Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Konu Anlatımı: Temel kavramlar; parametrik ve parametrik olmayan testlerin karşılaştırılması, veri türleri, ölçek düzeyleri, hipotez testine giriş. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Parametrik olmayan testlerin hangi durumlarda tercih edileceği ile ilgili tartışma yapılması | 1. Veri türleri, ölçme düzeyleri ve temel istatistik kavramlarının gözden geçirilmesi. Parametrik ve non-parametrik test farklarının incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı,1-26. |
2 | Konu Anlatımı: Uyum İyiliği Testleri: Ki-kare uyum iyiliği testi, Kolmogorov–Smirnov uyum iyiliği testi, Liliefors testi, Shapiro–Wilk testi. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Örnek veri setleri üzerinden Ki-kare uyum iyiliği testi, Kolmogorov–Smirnov testi, Liliefors testi ve Shapiro–Wilk testinin uygulanması ve sonuçların yorumlanması ile ilgili uygulama yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Uyum iyiliği testleri arasındaki farklar ve hangi durumlarda hangi testin tercih edilmesi gerektiği ile | 1. Ki-kare uyum iyiliği testi, Kolmogorov–Smirnov testi, Liliefors testi ve Shapiro–Wilk testinin tanımları, varsayımları, formülleri ve kullanım alanlarına ilişkin bilgilerin okunması. Kaynak: Ders kitabı, 33–79. 2. Farklı veri tipleri için uyum iyiliği testlerinin uygulanmasına yönelik örnek soruların incelenmesi. Kaynak: Ders kitabı, s. 33–79. 3. Kısa Sınav 1: (Uyum İyiliği Testleri) Kaynak: Ders Kitabı, 33-79. |
3 | Konu Anlatımı: Varyansların Homojenliği İçin Testler: Levene Testi, Brown–Forsythe Testi. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Levene ve Brown–Forsythe testlerinin örnek sorular üzerinde uygulanması, sonuçların yorumlanması ile ilgili uygulama yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Varyans homojenliği varsayımının önemi ve parametrik/parametrik olmayan testlerdeki yeri | 1. Varyansların homojenliği kavramı ve bu varsayımın istatistiksel analizlerdeki önemi ile ilgili temel bilgilerin gözden geçirilmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 81-82 2. Levene Testi ve Brown–Forsythe Testi’nin varsayımlarının, uygulama adımlarının ve yorumlama yöntemlerinin incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 83-96. |
4 | Konu Anlatımı: Tek Örneklem İçin Testler: Binom Testi, İşaret Testi. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Örnek bir veri setleri üzerinden Binom testi ve İşaret testinin uygulanması ve sonuçların yorumlanması ile ilgili uygulama yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Tek örneklemde medyan veya oran için hipotez testleri ve bu testlerin kullanım alanları ile ilgili tartışma yapılması | 1. Tek örneklem için parametrik olmayan testlerin mantığının incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı, 97-116. 2. Binom testi ve işaret testinin varsayımları, uygulanış adımları ve yorumlama biçimlerinin okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 97-116. |
5 | Konu Anlatımı: Tek Örneklem İçin Testler: Wilcoxon–İşaretli Sıra Sayıları Testi ve Dizi Parçaları (Run) Testi Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Örnek veri setleri üzerinden Wilcoxon–işaretli sıra sayıları testi ve dizi parçaları (Run) testinin uygulanması, sonuçların yorumlanması ile ilgili uygulama yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Wilcoxon–işaretli sıra sayıları testinin ve Run testinin kullanım alanları, veri bağımsızlığı ve sıralama esasına dayalı testlerin avantajlarını ile ilgili tartışm | 1. Wilcoxon–işaretli sıra sayıları testi ve Run testinin tanımları, varsayımları ve kullanım alanlarına ilişkin bilgilerin okunması. Kaynak: Ders kitabı, 117-147. 2. Veri bağımsızlığı kavramı ve sıralı verilere dayalı testlerin karşılaştırmalı örneklerinin incelenmesi. Kaynak: Ders kitabı, 117-147. 3. Kısa Sınav 2: (Tek Örneklem Testleri) Kaynak: Ders Kitabı, 117-147. |
