| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Konu Anlatımı: Veri sınıflandırma yaklaşımları ve yöntemlerine genel bakış Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Regresyon ve makina öğrenmesi yöntemlerinin karşılaştırılması üzerine tartışma | 1. Veri sınıflandırma yöntemlerinin sınıflandırılması üzerine okuma yapılması, Kaynak: Ders Kitabı, 1320, [1]: 25-27. |
| 2 | Konu Anlatımı: Entropi, sınıflandırma kalitesinin ölçümü, uyum iyiliğinin ölçümü, çapraz geçerlilik ve bootstrap Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Hipotez testleri ve kalite ölçüm metriklerinin karşılaştırılması üzerine tartışma yapılması Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Verilerle pratik uygulama yaptırılması | 1. Sınıflandırma performansının ölçümü üzerine okuma yapılması, Kaynak: Ders Kitabı, 126-136. 2. Uyum iyiliğinin ölçümü üzerine okuma yapılması, Kaynak: [1]: 27-35. 3. Çapraz geçerlilik ve bootstrap bölümlerinin okunması, Kaynak: [1]: 201-228. 4. Entropi ve bilgi kazancı üzerine okuma yapılması, Kaynak: Ders Kitabı,22; [1]: 337-339, 363, 405. |
| 3 | Konu Anlatımı: Sınıflandırma algoritmaları (ID3) Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): ID3 algoritmasının uygulanmasında ortaya çıkabilecek zorlukların tartışılması Sınıf-içi Uygulama (5 dk): Verilerle pratik uygulama yaptırılması Kısa Sınav 1 (10-15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | 1. ID3 algoritması üzerine okuma yapılması, Kaynak: Ders Kitabı, 29-43 |
| 4 | Konu Anlatımı: Sınıflandırma algoritmaları (C4.5 (J48)) Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): ID3 ve C4.5 algoritmalarının avantaj ve sınırlılıklarının örneklerle karşılaştırılması Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Verilerle pratik uygulama yaptırılması | 1. C4.5 (J48) algoritması üzerine okuma yapılması, Kaynak: Ders Kitabı, 44-53. |
| 5 | Konu Anlatımı: Sınıflandırma algoritmaları (CART) Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Aşırı uyumun engellenmesi için önerilerin tartışılması Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Verilerle pratik uygulama yaptırılması | 1. CART algoritması üzerine okuma yapılması, Kaynak: Ders Kitabı, 54-87. |
| 6 | Konu Anlatımı: Regresyon ağaçları, sınıflandırma ve regresyon ağaçlarında budama Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Aşırı öğrenme üzerine tartışma yapılması Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Verilerle pratik uygulama yaptırılması | 1. Sınıflandırma ve regresyon ağaçlarında budama üzerine okuma yapılması, Kaynak: Ders Kitabı, 343360. |
| 7 | Konu Anlatımı: Sınıflandırma algoritmaları (CHAID) Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): CHAID algoritmasının uygulanmasında sırasında ortaya çıkabilecek sorunların tartışılması Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Verilerle pratik uygulama yaptırılması Kısa Sınav 2 (10-15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | 1. CHAID algoritması üzerine okuma yapılması, Kaynak: Ders Kitabı, 88-97. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı:, Sınıflandırma algoritmaları (Kural temelli algoritmalar (ZeroR, OneR) Sınıf-içi Tartışma (5 dk.):Kural tabanlı algoritmaların tercih edilebildiği durumlar üzerine tartışma Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Verilerle pratik uygulama yaptırılması Kısa Sınav 3 (10-15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | 1. Kural tabanlı algoritmalar üzerine okuma yapılması, Kaynak: Ders Kitabı, 106-114. |
| 10 | Konu Anlatımı: Sınıflandırma algoritmaları (Bayes sınıflayıcı) Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Bayes sınıflayıcının avantaj ve dezavantajları üzerine tartışma Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Verilerle pratik uygulama yaptırılması | 1. Bayes sınıflayıcı üzerine okuma yapılması, Kaynak: Ders Kitabı, 115-122. |
| 11 | Konu Anlatımı: Sınıflandırma algoritmaları (k en yakın komşu) Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): k komşu sayısının belirlenmesi zerine tartışma yapılması Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Verilerle pratik uygulama yaptırılması Kısa Sınav 4 (10-15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | 1. K en yakın komşu yöntemi üzerine okuma yapılması, Kaynak: Ders Kitabı, 123-125 |
| 12 | Konu Anlatımı: Lojistik regresyon kullanarak veri sınıflandırma Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Lojistik regresyon ve doğrusal olasılık modelinin karşılaştırılması Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Verilerle pratik uygulama yaptırılması | 1. Lojistik regresyon üzerine okuma yapılması, Kaynak: [1]: 138-146 |
| 13 | Konu Anlatımı: Diskriminant analizi kullanarak veri sınıflandırma Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Dikriminant analizi ve lojistik regresyonun karşılaştırılması Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Verilerle pratik uygulama yaptırılması | 1. Diskriminant analizi üzerine okuma yapılması, Kaynak: [1]: 146-158. |
| 14 | Öğrenci sunumlarının dinlenmesi Konu Anlatımı: Destek vektör makinası kullanarak veri sınıflandırma Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Destek vektör makinası ve lojistik regresyonun karşılaştırılması Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Verilerle pratik uygulama yaptırılması | 1. Destek vektör makinası üzerine okuma yapılması, Kaynak: [1]: 367-398. |
| 15 | Öğrenci sunumlarının dinlenmesi Konu Anlatımı: Yapay sinir ağları kullanarak veri sınıflandırma. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Yapay sinir ağlarında aşırı öğrenmeden kaçınma yollarının tartışılması Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Verilerle pratik uygulama yaptırılması | 1. Yapay sinir ağları üzerine okuma yapılması, Kaynak: [1]: 399-468. |
| 16 | Final | |