Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Bilgisayar Destekli Eğitsel Oyun TasarımıBTO510137.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ BÖTE ABD Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüSerhat B. Kert
Dersi Veren(ler)Serhat B. Kert
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBilgisayar destekli eğitsel oyun tasarım süreçlerinin: -Analiz -Tasarım -Geliştirme -Değerlendirme boyutlarına yönelik bireysel bilgi birikimini desteklemek
Dersin İçeriğiEğitsel oyun tasarımı nedir? Eğitsel oyun bileşenleri nelerdir? Senaryo yazman. Oyun geliştirmek ve değerlendirmek.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Barry, I.(2005).Game Design. In Rabin, S. (Eds). Introduction to Game Development (pp. 99‐ 160). Hingham, MA: Charles Rive Media, Inc.
  • Crawford, C. (1997). Chapter 1: What is a game? In The Art of Computer Game Design: Washington State University.
  • Crawford, C. (1997). Chapter 5: The game design sequence. In The Art of Computer Game Design: Washington State University.
  • Prensky, M. (2007). Digital Game-Based Learning. Paragon House.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Bilgisayar destekli eğitsel oyunlarının anahtar kavramlarını söyler.
  2. Oyun mimarisi bileşenlerini söyler.
  3. Eğitsel oyunları değerlendirir.
  4. Storyboard hazırlar.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1İçerik ve ders işleyiş süreçlerinin tanıtımı
2Temel oyun bileşenleriBilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama
3Temel oyun bileşenleriBilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama
4Eğitsel oyunların özellikleriBilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama
5Eğitsel oyunların özellikleriBilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama
6Eğitsel oyun tasarım modelleriBilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama
7Ara sınav
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Eğitsel oyun tasarım modelleriBilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama
10Eğitsel oyun tasarım modelleriBilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama
11Eğitsel oyun değerlendirme süreçleriBilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama
12Eğitsel oyun değerlendirme süreçleriBilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama
13Oyun storyboard hazırlama işlemleriBilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama
14Proje kontrol ve dönütlerBilimsel makaleleri okuma ve yansıma hazırlama
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1610
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev710
Sunum/Jüri
Projeler120
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması164
Derse Özgü Staj
Ödev74
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler125
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)130
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok