| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Gıda Mühendisliğinde Güncel Konular | GDM3312 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | İngilizce |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Gıda Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Gıda Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Ayşe KARADAĞ |
| Dersi Veren(ler) | Ayşe KARADAĞ |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Öğrencilere, gıda mühendisliği alanında çalışılan güncel konular ve eğilimler hakkında genel bilgi vermek, öğrencilerin bu konularda araştırma yapabilme potansiyellerini arttırmak |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Current studies on functional foods, encapsulation techniques, salt reduction strategies, active and intelligient packaging, food fraud and adulteration,valorization of agro-food by products through biorefinery concept, food allergy and intolerance |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenci, gıda mühendisliği alanında güncel araştırma ve ürün geliştirme konuları hakkında bilgi sahibi olur
- Öğrenci gıdaların işlenmesinde kullanılan yenilikçi yaklaşımlar konusunda bilgi sahibi olur.
- Öğrenci yeni ürünler geliştirme kavramını bilir.
- Öğrenci gıda endüstrisinde uygulanan yeni metodları bilir.
- Öğrenci gıda endüstrisinde kullanılan yeni ekipmanları bilir.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Fonksiyonel Gıdalar-Fonksiyonel Gıda Ürünü Geliştirmede Karşılaşılan Sorunlar | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Temiz Etiket Konsepti | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Enkapsülasyon Teknikleri | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Gıda-Tarım Endüstriyel Atıklarının Biyorafinasyon Konsepti ile Değerlendirilmesi | İlgili Kaynaklar |
| 5 | Özel Beslenme İhtiyacına sahip Tüketiciler için Gıda Ürünleri Geliştirme | İlgili Kaynaklar |
| 6 | Aktif ve Akıllı Ambalaj Sistemleri | İlgili Kaynaklar |
| 7 | Gıda Alerjisi ve Intoleransı | İlgili Kaynaklar |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Kişiye Özgü Beslenme | İlgili Kaynaklar |
| 10 | Fonksiyonel Sular | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Biyoaktif Peptidler ve Alternatif Protein Kaynakları | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Deniz Kaynaklı Gıda Bileşenleri | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Öğrenci Sunumları-1 | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Öğrenci Sunumları-2 | İlgili Kaynaklar |
| 15 | Gıdaların işlenmesinde kullanılan yeni teknikler | İlgili Kaynaklar |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 15 |
| Sunum/Jüri | 1 | 15 |
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 1 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | 1 | 8 | |
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | 1 | 4 | |
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 40 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|