Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
İletişim ve Tanıtım FVP470235300
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Fotoğraf ve Video Lisans Programı
Seçmeli @ İşletme Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSanat Bölümü
Dersin KoordinatörüMuammer Fevzioğlu BOZKURT
Dersi Veren(ler)Muammer Fevzioğlu BOZKURT
Asistan(lar)ıBurcu BÖCEKLER
Dersin AmacıÜretim-tüketim ilişkisi içinde gelişen görsel iletişim ve fotoğrafın tanıtımda etkin kullanımına ilişkin bilgi aktarmak
Dersin İçeriğiTanıtım ve amacı, Tanıtımın ilgi alanları, İletişim araçları, Buzul çağından günümüze görsel iletişim ve tanıtımın gelişimi, Tüketici davranışları ve hedef kitle, görsel düşünce ve yaratıcılık, fotoğraf-grafik ilişkisi ve tanıtım fotoğrafı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Ders Notları
  • Bilimsel Reklam ve Pazarlamadaki Yeri, 1984, ABC Kitabevi A History of Photography, 2000, Könemann, How to Make Money in Advertising Photography, 1976, Amphoto, Advertising in America-The First 200 Years, 1990, Abrams, Başarılı Reklamın İlkeleri, 1991, Yayınevi Yayıncılık
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenci disiplinler arası ilişki kurabilecek
  2. Öğrenci bilinçli tüketici olabilecek
  3. Öğrenci görsel ve yazılı iletişim araçlarında yayınlanan görüntüleri irdeleyerek yorumlayabilecek
  4. Öğrenci sosyal konulara karşı duyarlı olabilecek

Ders Öğrenim Çıktısı & Program Çıktısı Matrisi

DÖÇ-1DÖÇ-2DÖÇ-3DÖÇ-4
PÇ-1----
PÇ-2----
PÇ-3----
PÇ-4----
PÇ-5----
PÇ-6----
PÇ-7----
PÇ-8----
PÇ-9----
PÇ-10----

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Tanıtım ve amacı, tanıtımın ilgi alanları, tanıtımda hedefDers Notu (Böl.1)
2İlk çağlardan bugüne görsel iletişim ve tanıtımDers Notu (Böl.2)
3İlk çağlardan bugüne görsel iletişim ve tanıtımDers Notu (Böl.3)
4Ülkemizdeki gelişmelerDers Notu (Böl.4)
5İletişim ve tanıtım, iletişim ve tüketici davranışlarıDers Notu (Böl.5)
6İletişim ve tanıtım, iletişim ve tüketici davranışlarıDers Notu (Böl.6)
7Görsel düşünce ve yaratıcılık, yaratıcılığı geliştirme yöntemleriDers Notu (Böl.7)
8Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9Disiplinlerarası ilişki: Fotoğraf ve grafikDers Notu (Böl.9)
10Amaca yönelik fotoğraf: Tanıtım fotoğrafı ve genel kullanım alanları, fotografik tasarımDers Notu (Böl.10)
11Amaca yönelik fotoğraf: Tanıtım fotoğrafı ve genel kullanım alanları, fotografik tasarımDers Notu (Böl.11)
12Tanıtım fotoğrafının içerik olarak kullanım alanlarıDers Notu (Böl.12)
13Uygulanmış fotografik tasarım örnekleri ve çözümlemelerDers Notu (Böl.13)
14Uygulanmış fotografik tasarım örnekleri ve çözümlemelerDers Notu (Böl.14)
15Final

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev240
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati163
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması161
Derse Özgü Staj
Ödev210
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)120
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)140
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok