Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Öğretim Süreçleri ve EğilimlerEGT630537.5300
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz, Bahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin Türü
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimEğitim Bilimleri Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Bülent ALCI, Mehmet Gürol
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrenme ve öğretme teorileri çerçevesinde ilköğretimdeki öğrencilerin öğrenme stillerini ve öğretmenlerin öğretme stillerini ortaya çıkarark analiz edebilecek bilgi donanımına sahip olmak.
Dersin İçeriğiÖğrenme ve öğretim kavramları, öğretim ilke ve modelleri, öğretimi etkileyen etmenler, öğrenme ve öğretme süreçleri, öğrenme stilleri ve öğrenme stratejileri, öğretme stratejileri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Grasha, A. F. 1996. Teaching with style: a practical guide to enhancing learning by understanding teaching and learning styles. San Bernardino, CA: Alliance
  • Davidson, G.V. (1990). Matching learning styles with teaching style: Is it a useful concept in instruction? Performance and Instruction, 29, 36-38.
  • Keefe, J. W. (1991). Learning style: cognitive and thinking skills. Reston, VA: National Association of Secondary School Principals.
  • Kolb, D.A. (1984). Experiential learning: experience as the source of learning and development. Englewood Cliffs, N.J: Prentice-Hall.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenme teorilerini ve bu teorilerin özelliklerini söyler.
  2. Öğrenme-öğretme alanındaki yeni yaklaşımları açıkalr.
  3. Kuramlarını ilköğretimde uygular.

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Öğrenme kuramlarına giriş
2 Öğrenme stratejileri
3Kavram ve ilke öğrenme
4Buluş yoluyla öğretim
5Sunuş yoluyla öğretim
6Çoklu zeka kuramı
7Vize
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Öğrenme ve öğretimde motivasyon
10Model alma yoluyla öğrenme
11Oluşturmacı/yapılandırmacı öğrenme
12 Öğrenme stilleri
13Katılımcı öğrenme
14Genel değerlendirme
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev215
Sunum/Jüri215
Projeler
Seminer/Workshop115
Ara Sınavlar115
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması147
Derse Özgü Staj
Ödev212
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler120
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok