| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Gıda Mühendisliğinde Bilgisayar Uygulamaları | GDM1042 | 3 | 4 | 2 | 2 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Türkçe |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu @ Gıda Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Temel Meslek Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Gıda Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Muhammet ARICI |
| Dersi Veren(ler) | Azmi Seyhun Kıpçak |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı;öğrencilere, Matlab ve MathCad paket programı kullanarak mühendislik problemlerini çözebilme becerisi kazandırmak. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Matlab/MathCad programının tanıtılması ve işletim mantığı; Matematiksel ifadelerin Matlab/MathCad sayfasında düzenlenmesi; Diziler ve Basit denklemlerin nümerik çözümü; Değişkenler ve sabitler; Grafikler ve grafik oluşturma; Vektörler ve Matrisler; Denklem takımlarının çözülmesi; Adi diferansiyel denklem çözümü; Matlab’de programlama |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Matematik tabanlı bir paket programı olan Matlab/MathCad paket programını temel düzeyde öğrenme.
- Temel matematik problemlerini Matlab/MathCad paket programını kullanarak çözebilme.
- Mühendislik problemlerini Matlab/MathCad paket programını kullanarak çözebilme.
- Diferansiyel denklem içeren Mühendislik problemlerini çözebilme.
- Mühendislik problemlerinin çözümü için program yazabilme.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Matlab programının tanıtılması ve işletim mantığı; Matematiksel ifadelerin Matlab sayfasında düzenlenmesi | Ders Notları / Textbooks |
| 2 | Diziler ve Basit denklemlerin nümerik çözümü | Ders Notları / Textbooks |
| 3 | Değişkenler ve sabitler; Grafikler ve grafik oluşturma | Ders Notları / Textbooks |
| 4 | Eğri uydurma | Ders Notları / Textbooks |
| 5 | Vektörler ve Matrisler | Ders Notları / Textbooks |
| 6 | Akış Diyagramlarının Oluşturulması | Ders Notları / Textbooks |
| 7 | Adi ve kısmi diferansiyel denklem çözümü | Ders Notları / Textbooks |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Matlab’de programlama | Ders Notları / Textbooks |
| 10 | Matlab’de programlama | Ders Notları / Textbooks |
| 11 | Mathcad programının tanıtılması ve işletim mantığı; Matematiksel ifadelerin Mathcad sayfasında düzenlenmesi | Ders Notları / Textbooks |
| 12 | Değişkenler ve sabitler; Grafikler ve grafik oluşturma; Diziler ve Basit denklemlerin nümerik çözümü | Ders Notları / Textbooks |
| 13 | Vektörler ve Matrisler | Ders Notları / Textbooks |
| 14 | Denklem takımlarının çözülmesi; Adi ve kısmi diferansiyel denklem çözümü | Ders Notları / Textbooks |
| 15 | Ders Notları / Textbooks | |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | 0 | |
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 2 | 60 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 4 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 3 | 4 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 0 | 0 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 8 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|