Dersin Amacı | Edebî metinleri yöntemli okuma, eleştirme ve analiz etme yanında yaratıcı okuma gerçekleştirme becerisi kazanılması. |
Dersin İçeriği | Farklı türlerdeki edebî metinlerin kuramsal yaklaşımlara dayanarak okunması, eleştiri yöntemlerinin uygulanması, metne göre eleştirel yaklaşım geliştirilmesi. |
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Kıran, Ayşe (Eziler) - Kıran, Z., Yazınsal Okuma Süreçleri, Seçkin Yay. Ankara, 2003.
- Akşit Göktürk, Okuma Uğraşı,Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2001.
- Aksan, Doğan, Şiir Dili ve Türk Şiir Dili, Bilgi Yayınevi, 1993.
- Kaplan, Mehmet, Şiir Tahlilleri 1, Dergâh Yayınları, İstanbul 2011.
- Kaplan, Mehmet, Şiir Tahlilleri 2, (Cumhuriyet Devri Türk Şiiri), Dergâh Yayınları, İstanbul 2003.
- Kaplan, Mehmet, Hikâye Tahlilleri, Dergâh Yayınları, İstanbul 1997.
- Özdemir, Emin, Eleştirel Okuma, 3.b., Ümit Yayıncılık, Ankara 1998.
- Eagleton, Terry, Edebiyat Nasıl Okunur? Çev. Elif Ersavcı, İletişim Yayınları, İstanbul 2015.
- Eagleton, Terry, Şiir Nasıl Okunur? Çev. Kaya Genç, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2015.
- Eco, Umberto, Yorum ve Aşırı Yorum, Çev. Kemal Atakay, Can Yayınları, İstanbul 1996.
- Eco, Umberto, Açık Yapıt, Çev. Nilüfer Uğur Dalay, Can Yayınları, İstanbul 2000.
- Moran, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim Yayınları, İstanbul 1999.
- Booth, C., Wayne, Kurmacanın Retoriği, çev. Bülent O. Doğan, Metis Yayınları, İstanbul, 2012.
- Chatman, Seymour, Öykü ve Söylem, Çev. Özgür Yaren, De Ki Yayınları, İstanbul 2008.
- Pamuk, Orhan, Saf ve Düşünceli Romancı, İletişim Yayınları, İstanbul 2011.
- Yavuz, Hilmi, Okuma Biçimleri, Timaş Yayınları, İstanbul 2010.
|