6 | Konu Anlatımı: İki Bağımsız Örneklem İçin Testler: Medyan Testi, Mann–Whitney U Testi Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Örnek veri setleri üzerinden Medyan testi ve Mann–Whitney U testinin uygulanması, elde edilen sonuçların yorumlanması ile ilgili uygulama yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): İki bağımsız örneklem karşılaştırmalarında parametrik olmayan testlerin kullanım alanları ve Medyan testi ile Mann–Whitney U testi arasındaki farklar ile ilgili tartışma yapılması | 1. Medyan testi ve Mann–Whitney U testinin tanımları, varsayımları ve kullanım alanlarına ilişkin bilgilerin okunması. Kaynak: Ders kitabı, 149-169. 2. İki bağımsız örneklem karşılaştırmalarına yönelik örnek veri setlerinin incelenmesi. Kaynak: Ders kitabı, 149-169. |
7 | Konu Anlatımı: İki Bağımsız Örneklem İçin Testler: İki dağılım parametresinin eşitliği için Mood Testi ve Siegel–Tukey Testi Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Örnek veri setleri üzerinden Mood testi ve Siegel–Tukey testinin uygulanması, elde edilen sonuçların yorumlanması ile ilgili uygulama yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): İki dağılım parametresinin eşitliği ile ilgili testler ve kullanım alanları ile ilgili tartışma yapılması | 1. Mood testi ve Siegel–Tukey testinin tanımları, varsayımları ve kullanım alanlarına ilişkin bilgilerin okunması. Kaynak: Ders kitabı, 191-210. 2. İki bağımsız örneklemde varyans eşitliğinin test edilmesine yönelik örnek uygulamaların incelenmesi. Kaynak: Ders kitabı, 191-210. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Konu Anlatımı: İki Bağımlı Örneklem İçin Testler: İşaret Testi, Wilcoxon İşaretli Sıra Sayıları Testi, McNemar Testi. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Örnek veri setleri üzerinden İşaret testi, Wilcoxon İşaretli Sıra Sayıları testi ve McNemar testinin uygulanması, elde edilen sonuçların yorumlanması ile ilgili uygulama yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): İki bağımlı örneklem için kullanılan testlerin varsayımları, kullanım alanları ve birbirlerine göre avantaj/dezavantajları ile ilgili tartışm | 1. İşaret testi, Wilcoxon İşaretli Sıra Sayıları testi ve McNemar testinin tanımları, varsayımları ve kullanım alanlarına ilişkin bilgilerin okunması. Kaynak: Ders kitabı, 211-242. 2. İki bağımlı örneklem üzerinde parametrik olmayan hipotez testlerine yönelik örnek soruların incelenmesi. Kaynak: Ders kitabı, 213-242. |
10 | Konu Anlatımı: Bağımsızlık ve Homojenlik İçin Ki-kare Testleri: İki kategorik değişkenin bağımsızlığının test edilmesi ve farklı örneklemlerden elde edilen kategorik veri dağılımlarının karşılaştırılması. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Bağımsızlık testi ve homojenlik testi ile ilgili uygulama yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Bağımsızlık ve homojenlik testlerinin benzerlikleri, farklılıkları ve uygulama alanları ile ilgili tartışma yapılması. Kısa Sınav 3 (15 dk.): Ders sonunda, derste işl | 1. Ki-kare bağımsızlık testi ve homojenlik testinin tanımları, varsayımları, formülleri ve kullanım alanlarına ilişkin bilgilerin okunması.Kaynak: Ders kitabı, s. 243-266. 2. Kategorik veri setleri üzerinden bağımsızlık ve homojenlik testlerine yönelik örnek soruların incelenmesi. Kaynak: Ders kitabı, s. 243-266. 3. Kısa Sınav 3: (Bağımsızlık ve Homojenlik İçin Ki-kare Testleri) Kaynak: Ders Kitabı, 243-266 |
