| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
|---|
| 1 | Konu Anlatımı: Fark Yükselteç ve OPAMP Özellikleri. Sınıf-içi Uygulama (40 dk.): Fark Yükselteç ve OPAMP Özelliklerine yönelik örnek problemler çözme. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): OPAMP’ın temel çalışma prensibiyle ilgili tartışmanın yapılması. | Okuma: 1. BJT Fark yükseltece göre OPAMP’ın çalışma prensibinin incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı. |
| 2 | Konu Anlatımı: Ters çeviren ve Ters çevirmeyen Yükseltici, Gerilim İzleyici, Toplama yapan Yükselteci. Sınıf-içi Uygulama (40 dk.): Farklı fazda ac sinyal ve dc voltaj girişlerine göre hesaplamaların yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): ac ve dc voltajların ters ve ters çevirmeyen işlemlerinin tartışılması. | Okuma: 1. Ters çeviren ve Ters çevirmeyen Yükseltici, Gerilim İzleyici, Toplama yapan Yükselteci konularını içeren bölümlerin incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı. |
| 3 | Konu Anlatımı: Karşılaştırıcılar, İntegral ve Türev devreleri. Sınıf-içi Uygulama (40 dk.): Kıyaslama, integral ve türev alma OPAMP devrelerinde voltajların kıyaslanması ve sinüs, kosinüs, kare, üçgen vb. matematiksel fonksiyonların türev ve integraline yönelik örneklerle hesaplamaların yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Kıyaslama yapan, integral ve türev alan OPAMP devrelerinde voltajların kıyaslanması ve sinüs, kosinüs, kare, üçgen vb. matematiksel fonksiyonların türev ve integralinin | Okuma: 1. Karşılaştırıcılar, İntegral ve Türev devreleri, OPAMP Uygulama Devrelerinin incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı. 2. Kısa Sınav 1: OPAMP devreleri Kaynak: Ders Kitabı. |
| 4 | Konu Anlatımı: Özel Amaçlı OPAMP Devreleri (Aletsel yükselticiler, İzolasyon Yükselticiler). Sınıf-içi Uygulama (40 dk): Özel amaçlı OPAMP devrelerine yönelik örnek hesaplamaların yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Özel amaçlı OPAMP’ların uygulamalardaki kullanımının tartışılması. | Okuma: 1. Özel amaçlı OPAMP devrelerinin incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı. |
| 5 | Konu Anlatımı: Filtreler: Aktif Filtreler, Yüksek frekans ve düşük frekans Geçiş, band Geçiş, bant durduran filtreler. Sınıf-içi Uygulama (40 dk): Yüksek ve alçak frekans geçiren fitrelerle ilgili örnek problemler çözme. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Yüksek ve alçak frekans geçiren fitreler arasındaki farka yönelik tartışmanın yapılması. | Okuma: 1. Aktif Filtreler, Yüksek frekans Geçiş, Düşük frekans Geçiş, Band Geçiş ve durduran filtreler konularının okunması. Kaynak: Ders Kitabı. |
| 6 | Konu Anlatımı: Osilatörler: Faz Kaydırmalı, Wien-Bridge, Colpitts, Hartley, Armstrong, Durulmalı osilatörler. Sınıf-içi Uygulama (40 dk): Faz Kaydırmalı, Wien-Bridge, Colpitts, Hartley konularına ilişkin örnek hesaplamaların yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Osilatör çeşitleri arasındaki farklar üzerine tartışmanın yapılması. Kısa Sınav 2 (15 dk.): Ders sonunda, derslerde işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | Okuma: 1. Osilatörler: Faz Kaydırmalı, Wien- Bridge, Colpitts, Hartley... ve durulmalı osilatör konularını içeren bölümlerin okunması. Kaynak: Ders Kitabı 2. Kısa Sınav 2: (Filtre ve Osilatörler) Kaynak: Ders Kitabı |
| 7 | Konu Anlatımı: Osilatörler: Faz Kaydırmalı, Wien-Bridge, Colpitts, Hartley, Armstrong, Durulmalı osilatörler. Sınıf-içi Uygulama (40 dk): Faz Kaydırmalı, Wien-Bridge, Colpitts, Hartley konularına ilişkin örnek problemlerde hesaplamaların yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Osilatör ve çeşitleri üzerine üzerine tartışmanın yapılması. | Okuma: 1. Osilatörler: Faz Kaydırmalı, Wien- Bridge, Colpitts, Hartley... ve durulmalı osilatör konularını içeren bölümlerin okunması. Kaynak: Ders Kitabı. |
| 8 | Ara Sınav 1 | |
| 9 | Konu Anlatımı: Mantık fonksiyonları ve Boolean Cebri. Sınıf-içi Uygulama (40 dk): Mantık fonksiyonları ve Boolean Cebrine ilişkin örnek problemlerde hesaplamaların yaptırılması. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Mantık fonksiyonları ve Boolean Cebrine üzerine tartışmanın yapılması. | Okuma: 1. Mantık fonksiyonları ve Boolean Cebri konularını içeren bölümlerin okunması. Kaynak: Ders Kitabı. |
| 10 | Konu Anlatımı: Mantık kapıları. Sınıf-içi Uygulama (40 dk): Temel Mantık kapılarına ilişkin örnek problemler çözme. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Temel mantık işlemleri üzerine tartışmanın yapılması. Kısa Sınav 3 (15 dk.): Ders sonunda, derslerde işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | Okuma: 1. Mantık kapıları konularını içeren bölümlerin okunması. Kaynak: Ders Kitabı. 2. Kısa Sınav 3: (Mantık fonksiyonları ve Mantık kapıları) Kaynak: Ders Kitabı. |
| 11 | Konu Anlatımı: Kod Çözücüler, Kodlayıcılar ve Flip-Flop’lar Sınıf-içi Uygulama (40 dk): Kod Çözücüler, Kodlayıcı devreleri üzerine örnek problemler çözme. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Kod Çözücüler, Kodlayıcı devrelerinin çalışma prensibinin tartışılması. | Okuma: 1. Kod Çözücüler, Kodlayıcı devreler konusunun okunması Kaynak: Ders Kitabı. |
| 12 | Konu Anlatımı: Flip-Flop’lar (SR, D-tipi ve JK Flip-Floplar). Sınıf-içi Uygulama (40 dk): Flip-Flop tiplerine yönelik örnek problemlerin çözülmesi. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Flip-Flop tiplerinin çalışma prensibinin tartışılması. | Okuma: 1. Flip-Flop tiplerinin incelenmesi. Kaynak: Ders Kitabı. |
| 13 | Konu Anlatımı: Sayıcılar. Sınıf-içi Uygulama (40 dk): Senkron ve asenkron sayıcılar için örnek problemler çözme. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Senkron ve asenkron sayıcıların nasıl çalıştığı üzerine tartışma. Kısa Sınav 4 (15 dk.): Ders sonunda, derslerde işlenen konuları içeren bir kısa sınavın yapılması. | Okuma: 1. Senkron ve asenkron sayıcılar konularını içeren bölümlerin okunması. Kaynak: Ders Kitabı. 2. Kısa Sınav 4: (Flip-Floplar ve Sayıcılar) Kaynak: Ders Kitabı. |
| 14 | Konu Anlatımı: D/A ve A/D Çeviriciler. Sınıf-içi Uygulama (40 dk): Dijital/Analog ve Analog/Dijital dönüştürücü konularını içeren örnek problemler çözme. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Dönüştürücülerin teknolojide kullanımı üzerine tartışma yapılması. | Okuma: 1. Dijital/Analog ve Analog/Dijital dönüştürücü konularını içeren bölümlerin okunması. Kaynak: Ders Kitabı. |
| 15 | Konu Anlatımı: Ara Sınav sonrası işlenen konuların tekrarı. Sınıf-içi Uygulama (40 dk): Ara Sınav sonrası işlenen konulara ilişkin örnek problemler çözme. Sınıf-içi Tartışma (10 dk.): Sayıcılar ve dönüştürücülerin teknolojik uygulamalarının tartışılması. | Ara Sınav sonrası işlenen konuların tekrar edilmesi. |
| 16 | Final | |