| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Konu Anlatımı: Kalıntı analizi (doğrusallık, sabit varyans). Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Doğrusallık ve sabit varyans için farklı senaryolar ile simülasyon verisi oluşturularak üretilen grafiklerin tartışılması. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Bilgisayar programları kullanılarak örnek uygulama yapılması. | 1. Kalıntı grafiklerinin oluşturulması, doğrusallık ve sabit varyans varsayımları bölümlerinin okunması Kaynak: Ders Kitabı, 100-113. |
| 2 | Konu Anlatımı: Kalıntı analizi (sapan değerler, normallik, bağımsızlık. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Sapan değerler, normal dağılım ve bağımsızlık için simülasyon verisi ile üretilen grafiklerin tartışılması. Sınıf-içi Uygulama (5 dk): Bilgisayar programları kullanılarak örnek uygulama yapılması. | 1. Sapan değerlerin tespiti, normallik araştırması ve hataların bağımsızlığı bölümlerinin okunması. Kaynak: Ders Kitabı,114-129. |
| 3 | Konu Anlatımı: Dönüşümler. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Dömüşümlerin avantaj ve dezavantajlarının örnek veri setleri üzerinde tartışılması. Sınıf-içi Uygulama (5 dk): Bilgisayar programları kullanılarak örnek uygulama yapılması. Kısa Sınav 1 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | 1. Değişkenlerde yapılabilecek dönüşümlerin ve BoxCox dönüşümlerinin okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 129-134. |
| 4 | Konu Anlatımı: Kategorik bağımsız değişkenler, gösterge değişkenler. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Gösterge değişkenleri kullanılmasında ve kodlanmasında oluşabilecek sorunların tartışılması. Sınıf-içi Uygulama (45 dk): Bilgisayar programları kullanılarak örnek uygulama yapılması. | 1. Kategorik bağımsız değişkenler ve bu değişkenlerin regresyon modellerinde bağımsız değişken olarak kullanma yöntemlerinin okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 313-320. |
| 5 | Konu Anlatımı: Yüksek mertebeden modeller, etkileşim etkileri. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Kategorik bağımsız değişkenlerin ve nicel bağımsız değişkenlerin etkileşim etkilerinin modele dahil edilmesinin tartışılması. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Bilgisayar programları kullanılarak örnek uygulama yapılması. | 1. Polinom modeller ve etkileşim etkilerinin okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 294-313, 321-323. |
| 6 | Konu Anlatımı: Çoklu doğrusal bağlantı ve etkileri. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Çoklu doğrusal bağlantıya neden olan durumların tartışılması. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Bilgisayar programları kullanılarak örnek uygulama yapılması. Kısa Sınav 2 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | 1. Çoklu doğrusal bağlantı probleminin belirlenmesi ve modele etkileri bölümlerinin okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 278-293, 406-409. |
| 7 | Konu Anlatımı: Çoklu regresyonda model seçimi. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Hangi modellerin nasıl karşılaştırılabileceğinin tartışılması. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Bilgisayar programları kullanılarak örnek uygulama yapılması. | 1. Genel model seçim kriterleri bölümünün okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 343-360. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: Değişken seçiminde adımsal yöntemler, ileriye doğru seçme, geriye doğru çıkarma. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Model karmaşıklığının modele etkilerinin tartışılması. Sınıf-içi Uygulama (5 dk): Bilgisayar programları kullanılarak örnek uygulama yapılması. Kısa Sınav 3 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | 1. Bağımsız değişken seçme yöntemlerinin okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 361-382. |
| 10 | Konu Anlatımı: Bağımlı değişkende sapan değer araştırması, Studentize artıklar. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Sapan değerlerin modele etkilerinin tartışılması. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Bilgisayar programları kullanılarak örnek uygulama yapılması. | 1. Bağımlı değişkende sapan değer bölümünün okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 390-397. |
| 11 | Konu Anlatımı: Bağımsız değişkende sapan değer araştırması, şapka matrisi ve kaldıraç değerleri. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Bilgisayar programları kullanılarak örnek uygulama yapılması. Kısa Sınav 4 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | 1. Bağımsız değişkende sapan değer araştırması bölümünün okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 398-400. |
| 12 | Konu Anlatımı: Etkili gözlemlerin tespiti. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Etkili gözlemlerin model tahminleri üzerrindeki etkisi. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Bilgisayar programları kullanılarak örnek uygulama yapılması. | 1. Etkili gözlemler bölümünün okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 400-406. |
| 13 | Öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Konu Anlatımı: Ridge regresyon. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Diğer cezalı regresyon yöntemlerinin tartışılması. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Bilgisayar programları kullanılarak örnek uygulama yapılması. | 1. Ridge regresyon bölümünün okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 431-436. |
| 14 | Öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Konu Anlatımı: Robust ve parametrik olmayan regresyonun temelleri. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Parametrik olmayan regresyonun makina öğrenmesindeki öneminin tartışılması. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Bilgisayar programları kullanılarak örnek uygulama yapılması. | 1. Robust ve parametric olmayan regresyon bölümlerinin okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 437480. |
| 15 | Öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Konu Anlatımı: Lojistik Regresyon. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Lojistik regresyonun makina öğrenmesindeki öneminin tartışılması. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Bilgisayar programları kullanılarak örnek uygulama yapılması. | 1. Lojistik regresyon bölümünün okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 563-590. |
| 16 | Final | |