| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Konu Anlatımı: İstatistik, Betimsel İstatistik, Çıkarımsal istatistik ve Temel Kavramlar: Anakütle, Örneklem, Parametre, İstatistik, Örnekleme, değişken, değişken ve ölçek türleri. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): SPSS programının tanıtlaması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Parametre ile İstatistik arasındaki fark | 1. İstatistik, Betimsel İstatistik, Çıkarımsal istatistik ve Temel Kavramlar: Anakütle, Örneklem, Parametre, İstatistik, Örnekleme, değişken, değişken türlerinin okunması. Kaynak: Oral Erbaş, 1-14 |
| 2 | Konu Anlatımı: Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçüleri ve SPSS kullanılarak elde edilmeleri. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçüleri. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Çıkarımsal istatistiğin önemi. Kısa Sınav 1 (15 dk): : Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçüleri konularını kapsayan kısa sınavın yapılması. | 1. Merkezi Eğilim ve Dağılım Merkezi Eğilim okunması. Kaynak Oral Erbaş, 23-52. 2. İstatistik, Betimsel İstatistik, Çıkarımsal istatistik ve Temel Kavramlar: Anakütle, Örneklem, Parametre, İstatistik, Örnekleme, değişken, değişken türlerini kapsayan kısa sınav yapılacak. Kaynak: Oral Erbaş, 1-14. 3. Kısa sınav 1: Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçülerinin hesaplanmasına ilişkin kısa sınav yapılacak. Kaynak: Oral Erbaş, 1-14. |
| 3 | Konu Anlatımı: Verileri tanımlamak ve keşfetmek içim Grafiklerin kullanımı. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): SPSS ile grafiklerin çizimi. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Kategorik veriler için kullanılan grafikler. | 1. Merkezi Eğilim ve Dağılım Merkezi Eğilim okunması. Kaynak Oral Erbaş, 23-52. 2. İstatistik, Betimsel İstatistik, Çıkarımsal istatistik ve Temel Kavramlar: Anakütle, Örneklem, Parametre, İstatistik, Örnekleme, değişken, değişken türlerini kapsayan kısa sınav yapılacak. Kaynak: Oral Erbaş, 1-14. 3. Kısa sınav 1: Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçülerinin hesaplanmasına ilişkin kısa sınav yapılacak. Kaynak: Oral Erbaş, 1-14. |
| 4 | Konu Anlatımı: Verileri tanımlamak ve keşfetmek içim Grafiklerin kullanımı. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): SPSS ile Saçılım grafiklerinin çizimi. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Sütun grafiği ile histogram arasındaki benzerlikler ve farklılıklar. | 1. Verileri tanımlamak ve keşfetmek içim Grafiklerin kullanımı konusu okunacak. Kaynak: Ders Kitabı, 87-96 |
| 5 | Konu Anlatımı: Bir Ölçeğin güvenirliliğinin kontrolü. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): SPPS ile Bir Ölçeğin güvenirliliğinin uygulanması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Ölçekte kullanılan madde sayısı ve Cronbach alfası arasındaki ilişki. Kısa Sınav 2 (15 dk.) : Verileri tanımlamak ve keşfetmek içim Grafiklerin kullanımı konularını kapsayan kısa sınavın yapılması. | 1. Bir ölçeğin güvenirliliğinin kontrolü konusu okunacak. Kaynak: Ders Kitabı, 113-118. 2. Kısa Sınav 2 (15 dk.) Verileri tanımlamak ve keşfetmek içim Grafiklerin kullanımı ilgili kısa sınav yapılacak. Kaynak: Ders kitabı, 79-96. |
| 6 | Konu Anlatımı: Popülasyon ortalaması için Hipotez testleri: Tek grup ve iki grup, parametrik testler: Tek örneklem T-testi, Bağımsız İki Örneklem T-testi, Bağımlı iki örneklem t-testi. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): SPSS ile Tek Örneklem t-testinin uygulanması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Bağımlı İki Örneklem t-testi ile bağımsız iki Örneklem t testi arasındaki fark. | 1. Popülasyon ortalaması için Hipotez testleri: Tek grup ve iki grup, Tek örneklem T-testi, Bağımsız İki Örneklem T-testi, Bağımlı iki örneklem t testi konuları okunacak. Kaynak: Ders Kitabı, 265-275 |
| 7 | Konu Anlatımı: Popülasyon ortalaması için Hipotez testleri: İki grup, parametrik olmayan testler: Mann-Whitney U ve Wilcoxon testleri. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): SPSS ile Mann-Whitney U testinin gerçekleştirilmesi. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Parametrik ve İstatistiksel yöntemler ile parametrik olmayan İstatistiksel yöntemler arasındaki fark. | 1. Popülasyon ortalaması için Hipotez testleri: İki grup, parametrik olmayan testler: Mann-Whitney U ve Wilcoxon testleri konuları okunacak. Kaynak: Ders Kitabı, 249-254 |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: Popülasyon ortalaması için Hipotez testleri İkiden fazla AK kütle ortalaması için Hipotez testleri: ANOVA ve Kruskal Wallis H testleri. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): SPSS ile ANOVA uygulaması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): ANOVA ve Kruskal Wallis H arasındaki fark. | 1. Popülasyon ortalaması için Hipotez testleri İkiden fazla Popülasyon ortalaması için Hipotez testleri: ANOVA Kruskal Wallis H Testleri konuları okunacak. Kaynak: Ders Kitabı, 277-286; 255-259. |
| 10 | Konu Anlatımı: Popülasyon ortalaması için Hipotez testleri: Bağımlı Çoklu gruplar Re-ANOVA ve Fridman Testleri. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): SPSS ile Re-ANOVA uygulaması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Re-ANOVA ve Fridman Testleri arasındaki fark. Kısa Sınav 3 (15dk): ANOVA Kruskal Wallis H Testleri konularını kapsayan kısa sınavın yapılması | 1. Popülasyon ortalaması için Hipotez testleri: Bağımlı Çoklu gruplar Re-ANOVA ve Fridman Testleri konuları okunacak. Kaynak: Ders Kitabı, 287-292;-260-262. 2. Kısa Sınav 3: Popülasyon ortalaması için Hipotez testleri İkiden fazla AK kütle ortalaması için Hipotez testleri: ANOVA Kruskal Wallis H Testleri konularını kapsayan kısa sınav yapılacak. Kaynak: Ders Kitabı, 277-286; 255-259. |
| 11 | Konu Anlatımı: Korelasyon Analizi ve Kısmi Korelasyon. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): SPSS ile Korelasyon Analizi Uygulaması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Korelasyon Analizi ve Kısmı korelasyon arasındaki fark. | 1. Korelasyon Analizi ve Kısmı korelasyon konuları okunacak. Kaynak: Ders Kitabı:144-164 |
| 12 | Konu Anlatımı: Basit Doğrusal Regresyon Analizi. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): SPSS ile Basit Doğrusal Regresyon Analizi uygulaması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Regresyon Analizinde eğim parametresinin yorumlanması. | 1. Basit Doğrusal Regresyon Analizi konusu okunacak. Kaynak: Ders kitabı, 164-180 |
| 13 | Konu Anlatımı: Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): SPSS ile Çoklu Doğrusal Regresyon Analizi uygulanması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Çoklu doğrusal regresyon analizinde model seçimi. | 1. Regresyon Analizi konusu okunacak. Kaynak: Ders kitabı, 164-180. |
| 14 | Konu Anlatımı: Nitel veri analizleri: Ki-Kare, McNemar ve Cochran Q Testleri. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): SPSS ile Ki-Kare testi uygulaması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Sosyal bilimlerde nitel veri analizlerinin önemi. Kısa Sınav 4 (15 dk.): Regresyon ve Korelasyon konularını kapsayan kısa sınavın yapılması. | . Nitel veri analizleri: Ki-Kare, McNemar ve Cochran Q Testleri okunacak. Kaynak: Ders kitabı, 235-248. 2. Kısa Sınav 4: Korelasyon ve Regresyon analizlerini kapsayan 15 dakikalık kısa yapılacak. Kaynak: Ders Kitabı, 144-180. |
| 15 | Konu Anlatımı: Nitel veri analizleri: Ki-Kare, McNemar ve Cochran Q Testleri. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): SPSS ile McNemar testi uygulaması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Nitel veri analizlerinde ilişki katsayısı | 1. Nitel veri analizleri: Ki-Kare, McNemar ve Cochran Q Testleri. Kaynak: Ders kitabı, 235-248. |
| 16 | Final | |