Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Erken Çocukluk Döneminde ProgramOKL511337.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ Temel Eğitim ABD Okul Öncesi Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimOkulöncesi Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıOkul öncesi eğitim programının özeliklerini, işlevselliğini öğrenerek, kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazanmak. Aylık öğretim planı ve etkinlik planları hazırlamak.
Dersin İçeriğiErken çocukluk eğitimi programının ilkeleri, özellikleri, kazanım ve göstergeler, eğitim programının değerlendirilmesi.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Wortham, S.,2006. Early Chooldhood Education. Pearson Merrill Prentice Hall. New jersey.
  • Mayosky, M., 1995. Creative Activites For Young Children. Delmar Publishers. İnc., New York.
  • Morrison, G.S., 1998. Early Childhood Education Today. Prentice Hall, New Jersey.
  • Katz, L. G., Chard, S.C., 2000. Engaging Children’s Minds :The Project Approach. Ablex Publishing Corporation, United States of America.
  • Hohmann, M., Weikart ,D.,2000. Küçük Çocukların Eğitimi. (Çev.Sibel Saltıel Kohen ve Ülfet Öğüt ) Hisar Eğiti Vakfı Yayınları, İstanbul.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, okul öncesinde programının öğeleri ve programda kullanılan etkinlikleri tanımlar.
  2. Öğrenciler, serbest zaman etkinlikleri, Türkçe Dili etkinlikleri, oyun etkinlikleri, müzik etkinlikleri, bilim etkinlikleri, okuma yazmaya hazırlık çalışmaları gibi etkinliklerin özelliklerini söyler.
  3. Öğrenciler, dünyada okul öncesi yaklaşımlarda kullanılan etkinlik örneklerini açıklar.
  4. Öğrenciler, etkinliklere ilişkin örnek planlamalar geliştirir.
  5. Öğrenciler, konu ile ilgili dünyada ve ülkemizde yapılan çalışmaları değerlendirir.
  6. Öğrenciler, konu ile ilgili yapılan çalışmalara örnekler verebilir

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5DÖÇ-6

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, amacı, önemiİlgili kaynak
2 Erken çocukluk eğitimi programının temel ilkeleri ve özellikleriİlgili kaynak
3 Okul öncesi eğitim programının ilkeleri ve temel özellikleri İlgili kaynak
4Okul öncesi eğitim programında amaç ve göstergelerİlgili kaynak
5Okul öncesi eğitim programında amaç ve göstergelerin gelişim özelliklerine göre açıklanmasıİlgili kaynak
6Okul öncesi eğitim etkinliklerinin düzenlenmesiİlgili kaynak
7Okul öncesi etkinliklerinin yaş gruplarına göre düzenlenmesi İlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Aylık planların özellikleriİlgili kaynak
10Okul öncesi eğitim programı aylık plan hazırlanmasıİlgili kaynak
11Okul öncesi eğitim programı etkinlik plan hazırlanmasıİlgili kaynak
12Günlük eğitim akışının hazırlanması, Günlük eğitim akışının uygulanmasıİlgili kaynak
13Okul öncesi eğitim programında özel gereksinimli çocukların desteklenmesiİlgili kaynak
14Okul öncesi eğitim programlarının değerlendirilmesiİlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev215
Sunum/Jüri215
Projeler110
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati133
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması155
Derse Özgü Staj
Ödev215
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer215
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok