Eğitimi Bilimleri ABD Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz)

Genel Bilgiler

Programı Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri
Programın TürüYüksek Lisans Programı - İkinci Öğretim - Tezsiz
VizyonYetişkin eğitimi alanında yenilikçi, kapsayıcı ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen lider eğitimciler yetiştiren öncü bir program olmak.
MisyonBireylerin yaşam boyu öğrenme süreçlerine katkı sağlayacak, bilimsel temelli, etik değerlere sahip ve çağdaş öğretim yaklaşımlarını uygulayabilen uzmanlar yetiştirmektir.
Kazanılan Derecenin SeviyesiBu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır.
Kazanılan DereceBu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Eğitimi Bilimleri ABD Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) alanında Yüksek Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar.
Eğitim TürüTam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıTezsiz yüksek lisans programlarında genel başarı notu, başvuru esaslarında ALES puanı belirtilmişse ALES puanının %70’i ve lisans AGNO’sunun %30’u, ALES puanı istenmeyen programlar için ise lisans AGNO’su dikkate alınarak hesaplanır. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir.
Önceki Öğrenmenin TanınmasıYatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir.
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve KurallarBu programdan mezun olmak için öğrencilerin; 30 krediden ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 10 ders, “Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik” dersi ve dönem projesi dersi alınması ve başarı ile teslim edilip savunulması gerekir. Öğrencilerin tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir.
Program TanımıYaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi programı, bireylerin hayatlarının her döneminde öğrenme süreçlerine katılımını desteklemeyi amaçlayan, disiplinler arası bir yaklaşımla hazırlanmıştır. Program, yetişkin eğitiminin kuramsal temellerini, öğretim yöntemlerini ve araştırma becerilerini bütüncül bir biçimde ele alır. Katılımcılar, yetişkin öğrencilerin farklı ihtiyaçlarına yönelik etkili öğretim tasarımları geliştirmeyi ve eğitim programlarını değerlendirmeyi öğrenir. Aynı zamanda dijital araçların ve eğitim teknolojilerinin etkin kullanımına da odaklanır. Mezunlar, akademik alanda ve uygulamalı sahalarda yetişkin eğitimiyle ilgili yenilikçi çözümler üretebilecek donanıma sahip olurlar.
Program Eğitim AmaçlarıBu program, Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi alanında etkili katkılar sunabilecek yetkin profesyoneller yetiştirmeyi hedeflemektedir. Mezunlar, yetişkin öğrenimine odaklanarak kamu ve özel sektördeki çeşitli eğitim ortamlarında etkin bir şekilde görev alabilecek donanıma sahip olurlar. Program aynı zamanda, Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi alanında bağımsız bilimsel araştırmalar yürütebilecek yetkin araştırmacılar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Müfredat, güçlü kuramsal temeller sağlamakta ve araştırma becerilerini geliştirmekte olup, mezunları yetişkin eğitimi sistemlerinin değişen ihtiyaçlarına yanıt verebilecek ve yenilikler geliştirebilecek şekilde hazırlamaktadır.
Mezunların Mesleki ProfiliBu programdan mezun olan öğrenciler, yetişkin eğitimi ve yaşam boyu öğrenme alanlarında derinlemesine bilgi ve beceri kazanmış, teorik bilgiyi uygulamaya dönüştürebilen, eleştirel düşünebilen ve bilimsel araştırma yapma yetkinliğine sahip eğitim uzmanları olarak yetişirler. Program kapsamında, yetişkin eğitimi yöntem ve teknikleri, program geliştirme, öğrenme psikolojisi, ölçme ve değerlendirme gibi alanlarda donanım kazanan mezunlar; üniversiteler, halk eğitim merkezleri, sivil toplum kuruluşları, özel eğitim kurumları, şirketlerin insan kaynakları ve eğitim birimleri gibi çeşitli kurumlarda görev alabilirler.
Bir Üst Dereceye GeçişBu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunamazlar.
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma(1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır. (2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuvar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir. (3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretim üyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariç başarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır. (4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır: a) Yüzlük Değer Başarı Notu Sayısal Değer 90-100 AA 4.00 80-89 BA 3.50 70-79 BB 3.00 60-69 CB 2.50 50-59 CC 2.00 40-49 DC 1.50 30-39 DD 1.00 20-29 FD 0.50 0-19 FF 0.00 Devamsız F0 0.00 b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından; 1) G: Geçer/Başarılı, 2) K: Kalır/Başarısız, 3) M: Muaf, 4) E: Eksik olarak tanımlanır. (5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50 (6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir. (7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır. (8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir.
Mezuniyet KoşullarıBu programdan mezun olmak için öğrencilerin; 30 krediden ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 10 ders, “Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik” dersi ve dönem projesi dersi alınması ve başarı ile teslim edilip savunulması gerekir. Öğrencilerin tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir.

Program Çıktıları

  1. Yaşam boyu öğrenme ve yetişkin eğitiminin kuramlarını, tekniklerini ve uygulamalarını kavramak,
  2. Yetişkin öğrenme kuramlarını anlamak ve bu kuramları yetişkin eğitimi programlarında uygulamak,
  3. Yetişkin eğitimi programlarında öğretim ve öğrenme için uygun eğitim teknolojilerini ve dijital araçları kullanmak,
  4. Yetişkin eğitimi programları tasarlamak, yetişkin öğrencilerin çeşitli ihtiyaçlarını karşılayan kapsayıcı ve duyarlı müfredatlar oluşturmak,
  5. Yetişkin eğitimi programlarını ve öğrenme çıktılarının değerlendirilmesini bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak yapmak,
  6. Yetişkin öğrencilerin özel ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla yetişkin öğrenme psikolojisi kuramlarını uygulamak,
  7. Yetişkin öğrencilerin ihtiyaçlarına hitap eden öğretim yöntem ve tekniklerini uygulamak.

Müfredat

1.Yıl - Güz Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
SEC0001 Seçmeli 130037.5
SEC0002 Seçmeli 230037.5
SEC0003 Seçmeli 330037.5
SEC0004 Seçmeli 430037.5
SEC0005 Seçmeli 530037.5
SEC0006 Seçmeli 630037.5
45 Toplam:
1.Yıl - Bahar Yarıyılı
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
SEC0007 Seçmeli 730037.5
SEC0008 Seçmeli 830037.5
SEC0009 Seçmeli 930037.5
SEC0010 Seçmeli 1030037.5
EGT5004 Araştırma Yöntemleri Bilimsel Etik 20022.5
EGT5002 Dönem Projesi020015
47.5 Toplam:
92.5 Program Toplam AKTS:
Seçmeli Dersler
KoduÖnk. Ders Adı Ders Uygulama Laboratuar Yerel Kredi AKTS
HYT5136 Yetişkin Eğitiminde Öğretim Materyali Geliştirme30037.5
HYT5137 Yetişkin Eğitimi Araştırmalarında Nitel Yöntemler30037.5
HYT5142 Yetişkinlerde Düşünme Becerileri30037.5
HYT5143 Yetişkin Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme30037.5
HYT5138 Hayat Boyu Öğrenme Ortamları30037.5
HYT5139 Hayat Boyu Öğrenme ve Sağlıklı İnsan İlişkileri 30037.5
HYT5140 Öğrenme ve Öğretim Tasarımı30037.5
HYT5141 Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Rapor Hazırlama30037.5
HYT5133 Yetişkinlerde Öğrenme Psikolojisi30037.5
HYT5135 Yetişkinlerde Kapsayıcı Dil Eğitimi30037.5
HYT5129 Yetişkin Eğitiminde Program Geliştirme30037.5
HYT5130 Yetişkin Eğitimi Yöntem ve Teknikleri30037.5
HYT5131 Öğretim ve Öğrenmede Yapay Zeka Kullanımı30037.5
HYT5132 Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri30037.5
EGT5134 Farklılaştırılmış Öğretim30037.5

Ders & Program Çıktıları Matrisi

Program Çıktıları
Kodu Ders Adı1234567
SEC0001Seçmeli 11111111
SEC0002Seçmeli 21111111
SEC0003Seçmeli 31111111
SEC0004Seçmeli 41111111
SEC0005Seçmeli 51111111
SEC0006Seçmeli 61111111
SEC0007Seçmeli 71111111
SEC0008Seçmeli 81111111
SEC0009Seçmeli 91111111
SEC0010Seçmeli 101111111
HYT5133Yetişkinlerde Öğrenme Psikolojisi1111-11
HYT5135Yetişkinlerde Kapsayıcı Dil Eğitimi1111-11
HYT5129Yetişkin Eğitiminde Program Geliştirme1111111
HYT5130Yetişkin Eğitimi Yöntem ve Teknikleri1111111
HYT5131Öğretim ve Öğrenmede Yapay Zeka Kullanımı1111--1
HYT5132Yaşam Boyu Öğrenme Becerileri11-1-11
HYT5136Yetişkin Eğitiminde Öğretim Materyali Geliştirme11111-1
HYT5137Yetişkin Eğitimi Araştırmalarında Nitel Yöntemler11111--
HYT5138Hayat Boyu Öğrenme Ortamları1111111
HYT5139Hayat Boyu Öğrenme ve Sağlıklı İnsan İlişkileri 1--1-11
HYT5140Öğrenme ve Öğretim Tasarımı1111--1
HYT5141Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Rapor Hazırlama1-111--
HYT5142Yetişkinlerde Düşünme Becerileri11-1-11
HYT5143Yetişkin Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme1111111
EGT5002Dönem Projesi1111111

Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikleri Çerçevesi (TYYÇ) ve Program Çıktısı (PÇ)İlişki Matrisi

BİLGİBECERİLERYETKİNLİKLER
KuramsalUygulamalıKavramsal/BilişselUygulamalıBağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme yetkinliğiÖğrenme Yetkinliğiİletişim ve Sosyal YetkinlikAlana Özgü Yetkinlik
PÇ-1XXXXXX
PÇ-2XXXXXX
PÇ-3XXXXX
PÇ-4XXXXXXXX
PÇ-5XXXXXXXX
PÇ-6XXXXX
PÇ-7XXXXXX