| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Konu Anlatımı: Bilimsel yöntem .Temel kavram ve yaklaşımlar | Bilginin kaynağı, araştırmanın temel nitelikleri Kaynaklar: Karasar, Birinci kesim, s3-80 |
| 2 | Konu Anlatımı: Bilimsel araştırma süreç ve teknikleri. | Bilimsel araştırma teknikleri Kaynaklar: Karasar, İkinci kesim, s81-107 |
| 3 | Konu Anlatımı: Bilim dallarının sınıflandırılması. Matematiğin kökeni ve gelişimi. Sınıf İçi Tartışma: İstatistiğin bilim dallarının sınıflandırılmasındaki konumu.. | Bilim dallarının sınıflandırılması Kaynaklar: Cemal Yıldırım, Bilimsel Düşünme Yöntemi, 9-51 sayfalar |
| 4 | Konu Anlatımı: Matematiksel düşünme yöntemi . Matematik ve mantık.Tümevarım. Tümdengelim. Kısa Sınav(15 Dakika): Ders sonunda derste anlatılan konularla ilgili kısa bir sınavın yapılması. | Matematiksel düşünmenin karakteristikleri Kaynaklar: Cemal Yıldırım, Matematiksel Düşünme, 1-4 bölümler, s9-74 Kısa Sınav 1: Tümevarım, tümdengelim. |
| 5 | Konu Anlatımı: Matematiksel kesinlik. Matematikte bunalımlar. Sınıf İçi Tartışma: Bilimsel disiplinlerin gelişmesinde yaşanan bunalımların rolü | Bilimde ve matematikte kesinlik Kaynaklar: Cemal Yıldırım, Matematiksel Düşünme, 5-8 bölümler, s75-101 |
| 6 | Konu Anlatımı: Matematiksel yöntemin aksiyomatik yapısı . Kısa Sınav(15 Dakika): Ders sonunda derste anlatılan konularla ilgili kısa bir sınavın yapılması | Matematiğin aksiyomatik yapısı Kaynaklar: Cemal Yıldırım, Matematiksel Düşünme, 9 bölüm, s102-121 Kısa Sınav 2: Matematiğin aksiyomatik yapısının tartışılması |
| 7 | Konu Anlatımı: Kuramsal ve uygulamalı bilimler ayrımı. Sınıf İçi Tartışma: Kuramsal matematik, uygulamalı matematik ayrımının tartışılması | Kuramsal, uygulamalı bilimler ayrımı Kaynaklar: Cemal Yıldırım, Matematiksel Düşünme, 10 bölüm, s122-129 |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: Bilim felsefesinin bazı sorunları. Sınıf İçi Tartışma: Tümevarım sorunu | Tümevarım. Tümdengelim. Kaynaklar: Cemal Yıldırım, Bilimsel Düşünme Yöntemi, s51-139 |
| 10 | Konu Anlatımı: Matematiğin bilimdeki rolü. Kısa Sınav(15 Dakika): Ders sonunda derste anlatılan konularla ilgili kısa bir sınavın yapılması | Matematiğin bilimde oynadığı rol Kaynaklar: Cemal Yıldırım, Bilimsel Düşünme Yöntemi, s140-225 Kısa Sınav 3: Bir dil olarak matematik |
| 11 | Konu Anlatımı: İstatistiğin matematiksel disiplinler arasındaki rolü.. | İstatistiğin matematikteki rolü Kaynaklar: Notlar, 5. slayt sunumu |
| 12 | Konu Anlatımı: Bilim tarihine giriş. İlkçağlarda bilim. Ortaçağ ve İslam Dünyası’nda bilim. Sınıf İçi Tartışma: İslam Dünyasının bilime yaptığı katkılar Kısa Sınav(15 Dakika): Ders sonunda derste anlatılan konularla ilgili kısa bir sınavın yapılması | İlk ve ortaçağlarda bilim. Kaynaklar: Tekeli vd, Bilim Tarihine Giriş, 1-204 Kısa Sınav 4: Ortaçağda bilim |
| 13 | Konu Anlatımı Yeni ve modern çağlarda bilim. / Bilimsel çalışmanın yapısı üzerine çağdaş tartışmalar Sınıf İçi Tartışma: 219-20. Yüzyıllarda yaşanan bunalımlar. | Modern çağlarda bilim Kaynaklar: Tekeli vd, Bilim Tarihine Giriş, 205-257, 310-356 |
| 14 | Konu Anlatımı: Kısa istatistik tarihi. | İstatistik tarihi Kaynaklar: Notlar, 11.slayt sunumu |
| 15 | Genel tekrar. | Genel tekrar |
| 16 | Final | |