| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Konu Anlatımı: Faktöriyel düzenlerin tanımı, genel özellikleri, iki faktörlü düzen. Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): İki faktörlü düzenlere ilişkin basit örneklerin çözdürülmesi ve etkileşim etkisinin tablo üzerinden gösterilmesinin yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Faktöriyel düzenlerin deneysel çalışmalarda kullanım alanları ve diğer tasarım türlerine göre üstünlüklerinin tartışılması. | 1. Faktöriyel düzenlerin tanımı ve genel özelliklerinin hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 7. 2. İki faktörlü düzenlerin temel yapısı ve etkileşim etkisinin incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 7. |
| 2 | Konu Anlatımı: Üç faktörlü düzenlerin tanımı, genel özellikleri, etkileşim etkileri. Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): Üç faktörlü düzenlere ilişkin örnek bir tablo üzerinden ana etkiler ve ikili/üçlü etkileşimlerin yorumlanmasının yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Üç faktörlü düzenlerin deneysel araştırmalarda sağladığı avantajlar ve yorumlama güçlüklerinin tartışılması. | 1. Üç faktörlü düzenlerin tanımı ve genel özelliklerinin hatırlatılması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 7. 2. Ana etkiler ile ikili ve üçlü etkileşimlerin incelenmesi ve örnek uygulamalar üzerinden pekiştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 7. |
| 3 | Konu Anlatımı: Tek faktörlü düzen için sabit ve rasgele etkili modeller, iki faktörlü düzen için sabit ve rasgele etkili modeller, varyans analizi Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): Tek ve iki faktörlü düzenlerde sabit ve rasgele etkili modeller için varyans analizi tablolarının oluşturulmasının yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Sabit ve rasgele etkili modellerin deneysel çalışmalarda kullanım alanları ve sınırlılıklarının tartışılması. | 1. Tek faktörlü düzen için sabit ve rasgele etkili modellerin hatırlatılması ve varyans analizi tabloları üzerinden incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 8. 2. İki faktörlü düzen için sabit ve rasgele etkili modellerin açıklanması ve örnek uygulamalarla pekiştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 8. |
| 4 | Konu Anlatımı: İki faktörlü düzen için karışık etkili modeller, beklenen kareler ortalamalarının elde edilişi için kurallar. Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): Karışık etkili modellerde varyans bileşenlerinin yorumlanmasının ve beklenen kareler ortalamalarının kurallar aracılığıyla çıkarılmasının yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Karışık etkili modellerin deneysel tasarımlarda kullanım alanları ve beklenen kareler ortalamalarının yorumlanmasının tartışılması | 1. İki faktörlü düzen için karışık etkili modellerin tanıtılması ve örnek tablo üzerinde incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 8. 2. Beklenen kareler ortalamalarının elde edilmesi için kuralların açıklanması ve örnek uygulamalarla pekiştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 8. |
| 5 | Konu Anlatımı: 2k faktöriyel düzen, Yates düzeltmesi Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): 2k faktöriyel düzen için etkileşim etkilerinin hesaplanmasının ve Yates düzeltmesi tablosunun oluşturulmasının yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): 2k faktöriyel düzenlerin deneysel tasarımlardaki önemi ve Yates düzeltmesinin sağladığı kolaylıkların tartışılması | 1. 2k faktöriyel düzenin tanıtılması ve temel özelliklerinin açıklanması. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 9. 2. Yates düzeltmesinin uygulanması ve örnek tablo üzerinden incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 9. |
| 6 | Konu Anlatımı: Bölünmüş parseller (split-plot) tasarımının yapısı, matematiksel modeli ve kullanım gerekçeleri. Ana parsel ve alt parsel faktörlerinin tanıtımı. Parametre tahmin yöntemleri. Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): 3k faktöriyel düzen için etkileşim etkilerinin hesaplanmasının ve Yates düzeltmesi tablosunun oluşturulmasının yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): 3k faktöriyel düzenlerin deneysel tasarımlardaki önemi ve Yates düzeltmesinin sağladığı kolaylıkların tartışılması Kısa Sınav 1 (60 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | 1. 2k faktöriyel düzenin tanıtılması ve temel özelliklerinin açıklanması. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 9. 2. Yates düzeltmesinin uygulanması ve örnek tablo üzerinden incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 9. 3. Kısa Sınav 1. Ders Kitabı, Bölüm 7-9. |
| 7 | Konu Anlatımı: Bir faktörün nicel olması durumu, her iki faktörün nicel olması durumu Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): Nicel faktörler için varyans analizi tablolarının yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Deney tasarımlarında nicel faktörlerin rolü, avantajları ve yorumlama zorluklarının tartışılması | 1. Bir faktörün nicel olması durumunun tanıtılması ve örneklerle incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 11. 2. Her iki faktörün nicel olması durumunun açıklanması ve regresyon temelli yorumların yapılması. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 11. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: İki faktörlü iç içe düzenler Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): İki faktörlü iç içe düzen için varyans analizi tablosunun oluşturulmasının ve sonuçların yorumlanmasının yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): İki faktörlü iç içe düzenlerin uygulama alanlarının ve faktöriyel düzenlere göre avantajlarının tartışılması. | 1. İki faktörlü iç içe düzenlerin tanıtılması ve örnek tablo üzerinde incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 12. 2. Varyans analizi tablosunun hazırlanması ve sonuçların değerlendirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 12. |
| 10 | Konu Anlatımı: Üç faktörlü iç içe düzenler Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): Üç faktörlü iç içe düzen için varyans analizi tablosunun oluşturulmasının ve etkileşimlerin yorumlanmasının yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Üç faktörlü iç içe düzenlerin deneysel çalışmalarda sağladığı katkıların ve zorluklarının tartışılması | 1. Üç faktörlü iç içe düzenlerin tanıtılması ve örneklerle açıklanması. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 12. 2. Varyans analizi tablosunun hazırlanması ve sonuçların değerlendirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 12. |
| 11 | Küçük Sınav | 1. Sınav haftasına kadar işlenen konuların tümünün tekrar edilmesi |
| 12 | Konu Anlatımı: Bölünmüş parseller deney düzeni Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): Bölünmüş parseller deney düzeni için varyans analizi tablosunun hazırlanmasının ve ana/alt parsel etkilerinin yorumlanmasının yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Bölünmüş parseller deney düzeninin tarım, endüstri ve sosyal bilimlerdeki kullanım alanlarının tartışılması. Kısa Sınav 3 (60 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | 1. Bölünmüş parseller deney düzeninin tanıtılması ve örnek tablo üzerinde incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 13. 2. Ana ve alt parsel etkilerinin varyans analizi yoluyla açıklanması ve uygulama örnekleri ile pekiştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 13. 3. Kısa Sınav 3. Ders Kitabı, Bölüm 7-9. |
| 13 | Konu Anlatımı: İki faktörlü düzenlerin SPSS Uygulamaları, Üç faktörlü düzenlerin SPSS Uygulamaları Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): SPSS’te iki ve üç faktörlü düzenler için veri setlerinin hazırlanmasının, varyans analizi çıktılarının alınmasının ve etkileşim etkilerinin grafiklerle gösterilmesinin yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): İki ve üç faktörlü düzenlerin SPSS çıktılarının yorumlanmasının, deneysel çalışmalara sağladığı katkıların ve zorluklarının tartışılması Kısa Sınav 4 (60 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | 1. SPSS’te iki faktörlü düzenlerin uygulanması ve sonuçların incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 8. 2. SPSS’te üç faktörlü düzenlerin uygulanması ve ikili/üçlü etkileşimlerin yorumlanması. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 8. 3. Kısa Sınav 4. Ders Kitabı, Bölüm 7-9. |
| 14 | Konu Anlatımı: Nicel faktörlerin SPSS Uygulamaları (bir faktörün nicel olması, her iki faktörün nicel olması) Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): SPSS’te nicel faktörler için varyans analizi tablolarının oluşturulmasının ve regresyon yaklaşımıyla yorumlanmasının yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Nicel faktörlerin SPSS çıktılarında deneysel çalışmalara sağladığı avantajların tartışılması | 1. SPSS’te bir faktörün nicel olması durumunun uygulanması. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 10. 2. SPSS’te her iki faktörün nicel olması durumunun analizi. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 10. |
| 15 | Konu Anlatımı: İç içe düzenlerin SPSS Uygulamaları Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): SPSS’te iç içe düzen için varyans analizi tablosunun hazırlanmasının yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): İç içe düzenlerin SPSS çıktılarının deneysel çalışmalarda kullanım alanlarının tartışılması | 1. SPSS’te iç içe düzenlerin uygulanması. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 11. 2. SPSS çıktılarında varyans analizi sonuçlarının yorumlanması. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 11. |
| 16 | Final | |