Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Mukayeseli EğitimSNF512537.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Ders KategorisiGenel Kültür Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSınıf Eğitimi
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Asistan(lar)ıZeynep Yıldız
Dersin AmacıÖğrenciye karşılaştırmalı eğitim hakkında genel bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmış ve bu bağlamda alanın tanımı, geçmişten günümüze izlediği yol, çalışmalarda ortaya çıkan problemler ve Batılı ülkelerin karşılaştırmalı eğitimi hangi amaçlarla kullandıkları ele alınacaktır. Ayrıca, Türkiye açısından alanın önemi vurgulanacak ve Türk eğitim sisteminin alandan nasıl ve ne şekilde etkilendiği ortaya konacaktır.
Dersin İçeriğiMukayeseli eğitimin tanımı, kapsamı, alanı, konusu, amaçları, yararları, tarihi gelişimi, karşılaştırmalı eğitim ile ilgili yeni yaklaşımlar, yöntemler, eğitim sistemini araştırma modelleri. Türk eğitim sisteminin diğer ülkelerin eğitim sistemleriyle karşılaştırılması, çağdaş eğitim sistemleri (Amerika Birleşik Devletleri, Rusya, Japonya, Fransa, İngiltere, Almanya gibi), yeni yaklaşımlar, mukayeseli eğitimde karşılaşılan sorunlar.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ali Balcıoğlu, Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri (Pegem A Yayıncılık; ISBN No: 9944919675; Ankara, 2007)
  • Ülkeler ve Eğitim Sistemleri- Karşılaştırma Yazıları, Füsun Akarsu. Nobel Yayın Dağıtım; ISBN:975-591-709-8; İstanbul,2005
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler, karşılaştırmalı eğitimin geçmişten günümüze gelişimi hakkında bilgi sahibi olacaklardır
  2. Öğrenciler, karşılaştırmalı eğitim hakkındaki bakış açılarıyla ilgili bilgi sahibi olacaklardır
  3. Öğrenciler, batılı ve gelişmiş ülkelerin eğitim sistemlerinin gelişmişlik düzeyleri hakkında bilgi edineceklerdir
  4. Öğrenciler, batılı ve gelişmiş ülkelerin eğitim sistemleri ile Türkiye Eğitim sistemini karşılaştırma becerisi edineceklerdir
  5. Öğrenciler, Mukayeseli eğitimde karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi sahibi olacaklardır

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4DÖÇ-5

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Karşılaştırmalı eğitim biliminin gelişimi ve tarihçesiİlgili kaynak
2Türk Eğitim Sistemiİlgili kaynak
3Türk Eğitim Sistemiİlgili kaynak
4Türkiye ve Amerika eğitim sistemlerinin karşılaştırılmasıİlgili kaynak
5Türkiye ve Amerika eğitim sistemlerinin karşılaştırılmasıİlgili kaynak
6Türkiye ve Amerika eğitim sistemlerinin karşılaştırılmasıİlgili kaynak
7Vize Sınavıİlgili kaynak
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Türkiye ve İngiltere eğitim sistemlerinin karşılaştırılmasıİlgili kaynak
10Türkiye ve Almanya eğitim sistemlerinin karşılaştırılmasıİlgili kaynak
11Türkiye ve Almanya eğitim sistemlerinin karşılaştırılmasıİlgili kaynak
12Türkiye ve Kanada eğitim sistemlerinin karşılaştırılmasıİlgili kaynak
13Türkiye ve Japonya eğitim sistemlerinin karşılaştırılmasıİlgili kaynak
14Türkiye ve Finlandiya eğitim sistemlerinin karşılaştırılmasıİlgili kaynak
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği410
Ödev410
Sunum/Jüri
Projeler820
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması86
Derse Özgü Staj
Ödev46
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği46
Projeler85
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok