Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretim İlke ve YöntemleriEGT201023200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Zorunlu @ Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı
Zorunlu @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Türkçe Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Lisans Programı
Zorunlu @ Fen Bilgisi Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Sosyal Bilgiler Eğitimi Lisans Programı
Zorunlu @ Okulöncesi Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin KoordinatörüMehmet Gürol
Dersi Veren(ler)Mehmet Gürol, Sertel ALTUN
Asistan(lar)ıBünyamin Bavlı
Dersin AmacıÖğrenciler; eğitim programlarının temel kavramlarını karşılaştırır, eğitim programlarını ve ders planlarını nasıl geliştireceğini öğrenir ve çeşitli öğrenme stratejilerini, sınıfta kullanacakları metod ve stratejileribilir.
Dersin İçeriğiEğitim programını planlama ve geliştirme, program değerlendirme, yeni Türk eğitim programı, öğrenme stratejileri, metodları ve teknikleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Açıkgöz, K. Ü. (2003). Etkili Öğrenme ve Öğretme. Eğitim Dünyası Yayınları. Açıkgöz, K. Ü. ( 2003). Aktif Öğrenme. Eğitim Dünyası Yayınları. Bilen, M. (1999). Plandan Uygulamaya Öğretim. Sistem Ofset.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Eğitim programlarındaki temel kavramları ve fikirleri bilir.
  2. Eğitim programını nasıl geliştireceğini öğrenir.
  3. Ders planını nasıl hazırlayacağını öğrenir.
  4. Program geliştirme modellerini anlar.
  5. Temel öğrenme stratejilerini karşılaştırır.
  6. Temel öğrenme metod ve tekniklerini öğrenir.
  7. Temel öğrenme metod ve tekniklerini öğrenir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme ve öğretme ilkeleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
2Eğitim programının temel öğeleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
3Eğitim programı hazırlamaİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
4Eğitim programı hazırlama İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
5Program geliştirmenin felsefi temelleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
6Öğretme - öğrenme strateji ve modelleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
7Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
8Etkili öğrenme ve öğretimin genel ilkeleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
9Ara Sınav 1
10Öğretim strateji,yöntem ve tekniklerin etkili kullanılmasıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
11Öğretim ve öğrenme stratejileriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
12Başlıca öğretme –öğrenme yaklaşımlarıİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
13Başlıca öğretme –öğrenme yaklaşımları İlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
14Öğretim yöntem ve teknikleriİlgili kaynakların okunması, incelenmesi ve analizi
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev320
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar240
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati132
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması92
Derse Özgü Staj
Ödev00
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer116
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok