| Ders Adı | Kodu | Yerel Kredi | AKTS | Ders (saat/hafta) | Uygulama (saat/hafta) | Laboratuar (saat/hafta) |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Duyusal Analiz | GDM3320 | 2 | 5 | 2 | 0 | 0 |
| Önkoşullar | Yok |
|---|
| Yarıyıl | Güz, Bahar |
|---|
| Dersin Dili | Not set |
|---|---|
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli @ Gıda Mühendisliği Lisans Programı (%30 İngilizce) |
| Ders Kategorisi | Uzmanlık/Alan Dersleri |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz yüze |
| Dersi Sunan Akademik Birim | Gıda Mühendisliği Bölümü |
|---|---|
| Dersin Koordinatörü | Fatih TÖRNÜK |
| Dersi Veren(ler) | Fatih TÖRNÜK |
| Asistan(lar)ı |
| Dersin Amacı | Dersin amacı öğrenciye duyusal analiz yöntemlerini, analiz sonuçlarının değerlendirilmesini ve bu konudaki gelişmeleri öğretmek. |
|---|---|
| Dersin İçeriği | Duyusal analizin ilkeleri, duyu organlarının yapısı ve algılamadaki rolleri, panelist ve panel yerlerinin taşıması gerekli özellikler, panelist seçimi ve eğitimi, duyusal analiz yöntemlerinin seçimi ve farklı gıdalarda uygulanması konularını içerir. |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri | Yok |
Ders Öğrenim Çıktıları
- Öğrenciler duyusal analizi gerçekleştirmek için gerekli bilgileri edinirler.
- Duyusal analizde görev yapacak panelistlerin seçimi ve eğitimi ile ilgili bilgileri edinirler.
- Duyusal analiz için uygun duyusal panel koşullarını sağlama yeteneği kazanırlar.
- Gıdaların raf ömrü testlerinde duyusal analizlerin kullanımı hakkında bilgi edinirler.
- Duyusal analiz sonucunda elde edilen sonuçların sunulması ve yorumlanması konusunda tecrübe kazanırlar.
Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi
| DÖÇ-1 | DÖÇ-2 | DÖÇ-3 | DÖÇ-4 | DÖÇ-5 |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gıdaların kalite karakteristikleri | İlgili Kaynaklar |
| 2 | Duyusal analizin tanımı ve tarihsel gelişimi | İlgili Kaynaklar |
| 3 | Duyusal analiz laboratuvarı, ürün ve panelist kontrolü | İlgili Kaynaklar |
| 4 | Duyusal analizde panelist seçimi, panelist eğitimi ve performans değerlendirme | İlgili Kaynaklar |
| 5 | Duyusal analiz yöntemleri: Farklılık testleri | İlgili Kaynaklar |
| 6 | Duyusal analiz yöntemleri: Beğeni testleri | İlgili Kaynaklar |
| 7 | Duyusal analiz yöntemleri: Lezzet profil analizi | İlgili Kaynaklar |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Duyusal analiz yöntemleri: Doku profil analizi | İlgili Kaynaklar |
| 10 | Duyusal testlerin tüketici tercih çalışmalarında kullanımı | İlgili Kaynaklar |
| 11 | Tüketici saha testleri ve anket dizaynı | İlgili Kaynaklar |
| 12 | Kalite kontrol ve duyusal raf ömrü (stabilite) testleri | İlgili Kaynaklar |
| 13 | Öğrenci sunumları | İlgili Kaynaklar |
| 14 | Öğrenci sunumları | İlgili Kaynaklar |
| 15 | Duyusal analiz tekniklerindeki gelişmeler | İlgili Kaynaklar |
| 16 | Final |
Değerlendirme Sistemi
| Etkinlikler | Sayı | Katkı Payı |
|---|---|---|
| Devam/Katılım | ||
| Laboratuar | ||
| Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | ||
| Ödev | 1 | 30 |
| Sunum/Jüri | ||
| Projeler | ||
| Seminer/Workshop | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 30 |
| Final | 1 | 40 |
| Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı | ||
| Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
| TOPLAM | 100 | |
AKTS İşyükü Tablosu
| Etkinlikler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İşyükü |
|---|---|---|---|
| Ders Saati | 13 | 2 | |
| Laboratuar | |||
| Uygulama | |||
| Arazi Çalışması | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | |
| Derse Özgü Staj | |||
| Ödev | |||
| Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
| Projeler | |||
| Sunum / Seminer | |||
| Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 2 | 20 | |
| Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi) | 1 | 25 | |
| Toplam İşyükü : | |||
| Toplam İşyükü / 30(s) : | |||
| AKTS Kredisi : | |||
| Diğer Notlar | Yok |
|---|