11 | Konu Anlatımı: K Bağımsız Örneklem İçin Testler: Kruskal–Wallis H testi ve çoklu karşılaştırmalar. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Örnek veri setleri üzerinden Kruskal–Wallis H testinin uygulanması ve çoklu karşılaştırma yöntemleri ile ilgili uygulama yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): K bağımsız örneklem karşılaştırmalarında kullanılan yöntemlerin güçlü ve zayıf yönleri ile ilgili tartışma yapılması. | 1. Kruskal–Wallis H testinin tanımı, varsayımları, formülleri, yorumlanması ve çoklu karşılaştırma yöntemleri ile ilgili bilgilerin okunması. Kaynak: Ders kitabı, s. 267-314. 2. K bağımsız örneklem karşılaştırmalarına ilişkin örnek soruların incelenmesi. Kaynak: Ders kitabı, s. 267-314. |
12 | Konu Anlatımı: K Bağımlı Örneklem İçin Testler: Friedman testi ve çoklu karşılaştırmalar. Küçük sınav. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Friedman testinin uygulanması ve çoklu karşılaştırma teknikleri ile ilgili uygulama yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): K bağımlı ölçümlerde test seçim kriterleri ve çoklu karşılaştırma sonuçlarının yorumlanması ile ilgili tartışma yapılması. | 1. Friedman testinin tanımı, varsayımları, hesaplama yöntemi ve çoklu karşılaştırmalara ilişkin bilgilerin okunması. Kaynak: Ders kitabı, s. 315–345. 2. K bağımlı ölçümlere ilişkin örnek soruların incelenmesi. Kaynak: Ders kitabı, s. 315-345. |
13 | Konu Anlatımı: K Bağımlı Örneklem İçin Testler: Cochran Q testi. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Cochran Q testinin uygulanması ve sonuçların yorumlanması ile ilgili uygulama yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Cochran Q testinin kullanım alanları ve parametrik olmayan eşdeğerleri ile ilgili tartışma yapılması. Kısa Sınav 4 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması | 1. Cochran Q testinin tanımı, varsayımları, formülleri ve kullanım alanlarına ilişkin bilgilerin okunması. Kaynak: Ders kitabı, s. 346-352. 2. K bağımlı kategorik veri analizine ilişkin örnek soruların incelenmesi. Kaynak: Ders kitabı, s. 346-352. 3. Kısa Sınav 4 (15 dk.): (Cochran Q testi) Kaynak: Ders Kitabı, 346-352. |
14 | Konu Anlatımı: İlişki Katsayıları: Spearman sıra korelasyon katsayısı; Kendall ilişki katsayısı. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Örnek veri setleri üzerinden Spearman ve Kendall korelasyon katsayılarının hesaplanması ve yorumlanması ile ilgili uygulama yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Spearman ve Kendall katsayılarının kullanım alanları ve birbirine göre avantajları ile ilgili tartışma yapılması. | 1. Spearman sıra korelasyon katsayısı ve Kendall ilişki katsayısının tanımları, hesaplama yöntemleri, varsayımları ve kullanım alanlarına ilişkin bilgilerin okunması. Kaynak: Ders kitabı, s. 353-380. 2. Korelasyon analizine yönelik örnek soruların incelenmesi. Kaynak: Ders kitabı, s. 353-380. |
15 | Konu Anlatımı: Genel tekrar ve uygulama. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Dönem boyunca işlenen konulara ilişkin farklı veri setleri üzerinden parametrik olmayan testlerin uygulanması ve sonuçların yorumlanması ile ilgili genel uygulama yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Tüm testlerin seçimi, uygulanması ve yorumlanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar ile ilgili genel tartışma yapılması. | 1. Dönem boyunca öğrenilen tüm parametrik olmayan testlerin tanımlarının, varsayımlarının ve kullanım alanlarının gözden geçirilmesi. Kaynak: Ders kitabı, tüm ilgili bölümler. 2. Önceki hafta örneklerinin ve uygulama sorularının tekrar edilmesi. Kaynak: Ders notları ve sınıf içi materyaller. |
16 | Final | |