| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| İleri İngilizce 2 | MDB1032 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Bahar |
|---|
| Dersi Sunan Akademik Birim | Modern Diller Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Veren(ler) | |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | • Öğrencilerin analitik okuma becerilerini güçlendirmek • Öğrencileri okuma metnini anlama becerilerini geliştirmeye ve etkili bir şekilde analiz yapabilmeye teşvik etmek • Öğrencileri, yüksek öğrenim hayatlarında ve ileride ki çalışmalarında karşılaşabilecekleri birçok farklı disiplinden çeşitli metinlerle tanıştırmak • Bağlam içinde geçen kelimelerin anlaşılmasına yönelik stratejiler öğretmek ve kelime seçiminin metnin anlamı ve türü açısından önemine dikkat çekmek • Öğrencilere konu içeriklerini daha rahat anlamaları ve konuyla ilgili soruları daha kolay cevaplamaları için çeşitli okuma stratejilerini öğrenmeye ve uygulamaya teşvik etme • Öğrencileri, okumuş oldukları bir metnin ana fikrini bulmaya ve metin içinde geçen ve anafikri geliştiren diğer yardımcı fikirleri bulmaya teşvik etme |
|---|---|
| Dersin İçeriği | • Okuma stratejileri • Not alma • Metin cümlelerini kendi cümleleriyle ifade etme • Özet çıkarma teknikleri • Öğrencilerin kendi fikirlerini ifade ederken kullanacakları yazım teknikleri • Sözcük bilgisi geliştirme alıştırmaları |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler, okuma stratejilerini kullanarak bir metni daha kolayca anlayıp, metinle ilgili sorulara cevap verebileceklerdir.
- Bağlam içinde geçen kelimeleri anlayabileceklerdir.
- Bir metni okuyup, ana fikrini ve geliştirici yan fikirleri saptayabileceklerdir.
- Okudukları metinlerdeki bilgileri analiz ederek ve sentezleyerek, konu içerikleriyle ilgili kendi fikirlerini yazılı olarak ifade edebileceklerdir.
- Öğrenciler okudukları bir metne cevap yazabileceklerdir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Introduction to the course & Unit 1: Building with nature | |
| 2 | Unit 2: The benefits of environmental architecture & How to identify key points of a text Retelling/Paraphrasing | |
| 3 | Unit 2: The benefits of environmental architecture How to identify key points of a text Retelling/Paraphrasing | |
| 4 | Unit 3: 6 ways social media is making you stressed & Input on Summarizing | |
| 5 | Writing Practice on Summarizing | |
| 6 | Unit 4: FOMO is real: How social media increases depression and loneliness Reading & Vocabulary | |
| 7 | Unit 4: FOMO is real: How social media increases depression and loneliness Input on Writing a Response Paper | |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Unit 5: Are university campuses turning into smart cities? Reading & Vocabulary | |
| 10 | Unit 5: Are university campuses turning into smart cities? & Response Writing & Feedback | |
| 11 | Further Practice on Writing Response Papers | |
| 12 | Unit 6: Too dangerous to be ignored Reading & Vocabulary | |
| 13 | Unit 6: Too dangerous to be ignored (Catch up for Thursday groups) & 2nd Midterm Assessment (In-class Writing) (3rd Hour) | |
| 14 | Feedback on 2nd Midterm Assessment & Extra Writing Practice & Feedback or Revision | |
| 15 | Konu Tekrarı ve Uygulamaları | İlgili çalışma kağıtlarının hazırlanması |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 20 |
| Ödev | ||
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 40 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 14 | 3 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 2 | |
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 10 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|