Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Çoklu Ortam TasarımıBTO510337.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli @ BÖTE ABD Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Yüksek Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Dersin KoordinatörüSerhat B. Kert
Dersi Veren(ler)Serhat B. Kert
Asistan(lar)ıSelda Kayak
Dersin AmacıTeknolojiyi kullanarak okul yapısına uygun tasarım geliştirebilen, Kullanılacak öğretim tasarımında bilgisayarları etkin şekilde kullanabilen ve Teknolojiye uygun olarak Fayda maliyet analizi yapabilen öğretim teknologları yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiOkullarda teknoloji kullanımı konusunda amaçların ve önceliklerin saptanmasında değişik yaklaşımlar, bir okul sisteminde teknoloji okul ile nasıl bütünleştirilebilir, teknoloji okul kültürünü ve bu kültürde iletişimi nasıl etkilemektedir, teknolojiyi programlarla bütünleştirmede değişik yaklaşımlar (stratejiler), öğretmenleri teknolojiyi etkili (başarılı) bir şekilde kullanmaya hazırlama ve destekleme, maliyeti uygun olan ve kullanılamaz hale gelmesini önlemek amacıyla günün koşullarına uygun bir şekilde güncelleştirilebilecek bir yapıya sahip bir teknolojik yapıyı planlama, teknoloji uygulama planları geliştirme.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Dedeal, M. N. (2012), İletişim Tasarımı ve Çoklu Ortam, Pusula Yayıncılık
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Çoklu ortam kavramını açıklar.
  2. Çoklu ortam tasarımı ilkelerini açıklar.
  3. Eğitim ortamlarında çoklu ortam tasarlar.
  4. Vektörel tasarım programlarını kullanır.
  5. Çoklu ortama ilişkin interaktif uygulamalar geliştirir.
  6. Teknolojiyi kullanarak okul yapısına uygun tasarım geliştirir.
  7. Kullanılacak öğretim tasarımında bilgisayarları etkin şekilde kullanır.
  8. Teknolojiye uygun olarak fayda maliyet analizi yapar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Çokul Ortam kavramıNA
2Tasarım kavramı ve Çoklu ortam düzenlemeleriKitaptaki ilgili bölümleri okuma
3Çoklu Ortam tasarımında ilkelerKitaptaki ilgili bölümleri okuma
4Çoklu Ortam tasarımında metodlarDers uygulamalarının kontrolü
5Çoklu Ortam tasarımında metodlarDers uygulamalarının kontrolü
6Ara sınavNA
7Çoklu Ortam tasarımında kullanılan yazılımlarNA
8Çoklu Ortam tasarımında kullanılan yazılımlarNA
92 ve 3 Boyutlu Tasarıma GirişDers uygulamalarının kontrolü
10Katman Yapısı ve Zaman ÇizelgeleriDers uygulamalarının kontrolü
11Motion UygulamalarıDers uygulamalarının kontrolü
12Sahnelerin hazırlanmasıDers uygulamalarının kontrolü
13Proje HazırlamaDers uygulamalarının kontrolü
14Seslendirme ve video gömmeDers uygulamalarının kontrolü
15Rapor hazırlamaDers uygulamalarının kontrolü
16Final SınavıNA

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım165
Laboratuar15
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri215
Projeler2020
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final135
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması163
Derse Özgü Staj84
Ödev15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler115
Sunum / Seminer104
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)125
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok