Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Toplumsal tarihte kadın ve çocukSNF309223200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Ders KategorisiGenel Kültür Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının kadın ve çocuğa toplumsal olarak bakış açısı geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiToplumsal tarih ve sosyal tarih hakkında temel kuramlar ve kavramlar, sosyal tarihin ortay acıkışı ve belli başlı yöntemler, tarihte çocuk, antik medeniyet ve kültürlerde çocuk ve çocuğa bakış açıları, çocuk eğitme biçimleri, orta çağ ve çocuğa bakış, Avrupa ve ön Asya medeniyetlerinde çocuğa bakış, İslâm medeniyetinde çocuk ve çocuğa bakış, eski Türklerde çocuk, Osmanlı döneminde çocuk, erken cumhuriyet döneminde çocuk.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Toplumsal Tarihte Çocuk, (Der.: Bekir Onur), İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yay,
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, çocukluk tarihi hakkında geniş bilgi edineceklerdir
  2. Öğrenciler, farklı kültür ve medeniyetlerde çocuğa bakış hakkındaki farklılıkları öğreneceklerdir
  3. Öğrenciler, Osmanlı Türk kültüründe çocuğa bakışın farklı yönlerini göreceklerdir
  4. Öğrenciler, tarih, kültür ve gelenek etkisindeki çocuğun eğitimsel süreçte karşılaştığı sorunların nedenleri hakkında doyurucu bilgiye sahip olacaklardır
  5. Öğrenciler Türk tarihinde kadın ve çocuk ile ilgili eleştirel bir bakış açısı kazanacaklardır.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5
PÇ-1-----
PÇ-2-----
PÇ-3-----
PÇ-4-----
PÇ-5-----
PÇ-6-----
PÇ-7-----
PÇ-8-----
PÇ-9-----
PÇ-10-----
PÇ-11-----
PÇ-12-----
PÇ-13-----
PÇ-14-----
PÇ-15-----
PÇ-16-----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Toplumsal tarih ve sosyal tarih hakkında genel bilgilerİlgili kaynak
2Toplumsal tarih araştırmalarında kullanılan yöntemler ve bazı temel kurallar.İlgili kaynak
3Antik medeniyetlerde ve kültürlerde çocuk, Mısır, Asur, Mezopotamya, Ari,İlgili kaynak
4Uzakdoğu (Çin, Japon ve Hint) medeniyetlerinde çağlar boyu çocuk.İlgili kaynak
5Roma ve Helenistik çağlarında çocuk ve çocuğa bakış ve çocuk eğitimiİlgili kaynak
6İslâm öncesi Türk devlet ve toplumunda çocukİlgili kaynak
7Erken İslâm Devletlerinde ve ilk Müslüman Türk devletlerinde çocukİlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Klasik Türk eserlerinde (Kutatgu Bilig, Divan ü Lügati’t-Türk, Atabetü’l-Hakayık vb) kitaplarda çocuk imgelemleri ve eğitimiİlgili kaynak
10Osmanlı döneminde çocuk figürleri ve resimleriİlgili kaynak
11Medrese ve sıbyan mekteplerinde çocuğa bakışİlgili kaynak
12Ara sınav 2İlgili kaynak
13Avrupa’da yeni çocuk eğitimi akımlarıİlgili kaynak
14Toplumsal tarihte çocuk sempozyumu bildirilerini incelemeİlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar250
Final150
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)215
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok