Programı Sunan Akademik Birim | Eğitim Bilimleri |
Programın Türü | Yüksek Lisans Programı - İkinci Öğretim - Tezsiz |
Vizyon | Yetişkin eğitimi alanında yenilikçi, kapsayıcı ve yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen lider eğitimciler yetiştiren öncü bir program olmak. |
Misyon | Bireylerin yaşam boyu öğrenme süreçlerine katkı sağlayacak, bilimsel temelli, etik değerlere sahip ve çağdaş öğretim yaklaşımlarını uygulayabilen uzmanlar yetiştirmektir. |
Kazanılan Derecenin Seviyesi | Bu program, Yüksek Lisans seviyesinde öğrenim veren bir programdır. |
Kazanılan Derece | Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Eğitimi Bilimleri ABD Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Yüksek Lisans Programı (Tezsiz) alanında Yüksek Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. |
Eğitim Türü | Tam zamanlı |
Kayıt Kabul Koşulları | Tezsiz yüksek lisans programlarında genel başarı notu, başvuru esaslarında ALES puanı belirtilmişse ALES puanının %70’i ve lisans AGNO’sunun %30’u, ALES puanı istenmeyen programlar için ise lisans AGNO’su dikkate alınarak hesaplanır. Yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde ALES puanı istenmediği durumlarda genel değerlendirme sisteminde lisans AGNO ve giriş sınavı başarı notunun yüzdelik etkisi, ilgili mevzuat kapsamında belirlenen minimum değerlerden az olmamak kaydıyla ilgili anabilim/anasanat dalı kurulunun görüşü ve ilgili Enstitü Kurulunun onayı ile Senato tarafından belirlenir. |
Önceki Öğrenmenin Tanınması | Yatay geçişle veya yükseköğretim kurumlarının lisansüstü programlarından ilişik kesilme sebebiyle ayrılmış ve lisansüstü programlarımıza kaydolan öğrencilerin, daha önce lisansüstü seviyesinde almış olduğu dersin başarı notunun başvurduğu program düzeyi için geçerli olan minimum başarı notunu sağlaması durumunda en fazla 3 (üç) ders ilgili anabilim/anasanat dalının tanımlamış olduğu seçmeli ve/veya zorunlu ders yüküne sayılabilir. |
Kazanılan Derece Gereklilikleri Ve Kurallar | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; 30 krediden ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 10 ders, “Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik” dersi ve dönem projesi dersi alınması ve başarı ile teslim edilip savunulması gerekir. Öğrencilerin tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. |
Program Tanımı | Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi programı, bireylerin hayatlarının her döneminde öğrenme süreçlerine katılımını desteklemeyi amaçlayan, disiplinler arası bir yaklaşımla hazırlanmıştır. Program, yetişkin eğitiminin kuramsal temellerini, öğretim yöntemlerini ve araştırma becerilerini bütüncül bir biçimde ele alır. Katılımcılar, yetişkin öğrencilerin farklı ihtiyaçlarına yönelik etkili öğretim tasarımları geliştirmeyi ve eğitim programlarını değerlendirmeyi öğrenir. Aynı zamanda dijital araçların ve eğitim teknolojilerinin etkin kullanımına da odaklanır. Mezunlar, akademik alanda ve uygulamalı sahalarda yetişkin eğitimiyle ilgili yenilikçi çözümler üretebilecek donanıma sahip olurlar. |
Program Eğitim Amaçları | Bu program, Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi alanında etkili katkılar sunabilecek yetkin profesyoneller yetiştirmeyi hedeflemektedir. Mezunlar, yetişkin öğrenimine odaklanarak kamu ve özel sektördeki çeşitli eğitim ortamlarında etkin bir şekilde görev alabilecek donanıma sahip olurlar. Program aynı zamanda, Yaşam Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi alanında bağımsız bilimsel araştırmalar yürütebilecek yetkin araştırmacılar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Müfredat, güçlü kuramsal temeller sağlamakta ve araştırma becerilerini geliştirmekte olup, mezunları yetişkin eğitimi sistemlerinin değişen ihtiyaçlarına yanıt verebilecek ve yenilikler geliştirebilecek şekilde hazırlamaktadır. |
Mezunların Mesleki Profili | Bu programdan mezun olan öğrenciler, yetişkin eğitimi ve yaşam boyu öğrenme alanlarında derinlemesine bilgi ve beceri kazanmış, teorik bilgiyi uygulamaya dönüştürebilen, eleştirel düşünebilen ve bilimsel araştırma yapma yetkinliğine sahip eğitim uzmanları olarak yetişirler. Program kapsamında, yetişkin eğitimi yöntem ve teknikleri, program geliştirme, öğrenme psikolojisi, ölçme ve değerlendirme gibi alanlarda donanım kazanan mezunlar; üniversiteler, halk eğitim merkezleri, sivil toplum kuruluşları, özel eğitim kurumları, şirketlerin insan kaynakları ve eğitim birimleri gibi çeşitli kurumlarda görev alabilirler. |
Bir Üst Dereceye Geçiş | Bu programdan mezun olan öğrenciler doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunamazlar. |
Sınavlar, Değerlendirme Ve Notlandırma | (1) Öğrenci, kayıt yaptırdığı dersin en az %70’ine devam etmek zorundadır.
(2) Bir yarıyıl içinde her ders için en az iki başarı ölçümü yapılır. İlgili öğretim üyesinin takdirine göre bunlardan en az biri mutlaka yazılı sınav şeklinde yapılmalıdır. Tek sınav yapılması durumunda diğer değerlendirme ödev, proje, laboratuvar raporu veya benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir.
(3) Yarıyıl sonunda dersin bütünüyle ilgili bir sınav yapılır. İlgili dersin öğretim üyesince, öğrenciye aldığı her ders için, yarıyıl içi çalışmaların %40-%60 ve yarıyıl sonu sınav notunun %60-%40’ı dikkate alınarak başarı notu hesaplanır. F0 notu hariç başarısızlık durumunda öğrenciye akademik takvimde belirlenen tarihlerde bütünleme sınavı hakkı tanınır.
(4) Başarı notları aşağıdaki şekilde tanımlanır:
a)
Yüzlük Değer Başarı Notu Sayısal Değer
90-100 AA 4.00
80-89 BA 3.50
70-79 BB 3.00
60-69 CB 2.50
50-59 CC 2.00
40-49 DC 1.50
30-39 DD 1.00
20-29 FD 0.50
0-19 FF 0.00
Devamsız F0 0.00
b) Ayrıca aşağıdaki harf notlarından;
1) G: Geçer/Başarılı,
2) K: Kalır/Başarısız,
3) M: Muaf,
4) E: Eksik
olarak tanımlanır.
(5) Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun; en az CB (2.50
(6) Bir öğrencinin derslerini başarı ile tamamlamış sayılabilmesi için AGNO’sunun en az 2.50 olması gerekir.
(7) Bir dersten CC, DC, DD, FD, FF ve F0 harf notunu alan öğrenci, bu dersten başarısız sayılır. Bu notlar AGNO hesabına katılır.
(8) G (Geçer/Başarılı) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarılı/yeterli olma durumu gösterir. K (Kalır/Başarısız) notu, alınan dersten veya eğitim-öğretim faaliyetlerinden başarısız/yetersiz olma durumu gösterir. M (Muaf) notu, öğrencinin daha önce almış olduğu ve/veya denklikleri kabul edilerek enstitü yönetim kurulu kararları ile muaf olunan dersler için verilir. G, K ve M notları AGNO hesabına katılmaz. E (Eksik) notu, öğrencinin devam ettiği ders için öğretim üyesi tarafından otomasyon sistemine girilemeyen notu ifade eder. Bu notlar enstitü yönetim kurulu kararı ile sisteme işlenir.
|
Mezuniyet Koşulları | Bu programdan mezun olmak için öğrencilerin; 30 krediden ve 90 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla, en az 10 ders, “Araştırma Yöntemleri ve Bilimsel Etik” dersi ve dönem projesi dersi alınması ve başarı ile teslim edilip savunulması gerekir. Öğrencilerin tüm derslerden en az CB derecesi ile başarılı olmaları ve Ağırlıklı Genel Not Ortalamasının en az 2.50/4.00 olması gerekmektedir. |