Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitim Programlarının İncelenmesiEGT612337.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli @ Eğitimi Bilimleri ABD Eğitim Programları ve Öğretim Doktora Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüNadir Çeliköz
Dersi Veren(ler)Mehmet Gürol, Nadir Çeliköz
Asistan(lar)ıEsra Kerimoğlu
Dersin AmacıFarklı öğretim kurumları ve kademelerindeki eğitim programlarını amaç, süreç ve değerlendirme boyutlarında inceleyebilme.
Dersin İçeriğiEğitim programları ve temel unsurları Okul öncesi eğitim programları İlköğretim eğitim programları Ortaöğretim eğitim programları Yüksek öğretim eğitim programları Farklı eğitim kurumlarının eğitim programları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Büyükkaragöz, S.(1995). Program Geliştirme Kaynak ve Metinler, öz Eğitim Yayınları 2. Baskı: Konya
  • Colliver, J.A. (2000). Effectiveness of Problem-based Learning Curricula: Research and Theory. Academic Medicine, 7 5(3), 259-266.
  • Demirel, 0.(2011). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme .Pegem A Akademi: 17. Baskı Ankara
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci çeşitli kademelerdeki programların program geliştirmenin temel unsurları açısından inceler.
  2. Öğrenci çeşitli kademelerdeki programların program geliştirmenin temel unsurları arasındaki ilişkileri analiz eder.
  3. Öğrenci eğitim programlarını ve işleyişini analiz eder.
  4. Öğrenci mevcut programın düzenlenmesi ve uygulamaya konulması için gerekli düzenlemeleri yapar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Eğitim Programlarının Temel Unsurlarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Temel eğitim programları Modelleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Program Geliştirmenin Temel Unsurları (Amaçlar)İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Süreçİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Değerlendirmeİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Vizeİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Okul öncesi Eğitim Programlarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9ilköğretim Eğitim Programlarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
10İlköğretim Eğitim Programlarının Okullarda Uygulamalarının İncelenmesiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Ortaöğretim Eğitim Programlarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Ortaöğretim Eğitim Programlarının Okullarda Uygulamalarının İncelenmesiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Yükseköğretim Eğitim Programlarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Yükseköğretim Eğitim Programlarının Üniversitelerde Uygulamalarının İncelenmesiİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev440
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması161
Derse Özgü Staj
Ödev416
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)148
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)148
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok