| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Konu Anlatımı: Karar kuramı, Belirsizlik altında karar alma. Sınıf-içi Uygulama (15 dk.): Belirsizlik altında karar verme algoritmalarının uygulama örnekleri Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Günlük hayatta karşılaşılan karar problemlerinin hangi algoritmalarla çözümlenebileceği hakkında tartışma yapılması | 1. Karar kuramı, Belirsizlik altında karar alma. Kaynak: Ders Kitabı, 325-341 |
| 2 | Konu Anlatımı: Geleceği tahmin, Karar kuramı, Risk durumunda karar alma. Sınıf-içi Uygulama (10 dk.): Risk altında karar verme algoritmalarının uygulama örnekleri Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Günlük hayatta karşılaşılan, olasılık içeren risk altında karar problemlerinin hangi algoritmalarla çözümlenebileceği hakkında tartışma yapılması Kısa Sınav 1 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | 1. Karar kuramı, Risk altında karar alma. Kaynak: Ders Kitabı, 325-341 2. Kısa Sınav 1: (Karar Teorisi) Kaynak: Ders Kitabı, 325-341. |
| 3 | Konu Anlatımı: Oyun kuramı, İki kişilik sıfır toplamlı oyunlar. Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): oyun matrislerinin kurulması, farklı uygulama örnekleriyle iki kişilik sıfır toplamlı oyunların örneklerinin çözülmesi Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Günlük hayatımızda ve farklı uygulama alanlarında iki kişilik sıfır toplamlı oyunlar üzerine tartışma yapılması | 1. Oyun Teorisi, Kaynak: Ders Kitabı, 312-324 |
| 4 | Konu Anlatımı: Oyun kuramı, Tepe noktasız oyunlar ve karma stratejiler. Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): Tepe noktasız oyunlar ve karma stratejilere ilişkin örnek çözümü Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Hangi oyun problemlerinin hangi yöntemlerle çözülebileceğine dair tartışma yapılması | 1. Oyun Teorisi, Kaynak: Ders Kitabı, 312-324 |
| 5 | Konu Anlatımı: Oyunların doğrusal programlama ile çözümü. Sınıf-içi Uygulama (40 dk.): büyük boyutlu oyun matrislerinde ve karma stratejili oyunların simplex ve doğrusal programlama yöntemlerinin örnek çözümleri Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Hangi durumlarda hangi doğrusal programlama yönteminin kullanılması gerektiğine dair tartışma yapılması Kısa Sınav 2 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | 1. Oyun Teorisi, Ders Kitabı, 312-324 2. Kısa Sınav 2: Oyun Teorisi , Kaynak: Ders Kitabı, 312-324. |
| 6 | Konu Anlatımı: Markov zincirleri. Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): Markov zincirlerine ilişkin örnek uygulamaların yapılması Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): en çok kullanıldıkları alanlarda Markov zincirlerinin algoritmalarının uygulanabilirliği üzerinde tartışma yapılması | 1. Markov Zincirleri, Kaynak: Ders Kitabı, 369-378 |
| 7 | Konu Anlatımı: Yutucu Markov zincirleri. Sınıf-içi Uygulama (40 dk.): Yutucu Markov örneklerinin çözülmesi Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Hangi durumlarda Markov matrisinin yutucu olduğunun, yutucu durumda algoritmanın nasıl işlediğinin tartışılması | 1. Markov Zincirleri, Kaynak: Ders Kitabı, 369-378 |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: Markov süreçleri Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): Markov süreçlerine ilişkin örnek uygulamaların yapılması Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): nüfus büyüme, ölüm-doğum gibi Markov süreçlerine ilişkin tartışmanın yapılması | 1. Markov Süreçleri, Kaynak: Ders Kitabı, 379-390 |
| 10 | Konu Anlatımı: Dinamik Programlama Sınıf-içi Uygulama (40 dk.): dinamik programlama problemlerinin örnek çözümü Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Gündelik hayatta karşılaşabileceğimiz dinamik programlama problemleri üzerine tartışma yapılması | 1. Dinamik Programlama, Kaynak: Ders Kitabı, 342-368 |
| 11 | Konu Anlatımı: Dinamik programlama uygulamaları. Sınıf-içi Uygulama (50 dk.): Stokastik ve deterministic dinamik programlama örneklerinin yapılması Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Hangi uygulama örneklerinin hangi yineleme denklemleri ile çözüme gideceği üzerinde tartışma yapılması Kısa Sınav 3 (15 dk.): Ders sonunda, son iki derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | 1. Dinamik Programlama, Kaynak: Ders Kitabı, 342-368 2. Kısa Sınav 3: (Dinamik Programlama) Kaynak: Ders Kitabı, 342-368 |
| 12 | Konu Anlatımı: Kuyruk sistemleri. Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): Kuyruk sistemleri üzerine uygulama örneklerinin çözümü Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Gündelik hayatta karşılaştığımız kuyruk problemlerini işletmelerin hangi algoritmalarla çözümleyebileceği | 1. Kuyruk Sistemleri, Kaynak: Ders Kitabı, 391-397 |
| 13 | Konu Anlatımı: M/M/1 sistemleri Sınıf-içi Uygulama (50 dk.): M/M/1 sistemleri ile ilgili örnek çözümlemelerin yapılması Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): M/M/1 sistemlerinin kullanıldığı alanlar üzerine tartışma yapılması Kısa Sınav 4 (15 dk.): Ders sonunda, son iki derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | 1. M/M/1 Sistemleri, Kaynak: Ders Kitabı, 398-406 2. Kısa Sınav 4: (Kuyruk Sistemleri) Kaynak: Ders Kitabı, 391-406 |
| 14 | Konu Anlatımı: Envanter modelleri. Sınıf-içi Uygulama (30 dk.): İşletmelerin stok vb maliyetlerini dikkate alarak envanter uygulamalarının yapılması Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Gündelik hayata ilişkin envanter modelleri ile ilgili tartışma yapılması | 1. Envanter Modelleri, Kaynak: [1], 846-868 |
| 15 | Konu Anlatımı: Olasılıksal ve deterministic envanter modelleri ayrımı, olasılıksal envanter modeli algoritmaları Sınıf-içi Uygulama (40 dk.): Uygulama örneklerine göre envanter modellerinin çözümüne ilişkin örneklerin yapılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Envanter modellerinin günümüzdeki önemi üzerine tartışma yapılması | 1. Olasılıksal Envanter Modelleri, Kaynak: [1], 880-913 |
| 16 | Final | |