| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Konu Anlatımı: Duyular, Düşünce Süreci, Klasik Mantığın İlkeleri, Akıl Yürütme Yöntemleri. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Klasik mantığa dayalı bilimler. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Akıl yürütmede benzeşim | 1. Duyuların kavramsallaştırmadaki rolü, düşence süreci, klasik mantığın dört temel ilkesi ve akıl yürütürken kullanılan yöntemler konularının okunması Kaynak: Ders Kitabı, 4-10 |
| 2 | Konu Anlatımı: Klasik Mantık ve Temel Kavramları: Mantık (Geleneksel ve Geleneksel Olmayan Mantık), Terimler, Tanımlar, Önermeler, Çıkarımlar ve Kıyaslar. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Önerme eklemleri ile uygulama Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Geleneksel ve geleneksel olmayan mantık arsındaki farklar. | 1. Klasik Mantık ve Temel Kavramları: Mantık (Geleneksel ve Geleneksel Olmayan Mantık), Terimler, Tanımlar, Önermeler, Çıkarımlar ve Kıyaslar (Doğrudan ve Dolaylı çıkarım) konularının |
| 3 | Konu Anlatımı Sembolik Mantık: Önermeler mantığı, niceleme mantığı, Yorumlama ve çıkarım. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Doğruluk tabloları. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): ancak ve ancak açılım. Kısa sınav 1 (15 dk.): Duyular, Düşünce Süreci, Klasik Mantığın İlkeleri, Akıl Yürütme, Klasik Mantık ve Temel Kavramları: Mantık (Geleneksel ve Geleneksel Olmayan Mantık), Terimler, Tanımlar, Önermeler, Çıkarımlar ve Kıyaslar (Doğrudan ve Dolaylı çıkarım konularını kapsayan kısa sınavın yapılması. | 1. Sembolik mantık, önerme eklemleri, Yorumlama ve Çıkarım, -Doğruluk tabloları, -Tutarlılık-Tutarsızlık, -Geçerlilik-Geçersizlik, Konularının okunması. Kaynak: Ders Kitabı 25-31. 2. Kısa Sınav 1: (Duyular, Düşünce Süreci, Klasik Mantığın İlkeleri, Akıl Yürütme, Klasik Mantık ve Temel Kavramları: Mantık (Geleneksel ve Geleneksel Olmayan Mantık), Terimler, Tanımlar, Önermeler, Çıkarımlar ve Kıyaslar (Doğrudan ve Dolaylı çıkarım konuları kapsamında kısa sınav yapılacak: Kaynak ders kitabı 4-25). |
| 4 | Konu Anlatımı: Diğer Sembolik Mantık Türleri, Çok Değerli Mantık. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Çok değerli mantık doğruluk tablosu. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Çok değerli mantığın gelişmesine neden olan bilimsel gelişme. Kısa Sınav 2 (15 dk.): Sembolik Mantık: Önermeler mantığı, niceleme mantığı, Yorumlama ve çıkarım konularını kapsayan kısa sınavın yapılması | 1. Diğer sembolik mantık türlerinden olan kiplik, özdeşlik ve varlık mantığı ve Jan Lukasiewicz’in çok değerli mantık konularının okunması: Ders kitabı 34-38. 2. Kısa Sınav 2: Sembolik Mantık: Önermeler mantığı, niceleme mantığı, Yorumlama ve çıkarım konularını kapsayan kısa sınav yapılacak. Kaynak: Ders kitabı 25-31. |
| 5 | Konu Anlatımı: Bulanık Mantık Kavramı, Bulanık Deyim, Bulanık Mantık İşlemcileri. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Bulanık mantığın kullanım alanları. Sınıf-içi Tartışma (20 dk.): Bulanık PC programları: Matlab Fuzzy Logic Modülü ve Matlab Fuzzy Logic User Guide, R ve Phyton programlarının değerlendirilmesi. | 1. Bulanık Mantık tarihsel gelişimi, Bulanık Deyim ve Bulanık Mantık işlemcileri konularının okunması. Kaynak: Ders Kitabı 39-44. 2. Bulanık mantık uygulamaları için kullanılan bilgisayar programları: Matlab Fuzzy Logic Modülü ve Matlab User Guide, R ve Phyton programlarının değerlendirilmesi. |
| 6 | Konu Anlatımı: Bulanık Mantıkta sözel değişkenler, Bulanık kural ve gösterimi. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Bulanık işlemcilerin özellikleri. Sınıf-içi Tartışma (5dk.): Günlük yaşamda kullandığımız dile Bulanık mantık mı? Klasik Mantık mı daha uygundur?i | 1. Bulanık mantıkta kullanılan sözel değişkenler, Bulanık kural ve gösterimi konuları okunacak. Kaynak: Ders Kitabı 44-51. |
