Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Konu Anlatımı: Pazar araştırmalarına giriş, temel kavramlar ve önemi. Pazar araştırma sürecinin aşamaları: problem tanımı, araştırma amaçlarının belirlenmesi, araştırma tasarımı. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Farklı sektörlerden örnek pazarlama problemlerinin tanımlanması, araştırma sorularının oluşturulması ve araştırma tasarımına dönüştürülmesine yönelik uygulama yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Pazar araştırmalarında problem tanımının önemi ve yanlış tanımlamanın işletmelerde doğura | 1. Pazar araştırmasının kapsamı ve karar süreçlerindeki rolü, Pazar araştırma süreci ve metodolojisi, Problem tanımı, araştırma amaçları ve araştırma tasarımı konularının okunması. Kaynak: Ders Kitabı, Bölüm 1–25, 26-45; 46-68. |
2 | Konu Anlatımı: Araştırma tasarımları: Keşifsel, tanımlayıcı ve nedensel araştırma. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Vaka üzerinden uygun araştırma tasarımının seçilmesi uygulaması yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Farklı araştırma tasarımlarının avantaj ve dezavantajlarının tartışılması. | 1. Araştırma tasarımları: Keşifsel, tanımlayıcı, nedensel; Araştırma tasarımında vaka örnekleri konularının okunması, Kaynak: Ders Kitabı: 69–95; 96–110. |
3 | Konu Anlatımı: Veri toplama yöntemleri: Birincil ve ikincil veriler. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Anket formu geliştirme çalışması yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Birincil ve ikincil verilerin güvenilirlik açısından karşılaştırılması. | 1. Veri toplama yöntemleri: Birincil ve ikincil veriler; Anket formu tasarımı konularının okunması, Kaynak, Ders Kitabı: 111–135; 136–155. |
4 | Konu Anlatımı: Ölçme ve ölçek türleri. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Ölçek geliştirme ve güvenilirlik testi uygulaması yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Geçerlilik–güvenilirlik ilişkisi üzerine tartışma yapılması. | 1. Ölçme ve ölçek türleri; Ölçek geliştirme ve güvenilirlik–geçerlilik analizlerinin okunması, Kaynak: Ders Kitabı: 156–175; 176–195. |
5 | Konu Anlatımı: Anket yöntemleri ve görüşme teknikleri. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Telefon, online ve yüz yüze anket örneklerinin yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Farklı yöntemlerin maliyet ve etkinlik açısından değerlendirilmesi. Kısa Sınav 1 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | 1. Anket yöntemleri, görüşme teknikleri; Telefon, online ve yüz yüze anket örneklerine bakılması, Kaynak: Ders Kitabı: 196–220; 221–240. 2. Kısa Sınav 1: Değişkenleri tanımlayarak, veri girişi yapılması. |
6 | Konu Anlatımı: Nitel araştırma yöntemleri (odak grup, derinlemesine görüşme, gözlem). Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Odak grup çalışmasının sınıfta yaptırılması Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Nitel yöntemlerin sayısal yöntemlere katkısı hakkında tartışma yapılması. | 1. Nitel araştırma yöntemleri: Odak grup, derinlemesine görüşme, gözlem; Odak grup çalışması örneklerine bakılması, Kaynak: Ders Kitabı: 241–260; 261–280. |
7 | Konu Anlatımı: Örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi belirleme. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Rastgele ve tabakalı örnekleme uygulaması yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Temsil yeteneği ve örnekleme hatalarının tartışılması. | 1. Örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi belirleme; Rastgele ve tabakalı örnekleme uygulamalarının incelenmesi, Kaynak: Ders Kitabı: 281–300; 301–325. |
8 | Ara Sınav 1 | |
9 | Konu Anlatımı: Veri toplama araçlarının hazırlanması ve saha araştırması. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Saha uygulamasına yönelik örnek anket çalışması yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Saha araştırmalarında karşılaşılan sorunların tartışılması. | 1. Veri toplama araçlarının hazırlanması ve uygulanması ile ilgili bölümlerin okunması. Kaynak: Ders Kitabı: 326–345; 346–365. |
10 | Konu Anlatımı: Veri düzenleme ve kodlama. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Kodlama ve veri temizleme örnekleri yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Eksik veya hatalı verilerle baş etme yöntemlerinin tartışılması. | 1. Veri düzenleme ve kodlama; Hatalı veri ile başa çıkma yöntemlerinin araştırılması. Kaynak: Ders Kitabı, Ders Kitabı: 366–385; 386–405. |
11 | Konu Anlatımı: Tanımlayıcı istatistikler (frekans, ortalama, varyans). Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): SPSS/Excel üzerinde frekans tablosu uygulaması yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Sonuçların raporlanma biçimleri hakkında tartışma yapılması. Kısa Sınav 1 (15 dk.): Ders sonunda, derste işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | 1. Veri analizi: Tanımlayıcı istatistikler (frekans, ortalama, varyans); üzerinde uygulamalara bakılması, Kaynak: Ders Kitabı: 406–430; 431–450. 2. Kısa Sınav 1: Verilen veri seti üzerinden analizler yapılması. |
12 | Konu Anlatımı: İlişki ölçümleri (korelasyon, regresyon). Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Regresyon analizi örneği yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Nedensellik ve korelasyon arasındaki farkın tartışılması. Proje: Sunumların yapılması. | 1. İlişki ölçümleri (korelasyon, regresyon); Nedensellik ve korelasyon kavramlarının okunması, Kaynak: Ders Kitabı: 451–470; 471–495. 2. Proje: Pazar araştırma sunumu. |
13 | Konu Anlatımı: Pazar araştırması raporunun yazımı ve sunumu. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Rapor bölümlerinin hazırlanması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Etkili sunum teknikleri üzerine tartışma yapılması. Proje: Sunumların yapılması. | 1. Pazar araştırması raporunun yazımı ve sunumu; Etkili sunum teknikleri hakkında araştırma yapılması. Kaynak: Ders Kitabı: 496–520; 521–540. 2. Proje: Pazar araştırma sunumu. |
14 | Konu Anlatımı: Genel tekrar ve vaka analizi. Sınıf-içi Uygulama (45 dk.): Tüm süreç üzerinden vaka çalışması yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (5 dk.): Pazar araştırmalarının iş dünyasındaki yeri üzerine tartışma yapılması. Proje: Sunumların yapılması. | 1. Pazar araştırmalarının iş dünyasındaki yeri hakkında araştırma yapılması, Kaynak: Ders Kitabı: 541–565. 2. Proje: Pazar araştırma sunumu. |
15 | Proje: Sunumların yapılması. | 1. Proje: Pazar araştırma sunumu |
16 | Final | |