| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Konu Anlatımı: Olasılık kavramlarının gözden geçirilmesi Sınıf-içi Uygulama (60 dk.): Basit ve koşullu olasılık hesaplamaları yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (60 dk.): Olasılık kavramına ve hesaplamalarına ilişkin tartışmanın yapılması Kısa Sınav 1 (10 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | Olasılık kavramlarına ilişkin ön bilgilerin hatırlanması ve etkinleştirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 11-24; 29-32; Kruschke, 71-97; 123-141; Koduvely, 1-7. Kısa Sınav 1: (Olasılık, koşullu olasılık hesaplamaları) Kaynak: Ders Kitabı, 11-24; 29-32; Kruschke, 71-97; 123-141; Koduvely, 1-7. |
| 2 | Konu Anlatımı: Bayes teoreminin temelleri, Klasik ve Bayesci yaklaşımların farkları Sınıf-içi Uygulama (60 dk.): Bayesci yaklaşıma ilişkin örneklerin yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (60 dk.): Klasik ve Bayesci yaklaşımların farklarıyla ilgili tartışmanın yapılması Kısa Sınav 2 (10 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | Bayes teoreminin temellerine ilişkin ön bilginin edinilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 3-8; 24-25; Kruschke, 99-120; Koduvely, 7-8; 37-42. Kısa Sınav 2: (Bayes teoremi ve Klasik ve Bayesci yaklaşımların farkları) Kaynak: Ders Kitabı, 3-8; 24-25; Kruschke, 99-120; Koduvely, 7-8; 37-42 |
| 3 | Konu Anlatımı: Önsel dağılımlar Sınıf-içi Uygulama (60 dk): Önsel dağılım türlerine ilişkin örneklerinin gösterilmesi Sınıf-içi Tartışma (60 dk.): Önsel dağılım seçimine ilişkin tartışmanın yapılması Kısa Sınav 3 (10 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | Önsel dağılımlara ilişkin ön bilginin edinilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 34-39; 46-56; Koduvely, 42-48. Kısa Sınav 3: (Önsel dağıılım türleri) Kaynak: Ders Kitabı, 34-39; 46-56; Koduvely, 42-48. |
| 4 | Konu Anlatımı: Sonsal dağılımın elde edilmesi Sınıf-içi Uygulama (60 dk): R programlama dilinde uygulamaların yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (60 dk.): Bayesci yaklaşıma ilişkin tartışmanın yapılması | Sonsal dağılımın elde edinilmesine ilişkin ön bilginin edinilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 32-34; Koduvely, 48-59. |
| 5 | Konu Anlatımı: Tahmin edicilerin özellikleri; Bayesgil tahmin Sınıf-içi Uygulama (60 dk.): R programlama dilinde uygulamaların yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (60 dk.): Bayesgil tahmine ilişkin tartışmanın yapılması | Bayesgil tahmine ilişkin ön bilginin edinilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 6-8; 24-25; Koduvely, 37-61. |
| 6 | Konu Anlatımı: R programı ile Bayes teoremi uygulamaları Sınıf-içi Uygulama (90 dk.): R programı kullanılarak uygulama yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (90 dk.): Uygulama sonuçlarının tartışılması | Koşullu olasılık ve Bayes teoremi. Kaynak: Ders Notları |
| 7 | Konu Anlatımı: R programı ile gerçek veri uygulamaları (tıp, sosyal bilimler, eğitim) Sınıf-içi Uygulama (90 dk.): R programlama dili kullanılarak gerçek veriler ile uygulamanın yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (90 dk.): Uygulama sonuçlarının tartışılması Kısa Sınav 4 (10 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | Koşullu olasılık ve Bayes teoremi. Kaynak: Ders Notları Kısa Sınav 4: (Koşullu olasılık ve Bayes teoremi) Kaynak: Ders Notları |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: Naïve Bayes Algoritması Sınıf-içi Uygulama (60 dk.): Naïve Bayes Algoritması ile ilgili örnek uygulamanın yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Uygulama sonuçlarının tartışılması | Naïve Bayes Algoritması konusuna ilişkin ön bilginin edinilmesi. Kaynak: Koduvely; 83-91. |
| 10 | Konu Anlatımı: R programı ile Naïve Bayes Algoritması Sınıf-içi Uygulama (60 dk.): R programı kullanılarak Naïve Bayes Algoritması ile ilgili örnek uygulamalar yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (60 dk.): Uygulama sonuçlarının tartışılması | Naïve Bayes Algoritması konusuna ilişkin ön bilginin edinilmesi. Kaynak: Koduvely; 83-91. |
| 11 | Konu Anlatımı: Öğrenci proje konularının belirlenmesi Sınıf-içi Uygulama: (90 dk) Örnek proje uygulamalarının gösterilmesi Sınıf-içi Tartışma: (90 dk.) Proje konularının tartışılması | Kaynak: Ders Notları |
| 12 | Konu Anlatımı: Proje hazırlanması Sınıf-içi Uygulama: (90 dk) Proje hazırlama aşamalarının uygulamalı olarak gösterilmesi Sınıf-içi Tartışma: (90 dk.) Proje hazırlama süreçlerinin tartışılması | Kaynak: Ders Notları |
| 13 | Konu Anlatımı: Proje hazırlanması Sınıf-içi Uygulama: (90 dk) Proje hazırlama aşamalarının uygulamalı olarak gösterilmesi Sınıf-içi Tartışma: (90 dk.) Proje hazırlama süreçlerinin tartışılması | Kaynak: Ders Notları |
| 14 | Öğrenci sunumlarının dinlenmesi Sınıf-içi Uygulama (90 dk.): Projelerde yapılan analizlerin uygulamalı olarak gösterilmesi Sınıf-içi Tartışma (90 dk.): Proje sonuçlarının tartışılması | Kaynak: Ders Notları |
| 15 | Öğrenci sunumlarının dinlenmesi Sınıf-içi Uygulama (90 dk.): Projelerde yapılan analizlerin uygulamalı olarak gösterilmesi Sınıf-içi Tartışma (90 dk.): Proje sonuçlarının tartışılması | Kaynak: Ders Notları |
| 16 | Final | |