Dersin Amacı | Bu derste öğrencilerin; yaratıcı dramaya karşı olumlu tutum geliştirmeleri, yaratıcılıklarının açığa çıkmasının desteklenmesi ve geliştirilmesi
yaratıcı drama tekniklerini uygulama becerilerini geliştirmeleri
bir sanat eserinden yola çıkarak öykü, senaryo yazmaları ve canlandırmaları, yaratıcı dramayı uygulayabilmelerihedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Yaratici drama teriminin tanımı ve anlamı, benzer terimlerden (Psiko drama eğtici drama, Drama-Oyun, Drama) farkı, yaratıcı drama uygulamalarının tarihçesi, yaratıcı dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, yaratıcı dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, yaratıcı drama ortamı ve dramatist nitelikleri, yaratıcı drama da özel teknikler, yaratıcı dramanın değerlendirilmesi, uygulandığı alanın amaçlarına uygun yaratıcı drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - • Adıgüzel, H.Ömer (1993) Oyun ve Yaratıcı Drama İlişkisi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adigüzel, H.Ömer (edt.) (2002) Yaratıcı Drama Yazılar I 1985-1995, Natürel Yayınları, Ankara. Adiguzel, H.Ömer (edt) 2004 Yaratıcı Drama Yazılar II, Natürel Yayınları, Ankara. Baran, Musa (1993) Çocuk Oyunları, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara. Ferda Öztürk(1996) Okulöncesi Dönem Müzik Eğitiminde Dramanın Kullanımının Etkinliği (5-6 Yaş Grubu), Ank. Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Gönen, Mübeccel, Dalkılıç, Nursel U.(1998) Çocuk Eğitiminde Drama, Epsilon Yayınları, İstanbul. Levent, Tamer (1993) Niçin Tiyatro, Gündoğan Yayınları, Ankara. Ömeroğlu, Esra vd.(2003) Okulöncesi Eğitimde Drama, Kök Yayınları, Ankara. Özhan, Mevlüt (1997) Türkiye’de Çocuk Oyunları Kültürü Öztürk, Ali vd. (2005) Çocukta Yaratıcılık ve Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir Öztürk, Ali vd. (2007) İlköğretimde Drama, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir Üstündağ, Tülay (2004) Drama Öğretmenimin Günlüğü (6. Baskı) Pegem A yayınları, Ankara
• Aral, N. ve dğ. (2000). Eğitimde drama. İstanbul: Yapa Y.
• Aslan, N. ve dğ. (1999). Türkiye 1. Drama Liderleri Buluşması: Oluşum Tiyatrosu ve Drama Atölyesi. Ankara: Fersa Matbaacılık
• San, I. (). Sanat ve Yaratıcılık Eğitimi Olarak Tiyatro.
• Aslan, N. ve dğ. (2000). Dramaya Çok Yönlü Bakış. Ankara Ölüşüm Tiyatrosu ve Drama Atölyesi.Ankara: Fersa Matbaacılık
|
Opsiyonel Program Bileşenleri | Dersin meslek eğitimini sağlamaya yönelik katkısı: Bu ders, aşağıda yer alan Mesleki Yeterlilik Kurumu “Psikolojik Danışman” ve “Okul Psikolojik Danışmanı” yeterlikleri ile doğrudan ilişkilidir: 1. Okulda sorumluluğunu üstlendiği her bir öğrencinin mezuniyetine kadar hedef belirlemesine ve karar vermesine yardım etmek amacıyla sistematik ve periyodik görüşmeler yapar. 2. Öğrencilerin karar vermelerine yardımcı olmak amacıyla veli, öğretmen ve diğer ilgililerle işbirliği yapar. 3. Mesleki gelişime yönelik (meslek ve eğitim alanı bilgileri, iş bulma becerileri, özgeçmiş yazma, iş görüşmeleri gibi) konularda; materyal hazırlama, seminer, konferans ve benzeri bilgilendirmeye yönelik gelişim dönemi özelliklerine uygun bireysel ve grup rehberliği etkinlikleri gerçekleştirir. 4. Hizmet alanların bulundukları ortama/duruma (eğitim programı, iş, staj ve benzeri) uyum sağlamaları ve potansiyellerini ortaya koymalarına yönelik bireysel ve grup rehberliği uygulamalarını yürütür. 5. Hizmet alanların işgücü piyasasını tanımaları için fuar, sergi, kamu ve özel kurum ve kuruluş ziyaretleri, gözlem, bilgilendirme ve benzeri etkinlikleri düzenler veya düzenlenmesine katkı verir. 6. Hizmet alanların yetenek, ilgi, mesleki değer ve kişilik özellikleri hakkında kendilerini tanımalarına, özelliklerine uygun seçenekleri görmelerine yönelik uygulamalar yapar. 7. Hizmet alanların olası meslek seçenekleri arasından uygun seçimler yapmaları ve bu seçimlere ilişkin planlamaları gerçekleştirmelerine yardım eder. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Dersin öğretiminde anlatım, tartışma, soru-cevap, örnek olay incelemesi yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Ölçme ve değerlendirme: Dersin ölçme ve değerlendirilmesinde, ara sınav ve yılsonu sınavlarının yanı sıra dönem içindeki ödev dikkate alınmaktadır. |