf-içi Uygulama (40 dk.): Panel veri modellerinin tahmin yöntemleri arasında tercihler konusunda uygulama örnekleri yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Panel Veri Modellerinin Tahmin Yöntemleri Arasında Tercihler konusunda subjektif karar verilebilirliği üzerinde tartışma yapılması | 1. Panel Veri Modellerinin Tahmin Yöntemleri Arasında Tercihler, Kaynak: [1], 161-186 |
| 12 | Konu Anlatımı: Klasik ve sabit etkiler modellerinde panelveri modellerinde temel varsayımların testleri Sınıf-içi Uygulama (40 dk.): Ele alınan uygulama örneklerinde klasik ve sabit etkiler modellerinde panel veri modellerinde temel varsayımların testlerinin yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Varsayımlar sağlanmadığında ne yapılabilirliğinin tartışılması | 1. Varsayımların Testi, Kaynak: [1], 199-220 2. Varsayımların Sınanması, Kaynak: Ders Kitabı, 71-79 |
| 13 | Konu Anlatımı: Tesadüfi etkiler modellerinde panel veri modellerinde temel varsayımların testleri Sınıf-içi Uygulama (40 dk.): Ele alınan uygulama örneklerinde stata ile tesadüfi etkiler modellerinde panel veri modellerinde temel varsayımların testleri uygulamasının yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): yazılımda alternatif uygulamalar üzerinde tartışma yapılması | 1. Varsayımların Testi, Kaynak: [1], 199-220 2. Varsayımların Sınanması, Kaynak: Ders Kitabı, 71-79 |
| 14 | Konu Anlatımı: İstatistik Yazılımlarından R üzerinde genel bir uygulama Sınıf-içi Uygulama (40 dk.): Ele alınan örnek veriler üzerinde R paket programıyla genel bir Uygulama Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): R paket programının avantajları konusunda tartışma yapılması | 1. Uygulamalar, Kaynak: Ders Kitabı, 40-220 |
| 15 | Konu Anlatımı: İstatistik Yazılımlarından STATA üzerinde genel bir uygulama Sınıf-içi Uygulama (40 dk.): Ele alınan örnek veriler üzerinde STATA paket programıyla genel bir Uygulama Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): STATA paket programının avantajları konusunda tartışma yapılması | 1. Uygulamalar, Kaynak: Ders Kitabı, 40-220 |
| 16 | Final | |