| 7 | Konu:Anlatımı: Bulanık kümeler, Bulanık Üyelik fonksiyonları. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Üyelik fonksiyonlarının çizimi. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Üyelik fonksiyonların seçimi. | 1. Bulanık kümeler, Bulanık kümelerin gösterimi ve. Bulanık kümelerdeki üyelik fonksiyonu türleri konularının okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 74-81. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: Bulanık kümelerde ve düzey kümeleri, Bulanık Kümelerde Mantıksal işlemler. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Alfa kesim kümesinin gösterimi. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Klasik küme ile bulanık küme arasındaki fark nedir? | 1. Bulanık kümelerde ve düzey kümeleri, Bulanık Kümlerde Kesişim, Birleşim, Tümleme ve Kapsama işlemleri konularının okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 86-88 94-102. |
| 10 | Konu Anlatımı: Bulanık Bağıntı ve Bulanık Aritmetik İşlemler. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Genleşme ile çarpma işlemi. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Bağıntı ile fonksiyon arasında fark var mıdır? Kısa Sınav 3 (15 dk.): Bulanık Kümlerde Kesişim, Birleşim, Tümleme ve Kapsama konularını kapsayan kısa sınavın yapılması | 1. Bağıntı kavramı ve Genleşme ile işlem konularının okunması.. Kaynak: Ders Kitabı, 140-142. 2. Kısa Sınav 3: Bulanık Kümlerde Kesişim, Birleşim, Tümleme ve Kapsama işlemlerini kapsayan kısa sınav yapılacak. Kaynak: Ders Kitabı, 94-102. |
| 11 | Konu Anlatımı: Çıkarım mekanizmaları. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Mamdani çıkarım sürcinin çizimi. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): İstatistiksel çıkarım ve bulanık çıkarım arasında benzerlik var mıdır? | 1. Mamdani ve Sugeno çıkarım yöntemleri konularının okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 374-382 |
| 12 | Konu Anlatımı: Durulaştırma Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Sentroid yöntemi için örnek hesaplama Kısa Sınav 4 (15 dk): Genleşme ile 4 işlem konularını kapsayan kısa sınavın yapılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): İstatistiki Tartılı ortalama ile Durulaştırmada kullanılan ağırlıklı ortalama arasında benzerlik. | 1. Durulaştırma: En yaygın kullanılan Büyüklerin Ortası, Sentroid ve Ağırlıklı Ortalama yöntemleri konularının okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 383-385 |
| 13 | Konu Anlatımı: Bulanık Sayılar ve Üçgen Bulanık Sayılar ile dört işlem Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Üçgen Bulanık sayılarla toplama işlemi Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Bulanık üçgen sayı ile bulanık olmayan sayı arasında benzerlik var mıdır? | 1. Bulanık Sayı kavramı, üçgen bulanık sayılar ile işlemler konularının okunması. Kaynak: Ders Kitabı, 223-225, 234-242. |
| 14 | Konu Anlatımı: Bulanık mantığın bilgisayar uygulamaları. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Matlab Fuzzy Logic ile bulanık mantık uygulama örneği. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Kod yazabilmenin öneminin tartışılması | 1. Matlab Fuzzy Logic User Guide’okunması |
| 15 | Konu Anlatımı Bulanık istatistik konularında hazırlanan Öğrenci sunumlarının dinlenmesi. Sınıf-içi Uygulama (5 dk.): Bulanık aritmetik hesaplanması. Sınıf-içi Tartışma (5k dk.): Programlama dillerinin bilinmesinin öneminin tartışılması. | 1. Bulanık İstatistik sunumları |
| 16 | Final | |